Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Opony.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Trakcja/Traction
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dabtuner
SSVWF-Team



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: sulejówek

PostWysłany: Czw 8:11, 22 Wrz 2011    Temat postu:

mam jakieś "sp sport" czy jakoś tak
koledzy od upalania polecają gumy Federal 595rs-r alternatywa dla toyo r888
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:54, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Czytałem wspominki chłopaków z kalifonrnia jak się startowało na radialnych za starych czasów. Wniosek jest mniej więcej taki, że oprócz samej gumy, to bardzo ważna jest technika startu.
To ciekawe, bo goście wtedy dysponując mocami rzędu 120-140KM jeździli bardzo dobre czasy na gumach pirelli cinturato 165 pełnoprofilowe (innych wtedy nie było) lub michelin xzx 185 (też pełnoprofilowe) rzecz jasna z tyłu.

Oni mieli następującą technikę startu:
Po zapalaniu obu lampek (staged) zaciągali ręczny z wciśniętym przyciskiem, wkręcali silnik na obroty startowe (najczęściej w okolicach 5.5 tyś) i lekko popuszczali sprzęgło (by przenieść ciut siły na mechanizmy w skrzyni w celu uniknięcia szoku i awarii) do momentu aż lekko opuszczał się tył - w momencie startu puszczali sprzęgło równocześnie opuszczając szybko ręczny. Obroty skakały wtedy pod sufit np.7500 (uślizg) po czym po chwili opadały z powrotem do ok 5500 (trakcja) potem znów do 7500, zmiana biegu a dalej już wiadomo.


Nie wiem czy Dab stosował tą technikę, ale ponoć jest bardzo skuteczna.

Problem polega na tym, że oni startowali na nieźle przygotowanych torach
w przeciwieństwie do nas. Nawierzchnia na Bemowie to jest jakiś ponury żart.
Jeszcze trochę i te zawody powinny się nazywać '1/4 mili po żwirze'...
Do takiej nawierzchni trudno dobierać gumy sugerując się wiedzą czerpaną z krajów cywilizowanych, bo oni na najgorszej zwykłej drodze mają o niebo lepszą nawierzchnię, niż ta na Bemowie.


Oprócz kwestii trakcji warto się jeszcze zastanowić nad średnicą koła w
stosunku do przełożeń (zwłaszcza głównego).
Nie wiem jeszcze niestety jak się to oblicza, a na pewno się to oblicza - żeby tak ustawić combo - średnica koła/przełożenie gł/kolejne biegi żeby optymalnie wykorzystać to, co się ma - obrazowo: na miecie mieć koniec obrotów, a nie jeszcze zapas, bo wtedy para w gwizdek...

Oprócz tego ponoć wpływ ma średnica koła w odniesieniu do masy samochodu, masy koła zamachowego i rozrządu.
Tego tematu jeszcze nie zbadałem, ale muszę przepytać dziadków na tę okoliczność.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dabtuner
SSVWF-Team



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: sulejówek

PostWysłany: Czw 21:59, 22 Wrz 2011    Temat postu:

używałem ręcznego ale startowałem z około 3,5 tys
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Sob 12:52, 03 Gru 2011    Temat postu:

Siema chciałem dać z tyłu 205/75 r15 i tył będzie sporo wyżej niż przód bo to mam 175/55 +niższe sprężyny czy takie pochylenie nie wpłynie negatywnie na smarowanie w silniku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 16:06, 04 Gru 2011    Temat postu:

crash1 napisał:
Siema chciałem dać z tyłu 205/75 r15 i tył będzie sporo wyżej niż przód bo to mam 175/55 +niższe sprężyny czy takie pochylenie nie wpłynie negatywnie na smarowanie w silniku?


nie słyszałem o takim przypadku, boxer nie lubi za bardzo bocznych przechyłów np. przy kręceniu bąków może zabraknąć oleju, ale przy ustawieniu dupa wyżej, przód niżej nic się nie dzieje - co nie zmienia faktu że dodatkowa miska olejowa zawsze się przyda
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mirello




Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wadowice

PostWysłany: Śro 12:59, 11 Sty 2012    Temat postu:

Witam,miał ktoś do czynienia z tą oponą lub ma wiedzę o jakości tego produktu?

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Trakcja/Traction Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin