Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

wycisnąć co się da
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:32, 28 Wrz 2009    Temat postu: wycisnąć co się da

Po startach na Bemowie naszło mnie na przemyślenia związane z moim silnikiem Wink

w porównaniu do starego 1600:

w100
sprężanie jakieś 7

dzisiejsze 1600 z wałkiem engle w110 i sprężaniem 8,4:1 robi taki sam czas na lżejszym aucie Wink może ze mnie dupa i nie umiem jechać własnym autem Laughing a może...

No właśnie - co?
co mnie może blokować przed pokonaniem magicznej ( na tą chwilę ) bariery 18 sekund

1) mocowanie zapłonu się rusza - zapłon sam się przestawia
2) wiatrak czasem haczy o obudowę - tacie i opór
3) wydech nie do końca spasował się z J-tubes mimo HJSów
4) gaźniki prychają i łapią lewe powietrze, trochę się dusi ( ki diabeł? nowe uszczelki etc...)
5) w tłumik strzela
6) sterowanie gaźników jest porażką... Wink

to da się jeszcze poprawić - może

może jeszcze przez wydech dałoby się uzyskać kilka % mocy na wyższych obrotach? Na wyścigu i tak kręcę ile się da a wydech tak na prawdę wyciąga z auta co się da dopiero powyżej 4 tyś z tego co wiem.

Obecnie mam najtańszą opcję - kolektor spaghetti, który ma hm... 1 i 1/2 cala? mierzył ktoś taki wydech?

Może zainwestować w jakiś wydech competition 1 i 3/4 ? nie za duży?
jak to się ma do zaworów 35.5 x 32 mm ? gaźników 36 z wenturiami 30 i wałkiem w110?

Jest jakaś ogólna zasada doboru wydechu do wałka i zaworów? tak, żeby silnik swobodnie oddychał a nie się dusił? Ale jednocześnie, żeby go nie spowolnić?

i jeszcze cała masa pytań, ale tyle na razie wystarczy
Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pon 13:45, 28 Wrz 2009    Temat postu:

a moze najpierw dopracuj to co masz skopane a potem sie zastanawiaj co dalej?? Wink To co wymieniłeś powoduje spore straty wg mnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:03, 28 Wrz 2009    Temat postu:

Łysy napisał:
a moze najpierw dopracuj to co masz skopane a potem sie zastanawiaj co dalej?? Wink To co wymieniłeś powoduje spore straty wg mnie


Przecież dokładnie to chcę zrobić - napisałem co jest do poprawienia i co poprawię od ręki a potem pytam co by można dodać do tego co już mam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pon 15:00, 28 Wrz 2009    Temat postu:

wiec nie powinno Cie dziwić ze nie masz wzrostu osiagów w stosunku do poprzedniej wersji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:13, 28 Wrz 2009    Temat postu:

Łysy napisał:
wiec nie powinno Cie dziwić ze nie masz wzrostu osiagów w stosunku do poprzedniej wersji.


No i? Wink co w związku z tym ?

to co do poprawienia jest jasne - pytanie czy mogę zrobić coś więcej, żeby wycisnąć z tego 1600 co się da

Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 17:51, 29 Wrz 2009    Temat postu: Re: wycisnąć co się da

Qcyk napisał:

...

1) mocowanie zapłonu się rusza - zapłon sam się przestawia
2) wiatrak czasem haczy o obudowę - tacie i opór
3) wydech nie do końca spasował się z J-tubes mimo HJSów
4) gaźniki prychają i łapią lewe powietrze, trochę się dusi ( ki diabeł? nowe uszczelki etc...)
5) w tłumik strzela
6) sterowanie gaźników jest porażką... Wink

Obecnie mam najtańszą opcję - kolektor spaghetti, który ma hm... 1 i 1/2 cala? mierzył ktoś taki wydech?

Może zainwestować w jakiś wydech competition 1 i 3/4 ? nie za duży?
jak to się ma do zaworów 35.5 x 32 mm ? gaźników 36 z wenturiami 30 i wałkiem w110?

Jest jakaś ogólna zasada doboru wydechu do wałka i zaworów? tak, żeby silnik swobodnie oddychał a nie się dusił? Ale jednocześnie, żeby go nie spowolnić?

...


Czesc!

1) Mocowanie aparatu, to wiadomka, ze smiec...

2) Jak wiatrak ociera, to sprawdz dobrze, czy jest prosciutki... jesli nawet minimalnie zlapal wichra, to na smieci...

3) Wydech musi sie dac dogiac wlasciwie...

4+5) Jakie masz tam dysze w tych gaznikach? Venturi jest odpowiednie... takze to strzelanie, poza zaplonem jest kwestia kalibracji i regulacji, ale to juz chyba mowilem kiedys Wink

6) prawidlowo rozpiety linkage to podstawa...


W chwili obecnej - podstawa, to inwestycja w glowice Twisted Evil i prawidlowe zestrojenie gaznikow oraz naprawde porzadny zaplon - jaki aparat teraz tam siedzi?

