Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kendy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 22:58, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
majki napisał: | wiesz co to są prawdziwe świece boscha, takie NOSy jak to się mówi podobno niezniszczalne przekonamy się.
Ja też wcześniej jeździłem na boschach i dobrze się sprawowały, przynajmniej w lato. |
ja proponuje irydowe NGK DPR 8 EIX-9
Drogie, bo jedna swieca to wydatek okolo 70 pln ale reke daje ze nic lepszego nie znajdziesz - potezna roznica odczuwalna przy pierwszym odpaleniu - mam komplet od 4 lat i wygladaja jak nowe
Naprawde warto wydac raz a porzadnie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 8:47, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Kendy dobrze prawi, ael warto dobrać ciepłoty do tego co się chce osiagnać poza tym linia świec DP i DPR to świece na gwint 12mm długi wiec niestety odpada przy seryjnych głowicach od 040 do 043. podejdą tylko pod 044, comp eliminator i street eliminator (także w wydaniu BP) jak i Angle flow.
acha jeszcze jedno pryz ngk oznaczenie "R" mówi o tej "zaje fajnosci świecy" o której Kendy pisze. choc my używamy DP7, DP8 i DP9 przy wtrsku podtlenku i dużych doladowaniach.
problem polski polega na tym ze niestety świece NGK są najczęściej podrabianymi świecami na naszym rynku .
Ja na swoich ngk B5HS jeszcze w zielonym zrobiłem około 40 tys km na GAZIE... a potem jeszcze na tych samych świecach dojechałem do UK już na 1600
do tej pory mogę ponarzekac tylko na Bosche :/ najczęciej dawały ciała .
Ostatnio zmieniony przez TYKA dnia Śro 8:51, 27 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 11:57, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ciekawy rzeczy piszecie o tych świecach - w sumie nie przywiązywałem do tego większej wagi - może zrobimy nowy temat? Chętnie się dowiem więcej
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bujo
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 22:39, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
TYKA napisał: | Kendy dobrze prawi, ael warto dobrać ciepłoty do tego co się chce osiagnać poza tym linia świec DP i DPR to świece na gwint 12mm długi wiec niestety odpada przy seryjnych głowicach od 040 do 043. podejdą tylko pod 044, comp eliminator i street eliminator (także w wydaniu BP) jak i Angle flow.
acha jeszcze jedno pryz ngk oznaczenie "R" mówi o tej "zaje fajnosci świecy" o której Kendy pisze. choc my używamy DP7, DP8 i DP9 przy wtrsku podtlenku i dużych doladowaniach.
|
R - to kodyfikacja opornika przeciwzakloceniowego - nic specjalnego, ale w przypadku posiadania radia w samochodzie moze sie przydac.
natomiast IX to oznaczenie swiecy irydowej - i to moze byc dla kogos "zajefajne"
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:10, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
OK, to może od początku, dla mniej wtajemniczonych, takich jak ja
O co chodzi w symbolice świec? Co oznacza "R" już wiem, a co z resztą?Co to są świece irydowe? Jakie jeszcze są?
Czy każdy producent świec używa podobnych uniwersalnych symboli? Czy każdy ma własne?
Jak dobrać świece do systemu zapłonowego? itd, itd
Jakoś zaciekawił mnie ten temat
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Czw 12:24, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Chyba każdy prod. użwa wlasnych oznaczeń niestety.
Sprzedawcy mają katalogi zamienników.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bujo
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 18:12, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Qcyk napisał: | OK, to może od początku, dla mniej wtajemniczonych, takich jak ja
O co chodzi w symbolice świec? Co oznacza "R" już wiem, a co z resztą?Co to są świece irydowe? Jakie jeszcze są?
Czy każdy producent świec używa podobnych uniwersalnych symboli? Czy każdy ma własne?
Jak dobrać świece do systemu zapłonowego? itd, itd
Jakoś zaciekawił mnie ten temat  |
Tak jak napisano, kazdy z producentow stosuje wlasny system kodyfikacji, ktora mowi glownie o:
- gwincie (normalizowane)
- dlugosci gwintu (normalizowane)
- cieplocie
- o tym czy elektroda srodkowa jest wysunieta czy nie
- materiale elektrod
Elektrody wykonuje (pokrywa) sie coraz czesciej metalami szlachetnymi - platyna, iryd celem miedzy innymi zapewnienia trwalosci rzedu 60-100 kkm.
w sieci, szczegolnie stronach producenta dotrzesz do sposobu oznaczenia swiec.
Ponizej info dotyczac NGK (str.25):
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 15:50, 07 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
to do mocniejszych silników od standardowych trzeba dać zimniejszą świecę?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 17:07, 07 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
tak ale ciepłota zalezy od tego co chcesz z silnikiem robić,
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 20:30, 07 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
jeżdzić z przekatowaniem od czasu do czasu (częściej niż raz w tygodniu)
o...tak do mojego 1915 cm jakie moge dać dla najwyższej optymalizacji ?????
Ostatnio zmieniony przez crash1 dnia Sob 20:34, 07 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|