Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:53, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | ale mozemy zbudować tańsza wersje oparta na turbinie z astry diesel turbo i gaźniku od duzego fiaa hahaha |
zarty zartami, ale kiedys czytalem ze budowano turbo do garba oparte na systemie z VW G40 chyba Polo o ile sie nie myle
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Ronin
przyjaciel klubu
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 0:35, 28 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
baca napisał: | Łysy napisał: | ale mozemy zbudować tańsza wersje oparta na turbinie z astry diesel turbo i gaźniku od duzego fiaa hahaha |
zarty zartami, ale kiedys czytalem ze budowano turbo do garba oparte na systemie z VW G40 chyba Polo o ile sie nie myle  |
A czemu żarty?? Kiedyś na garbiarnii chyba Chris wrzucał zdjecia gotowego orurowania (hand made) i jak miałem jeszcze okazje z nim porozmawiać to mówił o wykorzystaniu turbiny z renault - z tego co mi sie kojarzy to cena ówczesna oscylowała przy 6 tyś (za gotowca). Do tego dorzucić DHLA i jedziemy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 2:09, 28 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
czemu nie fair eytumaczcie mi? przeciez napisałem co trzeba użyć o turbinach wiecei (tu fiat tu renault) wiec wiedze macie. ja bardzije siedze w EFI Turbo wiec z systemem carb nei pomoge za duzo (choć ze dwa takei systemy ogarnąłem) fakt blow through a wy chcecie draw through co w ogole mnie nie interesuje bo za dużo ma minusów... więc nie wiem o co ta cala spinka..
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dabtuner
SSVWF-Team
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: sulejówek
|
Wysłany: Nie 18:30, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ja slyszalem ze turbo i gaznik mozna wykorzystac z renault 5 turbo (ona jest turbo gaznik)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Nie 22:57, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Sa tez inne renówki z gaźnikiem i turbo, ale nie tylko garbusiarze o tym wiedzą i sa ciezkozdobywalne ;P Generalnie z ww wzgledów rozmawialiśmy o gaźniku przed turbo. Jednak temat sie zaciął z widocznych wzgledów. Byłem dzisiaj w ksiegarni technicznej (kupiłem manuala do garba) i widziałem obszerna ksiazke o turbinach itp. Przyszłym miesiacem planuje zakup
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 9:00, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | Sa tez inne renówki z gaźnikiem i turbo, ale nie tylko garbusiarze o tym wiedzą i sa ciezkozdobywalne ;P Generalnie z ww wzgledów rozmawialiśmy o gaźniku przed turbo. Jednak temat sie zaciął z widocznych wzgledów. Byłem dzisiaj w ksiegarni technicznej (kupiłem manuala do garba) i widziałem obszerna ksiazke o turbinach itp. Przyszłym miesiacem planuje zakup  |
Zakup czego? Książki czy juz turbo?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 10:07, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Jest dobra (ponoć) książka o uturbianiu ACVW wydana przez kolesia z CB Performance. 'Turbomania'. Niestety tylko dla anglojęzycznych.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 16:10, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
gdybym był anglojezyczny to bym sie wszystkiego dowiedział z zaganicznych furum .
Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Sob 14:13, 04 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Sob 14:15, 04 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
hmm a jakie ma wady system draw through??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 15:23, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
nie mozesz uzyc intercoolera, przepuszczasz mieszankę (wybuchową dość mocno) przez rozgrzaną turbinę, strata miejsca, jest jeszcze troche tego ale musiałbym poszukać,
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Nie 23:44, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
ok to ze nie mona zastosować intercoolera to moze wada, ale z drugiej strony w garbach widuje sie je bardzo zadko. A to ze wybuchowa mieszanka przechodzi przez rozgrzana turbine to co z tego???? klasyczne renówki turbo tak miały i jakoś nagminnie nie wybuchały. Kolektora z plastiku tez nie zamierzałbym robić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 23:50, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
tak ale nagminnie się paliły polecam poczytać fora renault GT5 kilku znajomych ma takowe renówki i niestety lubią sie zapalić. Stąd bardzo duża ich ilość na angielskich złomach.
intercoolerów sie nie widuje w "wolnych" autach bo pompuje się tam mniej wiecej 12-16PSI przy użyciu malego turbo (głownie AS2) co nie pwoowduje takeigo nagrzewania powietrza.
Przy urzyciu wiekszych turbin typu G T3/T4 powietrze znacznie się nagrzewa do tego stopnia ze za intercoolerem często mielismy odczyt rzędu 65C i wiecej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 0:23, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Tomek, ale ja jesli coś takiego bede robił to dmuchne najwyzej 0.5 bara i tyle, i moje pytania odnosza sie do tego poziomu - zrobić 80-90koni na seryjnym 1600. Niewiem czy R5 sie paliły. Jakoś niewidze zwiazku miedzy jakimkolwiek wybuchem w kolektorze (własciciele aut na gaz znaja ten problem doskonale) a zapaleniem sie auta, no chyba ze plastikowy kolektor.
moje ew plany: seryjne 1600 + zrobine komory spalania w głowicach+małe turbo np z TDI czy renault 1.5 diesel (niepamiętam jak one sa oznaczone - te nowe, tdci??)+włąsnorecznie uspawane kolektory+gaźnik stromerga podcinieniowy przed turbo (otwiera zasadnicza przepustnice o tyle ile jest podciśnienia) z merca czy volvo 2.0
ew chciałbym uzyskać to co daja podwojne gaźniki + porządny porting + wydech + spreż. czyliu zamiast ułatwiać silnikowi oddychanie, wepchnąć mu mieszankę na siłe uzyskujac podobny efekt za mniejsza kase i mniejszymi obrotami
Moje pytanie brzmi: czy westegate które jest wbudowane w turbinie da sie wyrególować na tym preciku tak abym miał własnie zakładane 0.5 bara?? Czy to o co pytam do tego służy włąsnie/?? no i do czego podpiety jest wezyk pod/nadcisnienia na tym?? do kolektora "ssacego" (znaczy za turbo)?? mam rację?? Jesli odpowiesz mi na pytania bede w zasadzie wiedział juz wszystko co mnie interesuje.
Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Pon 0:44, 06 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 9:41, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
bypas seryjnny na turbinach wystarczy tam jest sterowanie mechaniczne a podciśnienie powinien brać między turbina a zaworem w przypadku draw through.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 15:53, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
a jak sie to reguluje westegate??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|