Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luki95
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa VW typ1 1303s 72'
|
Wysłany: Wto 22:12, 26 Paź 2010 Temat postu: Złozyłbym silnik |
|
|
Złozyłbym silnik.
Moze najpierw sie przywitam część mnie zna z garbiarni.
Przechodząc do sedna
mam blok silnika z wałem od 1.2
i zastanawiam sie co mam zrobić chciał bym znaleśc sobie na zime zajęcie wieć postanowiłem że złoże silnik do garbiego.
chce zeby był nie zawodny, miał mocny dół. nie koniecznie musi być na tym bloku.
doswiadczenie mam zerowe w składaniu silników więc pasowało by mi by ktoś z doswiadczeniem to zrobił. Też zalezy mi natym żeby nauczyć sie coś w tych sprawach. choodzi o sprawy techniczne jak i o to jak dobierać komponenty by stwozyć dobry i mocny silnik.
z góry dziekuje
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez luki95 dnia Wto 22:25, 26 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:15, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
No stary, to dobrze trafiłeś Wreszcie!
Jest tu trochę ludzi z doświadczeniem, którego potrzebujesz i sporo teoretyków, jak moja skromna osoba zawsze chętnych do dyskusji na ten temat
Nie ukrywam, że dyskusji silnikowych od dawna mi tu brakowało.
Opisz co chciałbyś osiągnąć, do jakiego samochodu i stylu jazdy, bardziej codzienniak czy bardziej weekend warrior? No i o jakim mniej więcej budżecie rozmawiamy bo to dość istotny element układanki...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
luki95
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa VW typ1 1303s 72'
|
Wysłany: Śro 17:11, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Co chciał bym osiągnąć...hmm?
Dokładnie chodzi o model 1303 samochód weekendowy.
budzetu nie mam. chce sie dowiedzieć ile mniej wiecej musze uzbierać pienidzy aby starczyło na silnik który dobije 150-200 ewentualnie jak sie trafi w totka 250km ale wiem że nie tylko silnik ale skrzyna seryjna takich mocy nie przeniesie. w <B>VW SPEED SHOP</B> Za silnik 2.2 ciśnieniowy plus skrzynia gdzieś około 35tyś zł a za 1.7 z skrzynią ok. 25.5 tyś zł. a jakie modyfikacje zawieszenia trzeba dokonać oprucz amortyzatorów ?[/b]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
marjas
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Luboń City
|
Wysłany: Śro 18:35, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Trza by mieć czym hamować jeszcze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
luki95
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa VW typ1 1303s 72'
|
Wysłany: Śro 19:47, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
W hamulce sie już zaopatrzylem leżą w pudełku tarczowki orginalne garbusowe ale zastanawiam sie czy one nie bedą za słabe i zastanawiam sie nad możliwością zaadoptowania z Porsche hamulców. Ale muszę sie dowiedzieć czy one są wydajniejsze i czy opłacalne.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 20:30, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Temat rzeka
do nauki możesz złożyć sobie 1200 bo to i bezpieczne i w miare niezaowdne ewentualnie 1776 czy 1914 bo to najprostrze w budowie silniki z których budową nie ma za bardzo problemów (jesli ma się już troche praktyczneij i teoretycznej wiedzy).
poznaj budowę silnika (ogólnie) co z czego wynika o co chodzi z zapłonem fazami rozrządu i samym zasilaniem czy systemem wydechowym.
jesli lubisz czytac po angielksu jest sporo pozycji do przyswojenia.
najlepiej jakbyś poobserwował jak ktoś to robi kto umie to robić choć niewiee osób lubi jak sie im na ręce patrzy.
ale powodzenia w temacie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
luki95
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa VW typ1 1303s 72'
|
Wysłany: Śro 22:06, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Do nauki złoze sobie 1200 chyba że dla kogoś 1776 lub 1914 ale kto by chciał od takiego lajika jak ja silnik.
Ogólnie wiem co z czego wynika i jak to wszystko działa że silnik to złozona machina.
Ale jesli chodzi o ustawianie zapłonu to dla mnie czarna-magia (ale wiem jak to działa).
może przedstawie droge od starego silnika do silnika poremoncie jak coś to mnie poprawcie bo nie wiem czy dobrze myśle.
-osiowanie bloku
-szlif wału i wywazanie dynamiczne
-obróbka głowic itp.
-cylindry tłoki itp.
-wszystkie panewki itp.
no i na koncu składamy wszystko do kupy
Nie mam zabardzo na kogo popatrzeć jak silnik składa
Ale sam sprubuje złożyć 1200. nawet zakupiłem sobie książke
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 22:30, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
1200 to jak skałdanie klocków lego jesli bedziesz dokladny to powinienes to złożyć.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 10:26, 28 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Złożyć 1200 czy 1600 nie jest trudno - składałem swoje pierwsze 1600 przy pomocy książki "How To rebuilt Your Volkswagen aircooled engine" - przystępnie napisana - popełniłem kilka błędów, ale jeździło to całkiem nieźle - oprócz wszystkich części dobrze jest się zaopatrzyć w uszczelniacze do wydechów i uszczelek - potem może się okazać, że silnik jeździ, ale cieknie...i robota od początku
odpalenie i strojenie to zupełnie inna bajka
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|