Srednica wydechu w ogolnym ujeciu nie powinna byc wieksza, niz 2mm od srednicy zaworu wydechowego, a w wiekszosci przypadkow - srednice powinny sie pokrywac... takze zwykly kolektor 4in1, ktory ma srednice 32mm (1&3/8") Wink - jest odpowiedni...

W max opcji mozna zalozyc 1&1/2" merged (tu jest 35mm rura), ale to do silnika tylko i wylacznie nastawionego na moc (tu potrzebna odpowiednia modyfikacja kanalu wydechowego w glowicy - cos wiecej, niz spasowanie z kolektorem) Very Happy

Gdyby to mial byc rzeczywiscie silnik tylko na prosta i merged 1&1/2" by poszedl w ruch, to CR mozna podniesc do poziomu 9.5:1... wiecej z tym walkiem i tymi zaworami sie nie da...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mad Ant




Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Oaza nad Ciepielinką / Gorzów Wlkp

PostWysłany: Śro 23:54, 30 Wrz 2009    Temat postu:

Qcyk chcesz pogadać o 1600 ? Wal śmiało 504124920 Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 10:50, 01 Paź 2009    Temat postu: Re: wycisnąć co się da

gabi-car napisał:


1) Mocowanie aparatu, to wiadomka, ze smiec...



Myślałem o takim - zainteresowała mnie ta podziałka ze stopniami wyprzedzenia zapłonu - jeśli to się sprawdza to dla mnie rewelacja!!
[link widoczny dla zalogowanych]


Cytat:


2) Jak wiatrak ociera, to sprawdz dobrze, czy jest prosciutki... jesli nawet minimalnie zlapal wichra, to na smieci...


3) Wydech musi sie dac dogiac wlasciwie...

4+5) Jakie masz tam dysze w tych gaznikach? Venturi jest odpowiednie... takze to strzelanie, poza zaplonem jest kwestia kalibracji i regulacji, ale to juz chyba mowilem kiedys Wink

6) prawidlowo rozpiety linkage to podstawa...



w tej chwili nie pamiętam ( znów Wink)jakie mam te dysze, ale napiszę Wink

nad linkage'm już myślę, wydech będę podginał bo jak sprawdziłem to z milimetr, dwa trzeba dogiąć na łączeniu J-rurek z kolektorem

Cytat:


W chwili obecnej - podstawa, to inwestycja w glowice Twisted Evil i prawidlowe zestrojenie gaznikow oraz naprawde porzadny zaplon - jaki aparat teraz tam siedzi?


hehe na te inwestycje to mam teraz całą jesień, zimę i wiosnę Twisted Evil więc wszystko po kolei Wink

Cytat:

Srednica wydechu w ogolnym ujeciu nie powinna byc wieksza, niz 2mm od srednicy zaworu wydechowego, a w wiekszosci przypadkow - srednice powinny sie pokrywac... takze zwykly kolektor 4in1, ktory ma srednice 32mm (1&3/8") Wink - jest odpowiedni...

W max opcji mozna zalozyc 1&1/2" merged (tu jest 35mm rura), ale to do silnika tylko i wylacznie nastawionego na moc (tu potrzebna odpowiednia modyfikacja kanalu wydechowego w glowicy - cos wiecej, niz spasowanie z kolektorem) Very Happy

Gdyby to mial byc rzeczywiscie silnik tylko na prosta i merged 1&1/2" by poszedl w ruch, to CR mozna podniesc do poziomu 9.5:1... wiecej z tym walkiem i tymi zaworami sie nie da...
Wink

Dobre rady zawsze w cenie , dzięki!


Ostatnio zmieniony przez Qcyk dnia Czw 10:54, 01 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:06, 01 Paź 2009    Temat postu:

Mad Ant napisał:
Qcyk chcesz pogadać o 1600 ? Wal śmiało 504124920 Cool


luz Smile dzieki!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Czw 11:22, 01 Paź 2009    Temat postu:

Mad Ant napisał:
Qcyk chcesz pogadać o 1600 ? Wal śmiało 504124920 Cool


nie lepiej publicznie?? To moze i inni skożystają
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:52, 01 Paź 2009    Temat postu:

jakbyś zamawiał takie mocowanie to i ja chce Wink i zaślepkę pompy paliwa też. a z jaycee dobrze załatwia się interesy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:18, 01 Paź 2009    Temat postu:

majki napisał:
jakbyś zamawiał takie mocowanie to i ja chce Wink i zaślepkę pompy paliwa też. a z jaycee dobrze załatwia się interesy Smile


Na Ciebie akurat liczyłem, że Ci się spodoba i też będziesz chciał kupić Twisted Evil większe zamówienie to może tańsza wysyłka będzie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Czw 17:52, 01 Paź 2009    Temat postu:

Mi też się podoba drogie to może być?Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pią 7:35, 02 Paź 2009    Temat postu:

28 dolarów Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:07, 02 Paź 2009    Temat postu:

zamówcie prosto z JAycee [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin