Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:15, 09 Lut 2009 Temat postu: skrzynie biegów |
|
|
witam,
zakladam temat o skrzyniach. na jakich latacie? dlugie, krotkie? o jakich przełozeniach i jak to sie ma to osiagów auta?
jak wzmocniliscie skrzynie ?
moze ktos kiedys bawil sie w przerabianie skrzyni ?
ja osobiscie mam skrzynie o takich przelozeniach:
Transmission 8:35 - 4,375
1. gear 3,78
2. gear 2,06
3. gear 1,28
4. gear 0,89
oznaczenie skrzyni to PE, nigdy wczesniej sie z takowa nie spotkalem,a z tego co sie orientowalem jest ona troche inaczej zestrojona niz inne garbowe skrzynie o przelozeniu glownym 4,375
co do wzmocnienia:
dodatkowe mocowanie skrzyni, uretany i rozporka bug-packa na tyl
moglby mi ktos dokladnie wytlumaczyc o co chodzi z tymi przelozeniami, bo nigdy nie bylem dobry w ceferkach
pozdro
Ostatnio zmieniony przez baca dnia Pon 16:16, 09 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Royce
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:24, 24 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam u siebie skrzynie AT czyli:
Transmission - 3,875
1. gear 3,78
2. gear 2,06
3. gear 1,26
4. gear 0,93
Co do twojej skrzyni to faktycznie jest inna niż zwykłe garbowe, masz minimalnie inny (krótszy) 3 bieg oraz 4 bieg. Jak możesz to napisz jaką masz prędkość przy 3000 tyś obr na 4 biegu no i jakie masz oponki
MOja skrzynia jest szybka i można długo ciągnąć na poszczególnych biegach( np na trojce mogę dociągnąć do 130km/h) , niestety trace na przyśpieszeniu.. i różnica miedzy skrzyniami jest spooora w drugim garbie mam skrzynie 4.357 i silnik 1.3 ab biegi są krótkie ale przyspiesza bardzo ładnie no i gumę smaży że aż miło.
W planach mam zrobienie skrzyni o przełożeniu głównym 4.375 i ale z 4 biegiem 0,82 możliwe. Dużo lepsze przyśpieszenie niż na obecnej skrzyni i 4 szybki bieg... taki jest plan
Wadą skrzyni o przełożeniu 4.375 jest podobno jej wytrzymałość w porównaniu do skrzyni 3.875
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:51, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Odkopuję...
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z przełożeniami skrzyni?
Jak sięto przekłada na przyśpieszenie i tak dalej...
Ja mam AM na suchych półosiach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pią 16:11, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
AM to najkrótsza skrzynia na mokrych półosiach i jest dla Ciebie najlepsza
|
|
Powrót do góry |
|
|
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 17:08, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
to IRS czy na mokrych?
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 17:13, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam rzecz jasna IRS
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pią 22:35, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
oczywiscie chodziło mi o suche
|
|
Powrót do góry |
|
|
Royce
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 9:20, 25 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
rebel napisał: | Odkopuję...
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z przełożeniami skrzyni?
Jak sięto przekłada na przyśpieszenie i tak dalej...
Ja mam AM na suchych półosiach. |
Skrzynia najkrótsza np AM daje najlepsze przyśpieszenie ale skraca prędkośc max na poszczególnych biegach
Skrzynia długa (szybka) np AT o przełozeniu głownym 3.85 = gorsze przyśpieszenie a z drugiej strony większa prędkość max.
Idealne połączenie to moim zdaniem to skrzynia o przełożeniu 4.375 z czwartym biegiem 0.82 przyśpiesza jak krótka a v-max jak w długiej
Co do samego przełożenia głównego to podobno im większe tym łatwiej uszkodzić/zmielić skrzynie, daltego podobno skrzynie długie są najbardziej odporne na mocne silniki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Nie 19:34, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Czy ktos moze zna firme,osobe/y zajmujace sie naprawa lub przerabianiem skrzyn do Garbatych w Polsce. Chodzi mi o np. wkladanie super dyffu, zmienianie trybu przelozen itd.
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 10:30, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
pan Czarek z Wesołej odbdowuje skrzynie, myslę ze zamontowanie super difa nie bedzie dla neigo problemem.
Pogadaj tez z Bestyą on tez dłubie skrzynie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Pon 23:17, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
a to Bestyja dzieki
a Pan Czarek ma jakis cennik?
Ostatnio zmieniony przez suhy dnia Pon 23:34, 17 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 9:21, 18 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Pan Czarek mówił cos o 1500zł za robote? ale to trzeba sie dowiedzieć dokładnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Czw 23:04, 11 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Royce napisał: | rebel napisał: | Odkopuję...
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z przełożeniami skrzyni?
Jak sięto przekłada na przyśpieszenie i tak dalej...
Ja mam AM na suchych półosiach. |
Skrzynia najkrótsza np AM daje najlepsze przyśpieszenie ale skraca prędkośc max na poszczególnych biegach
Skrzynia długa (szybka) np AT o przełozeniu głownym 3.85 = gorsze przyśpieszenie a z drugiej strony większa prędkość max.
Idealne połączenie to moim zdaniem to skrzynia o przełożeniu 4.375 z czwartym biegiem 0.82 przyśpiesza jak krótka a v-max jak w długiej
Co do samego przełożenia głównego to podobno im większe tym łatwiej uszkodzić/zmielić skrzynie, daltego podobno skrzynie długie są najbardziej odporne na mocne silniki. |
Szukam skrzyni IRS dla siebie najlepiej dlugiej cos jak od 1303S. Mam pytanie co byloby lepszym rozwiazaniem - krotka skrzynia i wlozyc dlugi 4 bieg czy dluga skrzynia i 'skrocic' 1wszy bieg?
Oczywiscie prosciej i taniej jest kupic krotka skrzynie ale poza przyspieszeniem chcialbym miec mozliwosc jazdy z wieksza predkoscia.
Silnik ma okolo 125km wiec dluga skrzynia wydaje sie lepsza bo mocniejsza ale czy zmiania ratio w krotkiej przez zmiane 4tego biegu bedzie mialo wplyw na wytrzymalosc krotkiej skrzyni?
Oczywiscie zamierzam wzmocnic szkrzynie super dyfem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:00, 25 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Dobry artykuł:
[link widoczny dla zalogowanych]
i to:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Czw 21:28, 25 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Czw 21:54, 25 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Bardzo fajna rzecz do poczytania, duzo info - dzieki Rebel
|
|
Powrót do góry |
|
|
|