Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 23:51, 23 Lut 2009 Temat postu: Zapłon |
|
|
Okay... Temat rzeka.
Mnie na początek interesuje dobór aparatu stykowego i cewki.
A konkretnie:
- Jaki wpływ i na co konkretnie ma woltaż cewki zapłonowej?
Pomijam póki co temat aparatów typu double spark/multi spark.
Chodzi mi generalnie o wpływ woltażu cewki przy normalnym aparacie mechanicznym odśrodkowym (009/010/Mallory).
Do takich aparatów z reguły poleca się cewkę Bosch Blue. Tylko dlaczego?
Czy chodzi o jej oporność czy woltaż?
Czy połączenie takiego aparatu z cewką Petronix 40000V co da?
Jeśli tak, to dlaczego?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 0:35, 25 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Bardzo ożywiona dyskusja
Wygóglałem tyle, że można stosować cewkę o dużym woltażu na wyjściu, ale trzeba założyć do aparatu coś co się nazywa 'ballast resister', żeby zbyt duże napięcie na paliło styków.
Ktoś może wie co to jest ten 'ballast resister' i gdzie go można nabyć do aparatu Mallory?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 11:45, 25 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ja na ohmah i takich innych się nie znam więc milczę
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DEDHI
przyjaciel klubu
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 17:01, 28 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
moim skromnym zdaniem mocniejsze cewki np. blue Bosch stosuje sie ponieważ mają mocniejszą iskrę co jest wielce wskazane szczególnie wskazane przy większych obrotach silnika. Wieksza (mocniejsza) iskra to bardziej wydajnieszy układ zapłonu. W praktyce jest to odczuwalne wbrew pozorom. Jeszcze wydajniejsze są sytemy zapłonu złożone tzw. kwadratowej cewki np Mallorego + mocniejsze kable+ aparat zapłonowy + odśrodkowy + wkładka. A jeżeli chodzi o 'ballast resister', to jest mały rezystor który służy do tego aby styki się nie paliły. Dlatego producent wprowadził do mallorego, Boscha i innch bezstykowa wkładkę. Poprostu układ ma być bardziej sprawny...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|