Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 13:32, 28 Wrz 2009 Temat postu: wycisnąć co się da |
|
|
Po startach na Bemowie naszło mnie na przemyślenia związane z moim silnikiem
w porównaniu do starego 1600:
w100
sprężanie jakieś 7
dzisiejsze 1600 z wałkiem engle w110 i sprężaniem 8,4:1 robi taki sam czas na lżejszym aucie może ze mnie dupa i nie umiem jechać własnym autem a może...
No właśnie - co?
co mnie może blokować przed pokonaniem magicznej ( na tą chwilę ) bariery 18 sekund
1) mocowanie zapłonu się rusza - zapłon sam się przestawia
2) wiatrak czasem haczy o obudowę - tacie i opór
3) wydech nie do końca spasował się z J-tubes mimo HJSów
4) gaźniki prychają i łapią lewe powietrze, trochę się dusi ( ki diabeł? nowe uszczelki etc...)
5) w tłumik strzela
6) sterowanie gaźników jest porażką...
to da się jeszcze poprawić - może
może jeszcze przez wydech dałoby się uzyskać kilka % mocy na wyższych obrotach? Na wyścigu i tak kręcę ile się da a wydech tak na prawdę wyciąga z auta co się da dopiero powyżej 4 tyś z tego co wiem.
Obecnie mam najtańszą opcję - kolektor spaghetti, który ma hm... 1 i 1/2 cala? mierzył ktoś taki wydech?
Może zainwestować w jakiś wydech competition 1 i 3/4 ? nie za duży?
jak to się ma do zaworów 35.5 x 32 mm ? gaźników 36 z wenturiami 30 i wałkiem w110?
Jest jakaś ogólna zasada doboru wydechu do wałka i zaworów? tak, żeby silnik swobodnie oddychał a nie się dusił? Ale jednocześnie, żeby go nie spowolnić?
i jeszcze cała masa pytań, ale tyle na razie wystarczy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 13:45, 28 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
a moze najpierw dopracuj to co masz skopane a potem sie zastanawiaj co dalej?? To co wymieniłeś powoduje spore straty wg mnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 14:03, 28 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | a moze najpierw dopracuj to co masz skopane a potem sie zastanawiaj co dalej?? To co wymieniłeś powoduje spore straty wg mnie |
Przecież dokładnie to chcę zrobić - napisałem co jest do poprawienia i co poprawię od ręki a potem pytam co by można dodać do tego co już mam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 15:00, 28 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
wiec nie powinno Cie dziwić ze nie masz wzrostu osiagów w stosunku do poprzedniej wersji.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 15:13, 28 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | wiec nie powinno Cie dziwić ze nie masz wzrostu osiagów w stosunku do poprzedniej wersji. |
No i? co w związku z tym ?
to co do poprawienia jest jasne - pytanie czy mogę zrobić coś więcej, żeby wycisnąć z tego 1600 co się da
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabi-car
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Wto 17:51, 29 Wrz 2009 Temat postu: Re: wycisnąć co się da |
|
|
Qcyk napisał: |
...
1) mocowanie zapłonu się rusza - zapłon sam się przestawia
2) wiatrak czasem haczy o obudowę - tacie i opór
3) wydech nie do końca spasował się z J-tubes mimo HJSów
4) gaźniki prychają i łapią lewe powietrze, trochę się dusi ( ki diabeł? nowe uszczelki etc...)
5) w tłumik strzela
6) sterowanie gaźników jest porażką...
Obecnie mam najtańszą opcję - kolektor spaghetti, który ma hm... 1 i 1/2 cala? mierzył ktoś taki wydech?
Może zainwestować w jakiś wydech competition 1 i 3/4 ? nie za duży?
jak to się ma do zaworów 35.5 x 32 mm ? gaźników 36 z wenturiami 30 i wałkiem w110?
Jest jakaś ogólna zasada doboru wydechu do wałka i zaworów? tak, żeby silnik swobodnie oddychał a nie się dusił? Ale jednocześnie, żeby go nie spowolnić?
...
|
Czesc!
1) Mocowanie aparatu, to wiadomka, ze smiec...
2) Jak wiatrak ociera, to sprawdz dobrze, czy jest prosciutki... jesli nawet minimalnie zlapal wichra, to na smieci...
3) Wydech musi sie dac dogiac wlasciwie...
4+5) Jakie masz tam dysze w tych gaznikach? Venturi jest odpowiednie... takze to strzelanie, poza zaplonem jest kwestia kalibracji i regulacji, ale to juz chyba mowilem kiedys
6) prawidlowo rozpiety linkage to podstawa...
W chwili obecnej - podstawa, to inwestycja w glowice i prawidlowe zestrojenie gaznikow oraz naprawde porzadny zaplon - jaki aparat teraz tam siedzi?
