Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fura
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DW
|
Wysłany: Czw 1:16, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
majki napisał: | http://www.cal-look.pl/technika/gleba/mcpherson1.htm
krótki artykuł z podstawowymi możliwościami obniżenia  |
gdzie można nabyć, drogą kupna te regulowane kolumny(nie gwint) ??
jak to wygląda cenowo??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 1:23, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
fura napisał: | majki napisał: | http://www.cal-look.pl/technika/gleba/mcpherson1.htm
krótki artykuł z podstawowymi możliwościami obniżenia  |
gdzie można nabyć, drogą kupna te regulowane kolumny(nie gwint) ??
jak to wygląda cenowo??  |
z tego co się zorientowałem, już ich chyba nie ma w ofercie polskich sklepów.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 8:18, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Miałem i sprzedałem Wiecmanowi w Rzeszowa.
Zależy co się chce osiągnąć. Jak nie zależy Ci na mega glebie, tylko na obniżeniu przede wszystkim poprawiającym prowadzenie, to z układu 3 śubowego, można przerobić na układ 2 śrubowy i wtedy jest sporo większy wybór gwintów, bo pasuje od Golfa 1 - również w zróżnicowanych cenach.
W układzie 3-śrubowym można pójść niżej. Po zamontowaniu tych kolumn regulowanych skokowo zorientowałem się, że w zasadzie można położyć samochód na glebie. Kolesie z Top Line mają teraz w ofercie Versa-Strut, który mógby Ci odpowiadać.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ceny nie powalają, tylko trzeba to sobie sprowadzić. Najlepiej mieć jakiegoś Świętego Mikołaja w USA, co prezenty wysyła...
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fura
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DW
|
Wysłany: Czw 17:12, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
rebel napisał: |
[link widoczny dla zalogowanych]
|
ten zestawik jest nawet fajny... ze stabilizatorem i wszystkim w sumie... a i cena niezła 350$ ~ 1100pln no i do tego wysyłka...
hmm...
generalnie ma być dość nisko, ale na tyle żeby mozna było jeździć...
a czy na takim gwincie od golfa da sie spuścić auto na mniej więcej taką wysokość??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kendy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 17:40, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Taki zestaw mozna bylo kupic kiedys na garbusy.pl
Ale powiem szczerze - jakos mnie przerazaja te dolne kielichy zabezpieczone jakims pierscieniem segera ;/
Wiec moze zastosuj moj patent na zawieche 3 punktowa - efekt wiesz jaki jest
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 17:57, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
fura napisał: | rebel napisał: |
[link widoczny dla zalogowanych]
|
ten zestawik jest nawet fajny... ze stabilizatorem i wszystkim w sumie... a i cena niezła 350$ ~ 1100pln no i do tego wysyłka...
hmm...
generalnie ma być dość nisko, ale na tyle żeby mozna było jeździć...
a czy na takim gwincie od golfa da sie spuścić auto na mniej więcej taką wysokość??
 |
na gwincie od golfa raczej nie. z tego co słyszałem zawieszenia 2 śrubowe mają ten minus, że nie da się ich opuścić tak nisko jak 3 śrubowych.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:21, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Shot with [link widoczny dla zalogowanych] at 2009-09-10
Shot with [link widoczny dla zalogowanych] at 2009-09-10
to auto orzecha, poznaliscie go na Monte Garbo
nie da sie ? kolumny nie sa nawet skrecone w polowie , mozna jeszcze duuuuzo nizej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:35, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
baca napisał: |
Shot with [link widoczny dla zalogowanych] at 2009-09-10
Shot with [link widoczny dla zalogowanych] at 2009-09-10
to auto orzecha, poznaliscie go na Monte Garbo
nie da sie ? kolumny nie sa nawet skrecone w polowie , mozna jeszcze duuuuzo nizej. |
Baca, ja wiem że się da ale nie w tym rzecz z tego co zrozumiałem.
jeśli ma się zawieszenie 3 śrubowe, a myśli nad zmianą na śrubowe z racji tego żeby kupić tanie zawieszenie od golfa, to chyba nie po to żeby kupować drogie gwinty od golfa...
to już lepiej zostać przy 3 śrubowym i kupić drogie gwinty do 3 śrubowca
na to samo wyjdzie, a może taniej ? a na pewno łatwiej ;p
|
|
Powrót do góry |
|
 |
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:39, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
wiesz no, to zalezy. caly zestaw gwintow do golfa potrafi kosztowac ponizej 800zl
Ostatnio zmieniony przez baca dnia Czw 18:53, 10 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 19:01, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
baca napisał: | wiesz no, to zalezy. caly zestaw gwintow do golfa potrafi kosztowac ponizej 800zl  |
ale jakiej jakości i z jakimi amorkami?... cóż pewnie i tak bedzie tańszy niż kerscher z koni
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fura
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DW
|
Wysłany: Czw 19:15, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Kendy ma super posadzone auto... mniej wiecej taki efekt chciałbym osiągnąć...
ale z tego co sie domyślam to masz tam te przerabiane kolumny z CRXa...
tez nad tym myslalem ale doszedłem do wniosku ze i tak by trzeba było wydać te 600pln na amory, kolumny z hondy i spawacza, wiec lepiej poczekać, dozbierać kaski i kupić coś porządniejszego...
budżet jaki mamy to np. +/- 1000pln i oryginalne zawiechoo 3 śrubowe.
druga kwestia to taka żeby też sprężyny nie były szerokie, tak żeby można było wsadzić jakieś laczki szersze..
Ostatnio zmieniony przez fura dnia Czw 19:24, 10 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 20:56, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
moje kolumny wyglądają tak. jak stoi to pokażę za tydzień bo teraz w robocie jest i zmieniłem opony.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kendy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:04, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Moj patent jest modyfikacja standardowych kolumn z 1302 - 3punkty
W pelni zachowany jest punkt pracy amortyzatora, a co za tym idzie komfort.
Koszt przerobki - 0 pln i flaszka - warunek ze masz Pana Zenka Tokarza co flaszki lubi
1. bierzemy kolumne i rzniemy brzeszczotem zaraz nad odlewem zeliwnym z 3 mocowaniami.
2. oderzniete doly kolumny wytaczamy w srodku na srednice amortyzatora tak, aby wszedl on w te dolna czesc. Ja toczylem na (chyba - trzeba to sprawdzic) 3cm wglab
3. po wytoczeniu wkladamy amortyzator i mierzymy ile wystaje (pewnie z 30-40cm)
4. z wczesniej odcietej kolumny odcinamy to przewezenie u dolu, ale na taka dlugosc ile wystaje nam amor. Dobrze zeby to bylo z dokladnoscia -1-2mm. Amor moze delikatnie wystawac poza kolumne (docisnie go nakretka) ale nie odwrotnie (bo bedzie luz - ale jego tez mozna ewentualnie skasowac wkladajac jakas podkladke - ale po co)
5. Zakladamy odcieta kolumne na amorek (najlepiej jakis stary co by go szkoda nie bylo) i obspawujemy ladnie - mozemy ponownie skorzystac z Pana Zenka Tokarza ale pod warunkiem ze w harcerstwie zdobyl sprawnosc spawacza. Niestety podwyzsza to koszty operacji do 2 flaszek
Calosc mozna potem ladnie pierdolnac w proszku i jest miod malina.
O ile dobrze pamietam auto poszlo 6cm w dol.
Aha... wazne..po skreceniu i pierwszym 'polezeniu' auta sprawdzic jak sie zachowaly drazki i czy nie przytrzasnelismy przewodu hamulcowego.
Konieczne ustawianie zbieznosci - niestety kata jak z ksiazki sie nie da uzyskac
Sprezyny mam standardowe, a na nich felga 7 cali i lak 215 - nie trze nic wiec nie ma sensu zmniejszac sprezyn. Chyba ze maja wejsc fele od Prosiaka no to trzeba bo ET jest inne i felga wchodzi glebiej.
A co do Golfa Orzecha - jak on sie kurwa tam miesci ?
I kto jedzie do Garbow? Bo to zlot tylko dla hardcorow (medlujemy sie z Zolwiem w sobote)
Ostatnio zmieniony przez kendy dnia Czw 22:27, 10 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:38, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kendy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:41, 10 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
hehe...patrzcie na podpis rysunku Rodak
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|