Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Cal-look, czy już nie?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Zewnętrze/Exterior
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mad Ant




Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Oaza nad Ciepielinką / Gorzów Wlkp

PostWysłany: Nie 9:22, 22 Lis 2009    Temat postu:

baca napisał:


moim zdaniem i tak i nie Razz bo jesli kompromisy na bok, to po co ci ten super fajny lakier i wycackany srodek ?? ?? ??
...gdyby to byl terazniejszy cal look, to takie cos trzeba byloby wykonac ze special EMPI door holding stuff NOS ze 1964r za 599$ jedno.



moze to co pisze wydaje sie dziwne, bo moje auto tez ma zdrowy lakier i blyszczacy i w ogole, no ale taki ma od nowosci i raczej nie wydam kasy na malowanie.....bo wole wydac na silnik.


Doskonale powiedziane Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:02, 24 Lis 2009    Temat postu:

też mam 1303 i niby nie trzymam się jakoś bardzo mocno ram cal-look, ponieważ to jest troszkę tak, że każdy podpasowuje to pod siebie (styl też ewoluował przez lata, nie ma 100% określonych zasad). nie widzę 1303 bez zderzaków (nie zdejmę ich nigdy w życiu) (sławny dumper też miał zderzaki). nie przywiązuję szczególnej roli do estetyki lakieru itp. na pewno jednym z ważniejszych elementów są dla mnie felgi i gleba. środek przystosowałem tak, żeby było w miarę jak z epoki, sportowo i bezpiecznie. tylnej kanapy nie posiadam ponieważ i tak moje siedzenia się nie odchylają. trochę tapicerki zatrzymałem. no i na koniec na pewno żeby silnik był w jakikolwiek sposób dłubnięty. samochód to jedno, a to jak się żyje to drugie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kendy




Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:16, 24 Lis 2009    Temat postu:

Generlanie jest tak ze 1302 i 1303 najczesciej ida w german-looka a nie w cal-looka. Moj moze nie jest idealnie GLooker ale powoli sie zblizam Smile Wentylator juz zamontowany, pora na zawieche od 924T Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 1:33, 24 Lis 2009    Temat postu:

W poprzednim poście pisałem o 'odtwórczości' dlatego, zeby nieco popolemizować. Smile
Tak na prawdę każdy z Was w tym wątku przekazuję prawdę, ale myślę że konwencja jest na tyle pojemna, żeby pomieścić różne skrajności. Mnie interesuje w tym temacie całe spektrum zagadnień - od starych częsci i katalogów DDS i opowieści starych dziadków jak to było w latach 70tych, poprzez kwestie stylizacyjne po hard core mothaf*ckin' max power z całą inżynierią jaka się z tym wiąże.

Dla nie cal-look, to przede wszystkim nastawienie.
Osobiście uważam, że najpierw trzeba zachować ducha, ideę, a dopiero później skupiać się na detalach. Bardzo mi zależy na rozwoju cal-look w Polsce, ale zdaje sobie sprawę, że z różnych przyczyn to ciężki temat.
Z jednej strony finansowych, stąd uważam, ze w naszych warunkach jeśli ktoś chce zbudować lookera, to wcale nie musi rezygnować tylko dlatego, że nie stać go na super high$$$ silnik i skrzynie. Tu dla mnie liczy się nastawienie przede wszystkim, a nie na zasadzie ten ma bogatszych rodziców, i ktoś mu za ich kasę zrobił mega auto, to jest cool. Ten co sam po nocach dłubie i odkłada kaskę na dużo mniej wyczesane częsci, ale się nie poddaje i działa jest dla mnie bardziej cal-look.

Kolejną sprawą jest fakt naszej cechy narodowej jaką jest wybujały indywidualizm, który powoduje że większość nie robi aut dokładnie cal-look 'wg przepisu' głównie po to, żeby zachować ten niby indywidualizm... To byłoby w pełni zrozumiałe w miejscach, gdzie takich aut jest sporo ale z drugiej strony ile w Polsce jest aut, które bez wahania można określić, że są lookerami w każdym calu?

Ja sam mam 1302 i sporo się nad tym zastanawiałem. Na Londżu jest spora grupa, która uważa, że 1302/1303 są be i koniec.
Koniec końców moje wątpliwości wybił mi z głowy nie kto inny jak Bill Schwimmer, współzałozyciel 3 edycji DKP. I powiem szczerze, że jeśli członek DKP tak mówi, to ja mu wierzę Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 11:44, 24 Lis 2009    Temat postu:

