Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kendy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 18:22, 11 Wrz 2010 Temat postu: Skrzynia... |
|
|
...mi sie skonczyla
A taka byla hamerykanska - gowno tam robia i tyle 4 bieg zazgrzytal i cos lupnelo.
Na szczescie przy gruchoczacych 3 biegach dowiozlem dupe do domu. Dobrze ze niedaleko bylo
Ale to znak ze koniec sezonu Silnik gleba, skrzynia tyz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 19:22, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
skrzynie masz od Racnho?
jesli tak to masz gwarancje
|
|
Powrót do góry |
|
|
kendy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 19:06, 13 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Nie, od Churning Gears ktory zwinal interes i Bogu dziekowac ze chociaz skrzynie dostalem. Wielu wyslalo tylko pieniadze.
Wyjme z niej dyfer bo wzmacniany i wsadze do jakiejs standardowej skrzynic i tyle.
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 19:23, 13 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
a masz narzędzia żeby dobrze ustalić odległosci miedzy ring & pinion?
|
|
Powrót do góry |
|
|
kendy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:07, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
ja nie, ale Ty mi pozyczysz
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:34, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
kendy napisał: | ja nie, ale Ty mi pozyczysz |
jeszcze akurat tego narzędzia nie mam ale to kwestia czasu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brancik
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 20:51, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
witam
podłącze sie pod temat ...
czy są do garba jakies wzmacniane skrzynie ? z tego co tu czytam wychodzi ze tak - czy moze ktos przerabia na bardziej "wytrzymale"
albo inaczej - jak mocna jest standartowa wytrzyma motor 200 - 250KM?
......
|
|
Powrót do góry |
|
|
dunde (dandi)
SSVWF-Team
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Wto 21:45, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Brancik napisał: | witam
podłącze sie pod temat ...
czy są do garba jakies wzmacniane skrzynie ? z tego co tu czytam wychodzi ze tak - czy moze ktos przerabia na bardziej "wytrzymale"
albo inaczej - jak mocna jest standartowa wytrzyma motor 200 - 250KM?
...... |
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 22:51, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
To jest w ogóle topik do działu Trakcja...
To temat na obszerny artykuł... Panowie? Może się ktoś pisze?
Możliwości jest kilka.
Seryjna skrzynia garbowa powinna wytrzymać sporą moc, pod warunkiem, że oszczędzi jej się terapii szokowej, czyli strzelania ze sprzęgła przy wysokich obrotach, palenia gumy na suchym asfalcie etc...
Taki styl jazdy potrafi prędzej niż później zabić seryjną skrzynie nawet przy seryjnym silniku, a przy ponad stukonnym nawet za pierwszym razem.
Czyli raczej zero startów na 1/4, bo jaki jest sens startu na 1/3 gwizdka?
Czyli raczej zero driftowania, jeżdżenia bokami itd...
Jeśli bardziej Ci chodzi o prędkości niż o przyśpieszenia, to można wzmocnić skrzynie seryjną 'sportowym' czy inaczej - mocniejszym dyferencjałem o handlowej nazwie 'Super Diff' i mieć nadzieję, że wytrzyma. Seryjna skrzynia + Superdiff powinna znosić starty na 1/4 przy mniej wybujałej mocy i w naszych przypadkach raczej daje rade,
pod warunkiem, że jest dobrze zamocowana w podwoziu. W przeciwnym razie potrafi pęknąć na pół... Prawda, Liri?
Kolejna możliwość, to budowa skrzyni przez 'respected specialist' np. Rancho. Tam jest wiele opcji do wyboru i kontaktując się z nimi na pewno lepiej cię poinformują niż ja.
Co natomiast warto zrobić w skrzyni typ 1... Superdiff + wzmacniane pokrywy dyferencjału - (side plates) lub Quaife... Ale to już spora różnica w cenie. Dodatkowo warto wzmocnić samą obudowę skrzyni przez dospawanie wzmacniających żeber - np. dodatkowych 2-3 cm tych istniejących. Sztywne mocowanie skrzyni wtedy to podstawa - przydaje się klatka usztywniająca widły ramy jeszcze bardziej zmniejszając możliwość ich ruchu i takie mocowanie, żeby skrzynia nie miała możliwości ruch w ich obrębie.
Kolejne możliwości to inne skrzynie.
Tradycja VW drag racing w USA podpowiada nam stare, sprawdzone rozwiązanie, czyli skrzynia Porsche 901. To było dobre, kiedy tych skrzyń było dużo i były tanie. Teraz jest inaczej.
Można również próbować przeszczepiać skrzynię od Busa, która ponoć potrafi wytrzymać moce o wile większe niż potrzebujesz.
Więcej nie pamiętam w tej chwili..
Może koledzy wspomogą?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brancik
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:30, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
hmm to super
pomyslałem chyba o wszystkim oprocz skrzyni i teraz sie dowiaduje ze to slabiutkie ogniwo...widzialem garbuski startujace na 1/4 wiec ....
chyba najprosciej bedzie podzialac z ta skrzynia od busa tylko w busach sa suche polosie ,a ja mam mokre ...?
moze jest ktos kto cos takiego przerabial i podesle jakies foty....
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:46, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Mam magazyn z lat 70tych gdzie jest artykuł opisujący sposób przerobienia z mokrych na suche.
A co planujesz silnikowo?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brancik
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:55, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
jak wczesniej pisalem
2.4 typ4
wtrysk (megasqurit )
turbo garrett
dalo by sie zamiescic tu skan z tego magazynu ?
Ostatnio zmieniony przez Brancik dnia Śro 9:58, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 14:11, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
jesli potrzebujesz porządną skrzynię biegów polecam sie. mogę sprowadzić dla Ciebie takową skrzynie produkcji Rancho.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brancik
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 17:44, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
TYKA napisał: | jesli potrzebujesz porządną skrzynię biegów polecam sie. mogę sprowadzić dla Ciebie takową skrzynie produkcji Rancho. |
pierwsze pytanie jakie mi sie nasowa to jaki jest koszt takiej "porzadnej" skrzyni
podaj nr tel do siebie (pw)
Ostatnio zmieniony przez Brancik dnia Śro 17:54, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 18:42, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
zapraszam na stronę [link widoczny dla zalogowanych] polska - dział kontakt.
ceny skrzyń sa bardzo rożne i zależą od tego co w nich jest. ceny zaczynają się od 4500zł (przy zwrocie starej skrzyni lub + 675zł)
Ostatnio zmieniony przez TYKA dnia Śro 18:44, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|