Srednica wydechu w ogolnym ujeciu nie powinna byc wieksza, niz 2mm od srednicy zaworu wydechowego, a w wiekszosci przypadkow - srednice powinny sie pokrywac... takze zwykly kolektor 4in1, ktory ma srednice 32mm (1&3/8") - jest odpowiedni...
W max opcji mozna zalozyc 1&1/2" merged (tu jest 35mm rura), ale to do silnika tylko i wylacznie nastawionego na moc (tu potrzebna odpowiednia modyfikacja kanalu wydechowego w glowicy - cos wiecej, niz spasowanie z kolektorem)
Gdyby to mial byc rzeczywiscie silnik tylko na prosta i merged 1&1/2" by poszedl w ruch, to CR mozna podniesc do poziomu 9.5:1... wiecej z tym walkiem i tymi zaworami sie nie da...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mad Ant
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Oaza nad Ciepielinką / Gorzów Wlkp
|
Wysłany: Śro 23:54, 30 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Qcyk chcesz pogadać o 1600 ? Wal śmiało 504124920
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 10:50, 01 Paź 2009 Temat postu: Re: wycisnąć co się da |
|
|
gabi-car napisał: |
1) Mocowanie aparatu, to wiadomka, ze smiec...
|
Myślałem o takim - zainteresowała mnie ta podziałka ze stopniami wyprzedzenia zapłonu - jeśli to się sprawdza to dla mnie rewelacja!!
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: |
2) Jak wiatrak ociera, to sprawdz dobrze, czy jest prosciutki... jesli nawet minimalnie zlapal wichra, to na smieci...
3) Wydech musi sie dac dogiac wlasciwie...
4+5) Jakie masz tam dysze w tych gaznikach? Venturi jest odpowiednie... takze to strzelanie, poza zaplonem jest kwestia kalibracji i regulacji, ale to juz chyba mowilem kiedys
6) prawidlowo rozpiety linkage to podstawa...
|
w tej chwili nie pamiętam ( znów )jakie mam te dysze, ale napiszę
nad linkage'm już myślę, wydech będę podginał bo jak sprawdziłem to z milimetr, dwa trzeba dogiąć na łączeniu J-rurek z kolektorem
Cytat: |
W chwili obecnej - podstawa, to inwestycja w glowice i prawidlowe zestrojenie gaznikow oraz naprawde porzadny zaplon - jaki aparat teraz tam siedzi?
|
hehe na te inwestycje to mam teraz całą jesień, zimę i wiosnę więc wszystko po kolei
Cytat: |
Srednica wydechu w ogolnym ujeciu nie powinna byc wieksza, niz 2mm od srednicy zaworu wydechowego, a w wiekszosci przypadkow - srednice powinny sie pokrywac... takze zwykly kolektor 4in1, ktory ma srednice 32mm (1&3/8") - jest odpowiedni...
W max opcji mozna zalozyc 1&1/2" merged (tu jest 35mm rura), ale to do silnika tylko i wylacznie nastawionego na moc (tu potrzebna odpowiednia modyfikacja kanalu wydechowego w glowicy - cos wiecej, niz spasowanie z kolektorem)
Gdyby to mial byc rzeczywiscie silnik tylko na prosta i merged 1&1/2" by poszedl w ruch, to CR mozna podniesc do poziomu 9.5:1... wiecej z tym walkiem i tymi zaworami sie nie da... |
Dobre rady zawsze w cenie , dzięki!
Ostatnio zmieniony przez Qcyk dnia Czw 10:54, 01 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:06, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Mad Ant napisał: | Qcyk chcesz pogadać o 1600 ? Wal śmiało 504124920 |
luz dzieki!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Czw 11:22, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Mad Ant napisał: | Qcyk chcesz pogadać o 1600 ? Wal śmiało 504124920 |
nie lepiej publicznie?? To moze i inni skożystają
|
|
Powrót do góry |
|
|
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 14:52, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
jakbyś zamawiał takie mocowanie to i ja chce i zaślepkę pompy paliwa też. a z jaycee dobrze załatwia się interesy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 15:18, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
majki napisał: | jakbyś zamawiał takie mocowanie to i ja chce i zaślepkę pompy paliwa też. a z jaycee dobrze załatwia się interesy |
Na Ciebie akurat liczyłem, że Ci się spodoba i też będziesz chciał kupić większe zamówienie to może tańsza wysyłka będzie
|
|
Powrót do góry |
|
|
cudak
Administrator
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 17:52, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Mi też się podoba drogie to może być?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Pią 7:35, 02 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
28 dolarów
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 9:07, 02 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
zamówcie prosto z JAycee [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|