Dla mnie callook to także bardziej stan ducha podobnie jak hot rody i streed rody i niektóre customy. Jest to polonczenie indywidualizmu i pewnej "prawdziwości" samochodu. NIe ma elektroniki plastiku i "bespieczeństwa" .Doskonale wiesz co się w dane chwili dzieje z samochodem. Jak co dziala, wiele zależy od ciebie a nie od ESP i ABS itp. Większość przeróbek może zapewnić podobne doznania czy to VW czy Ford czy samochód rajdowy z epoki. Jaki styl wybieramy zależy tylko od nas.Ja akurat bardzo lubię amerkańską motoryzacje i podejście do przerabiania pojazdów.A garb w stylu Cal jest bardzo rock&rollowy.Ważny jest dla mnie ten duch dawnych czasów i wszytkich tych "asów kierownicy" kiedy chodzilo o ryzyko adrenaline i dobrą zabawę. Kiedy wciszkasz gaz do dechy w taki dlubniętym garbie poprostu czujesz że żyjesz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 12:25, 24 Lis 2009    Temat postu:

Dużo też wedlug mnie fajnych żeczy dzieje się stylu Volksrod. Np: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:56, 24 Lis 2009    Temat postu:

bart speedster napisał:
Dużo też wedlug mnie fajnych żeczy dzieje się stylu Volksrod. Np: [link widoczny dla zalogowanych]


Jasne. Ale to jest temat na osobny topik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 15:40, 24 Lis 2009    Temat postu:

Znalazlem fajny film oddający klimat tamtych lat zanim ściganie nie stalo się wielkim biznesem : http://www.youtube.com/watch?v=-HbUFa7l3DM
Jest nawet inch pincher ( 4:21 sec filmu) .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:51, 24 Lis 2009    Temat postu:

a w 1.09 jest rebel Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 11:41, 25 Lis 2009    Temat postu:

baca napisał:
a w 1.09 jest rebel Very Happy


hehe, dobre Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:51, 27 Lis 2009    Temat postu:

kurcze, nie lubie tych ideologicznych dyskusji, ale chetnie pociagne ten temat dalej, choc zakrawa mi to na jakies paranoiczne ustawy o czystosci rasy itp Razz

bo....
skoro cal to form follows function, czyli ze priorytetem i celem kazdej przerobki jest zblizenie auta do wyscigowki i uczynienie go jak najszybszym na prostej, to gdzie tu ideologia i cale to zycie callookowe ? to jest proste jak drut i oczywiste....mocny silnik, nizej przod zeby sie lepiej prowadzilo i dla aerodynamiki, odelzenie max z wymogami bezpieczenstwa, zeby jeszcze poprawic osiagi.....do tego nie trzeba ideologii i z tego co obserwuje to prawie ze reliigii z oltarzykami dla staych pierdzieli z "tamtych lat" ( z calym szacunkiem dla tego co zrobili, ale bez przesadnej sakralizacji)

wiec moze ktos mi wyjasnic czymze jest to callookowy styl zycia ?


Ostatnio zmieniony przez baca dnia Pią 15:51, 27 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 19:26, 28 Lis 2009    Temat postu:

dla mnie?

- wszelkimi wyrzeczeniami na rzecz odłożenia kasy na silnik/ generalnie modyfikacje
- wstajesz... myślisz o tym jak zrobić/co zmienić w swoim garbie
- kładziesz się spać... myślisz co zmienić/ zrobić w swoim garbie Wink
- czasami zachowujesz się jakbyś urwał się właśnie z tamtych lat Wink
- i znów myślisz jakie parametry silnika byłby najlepsze...
- drugi garbusiarz składa Ci życzenia urodzinowe... po wysłuchaniu ich przechodzisz na jedyny słuszny temat, czyli co przez ten cały czas wymyśliłeś Wink (z życia wzięte ;p)

itp Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:58, 28 Lis 2009    Temat postu:

Dla mnie taki styl życia to przede wszystkim ludzie tak samo porąbani jak ty Smile Wszędzie gdzie się pojawisz to robisz zamieszanie w taki albo inny sposób Smile dobrze sie bawisz , ścigasz, gadasz o garbach , wspólnie z kumplami przy nich dłubiesz, dzielisz sie z innymi swoja wiedzą a to co robisz sprawia Ci frajdę, która zaraża garbami innych ludzi i twoim podejściem do nich Smile Taka impreza w życiu, chillout z garbami Smile

Wiadomo, że masz jakieś wzorce, jakiegos guru,który Ci imponuje i styl, którym chesz podążać, ale fajnie jest podążać nim na swój sposób Smile


Ostatnio zmieniony przez Qcyk dnia Sob 21:00, 28 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 21:26, 28 Lis 2009    Temat postu:

chlopaki Very Happy ja to rozumiem, ale dla mnie to jest norma Wink bo takie zachowania mozna przejawiac majac garba w stylu rat, german czy kazdym innym. ba.... nawet nie trzeba miec do tego garba, moze to byc hot rod, stary motor, czy (pozal sie Boze) calibra Very Happy

no taka jest prawda, to jest tylko kwestia wkrecania odpowiednio mocnego Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Zewnętrze/Exterior Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin