Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Pon 23:49, 22 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
TYKA napisał: | suhy napisał: | Grzebiac po forach dowiedzialem sie ze dlugie skrzynie np AT od 1303s wytrzymuja nawet silniki subaru z turbem ale oczywiscie nie meczone. Trudno bylo mi w to uwierzyc ale pisal to chlopak ktory sam mial AT u siebie przy turbo subaru. Jego funfle tez mieli takie skrzynie w swoich przerobkach i dopiero padly kiedy zaczeli sie na nich wyzywac. Tak jak pisal wczesniej Rebel Dodajac super diff + HD boczne dekle i mocujac skrzynie poprawnie powinno nam to pozwolic na 'odrobine szalenstwa'
Ja wkladam sucha AT (dzieki Majkiemu) do mojego garbatego i bedzie wspolpracowac z silnikiem 125km. Chce dolozyc super diff, boki, torque bar (od Bujo), klampe na tyl skrzyni, Intermediate Mount (od Bujo), HD poduchy i mysle ze pozwoli mi to na dobra/normalna jazde.
Mowiac o skrzyniach i mocy, chcialem zapytac jak jest ze samym sprzeglem? Chodzi mi o to ze do jakiej mocy mozemy stosowac standardowy docisk + tarcze sprzegla a powyzej jakiej mocy musimy zalozyc np doicisk Kennedy stage 1 (1700lb). Czy jak w moim przypadku musze zakladac 'stage 1' czy obede sie z standardowym sprzeglem?
Osobiscie mysle kupic zestaw kennedy ale chcialem poptyac co myslicie. |
Moje seryjne sprzegło wytrzymało podróż do uk i z powrotem po czym poległo po kilkunastu minutach jeżdzenia bokiem i kręcenia baczków -> poległo mam na myścli totlne "0" stalem w iejscu przy wbitej 1 i 3000RPM... dopiero po dobrych 30 minutach bylismy w stanie "jakoś" ruszyć z 2... po demontazu i koło zamachowe i docisk blyszczły purpurą
mam teraz 2100lbs (ST2) z deikenem HD i żadne bąki nie wpływają na jakosć docisku.
załóż stage 2 od tak dla pewności (choć st1 powinno dac rade).
ja z ST jeżdze na codzień baca z resztą tez i ogólnie sporo ludzi i nie psiocza (dodam ze garbem smigalem na codzien w warszawskich korach i z ST2 i z 60% bergowym shifterem który niektórym podobno sprawiał problemy ) |
Czyli standardowe sprzeglo odpada.
Zastanawiam sie tylko jak sztywno chodzi sprzeglo przy Kennedy stg2, nie trzeba bardzo walczyc z pedalem sprzegla?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 0:05, 23 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
mnie tam nie rpzeszkadza a tak jak mówię jeżdże nim w korkach... wiec odpowiedz sobie na pytanie (w wawie jazda w korku 2 godziny to dość normalna sprawa ) ja z hondy wracałem dzień w dzień 1godzine 40 minut garbem non sto w korku... i jaoś nie zwróciłem uwagi na to zeby sprzegło było mega twarde a pudzian ze mnie nie jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Wto 22:40, 23 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Nasze pokolenie na mleku wychowane to i dajemy rade ze sprzeglem
Dobre to sa wiesci w takim razie, dzieki za info.
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Sob 18:37, 27 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Kontynuujac temat skrzyni, czy ktos przerabial/odnawial skrzynie?
Chodzi mi o temat wytrzymalosci - znow Mam AT od Majki'ego i chcialem ja wzmocnic super dyfem. Zaczalem grzebac po netcie i na offroad'owych forach dowiedzialem sie ze jezeli skrzynia ma tryby (side gears) 15 na 10 (zeby) w dyfie (At ponoc ma) to zmiana na super dyf jest niezalecana bo powyzszy zestaw ma podobna wytrzymalosc do tego jaki bedzie mial super dyf ktory sklada sie z kol zebatych na 11 i 17 zebow. Ponadto chodzi tez ponoc o przeplyw oleju ktory przy super dyfach jest troche utrudniony ze wzgledu na wieksza ilosc kol zebatych/mniejszy przelot.
Co myslicie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
mirello
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 16:25, 19 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
TYKA napisał: | a masz narzędzia żeby dobrze ustalić odległosci miedzy ring & pinion? |
tak z ciekawości jak to narzędzie wygląda i czy da się je kupić?
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 18:35, 19 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
kupić się da na pewno ma je Bug Pack w swojej ofercie. Ja niestety nie mam :/ aczkolwiek zapewne będzie trzeba kupić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mirello
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 19:46, 19 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
czy o takie coś chodzi?
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:44, 19 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
chyba tak ale nie wiem na 100%
ja to raz w zyciu na oczy widzaiłem (i to na imprezie ;P)
|
|
Powrót do góry |
|
|
mirello
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 18:11, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
to dobra impreza była:)he he
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabcok20
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 23:53, 02 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
rebel napisał: | To jest w ogóle topik do działu Trakcja...
To temat na obszerny artykuł... Panowie? Może się ktoś pisze?
Możliwości jest kilka.
Seryjna skrzynia garbowa powinna wytrzymać sporą moc, pod warunkiem, że oszczędzi jej się terapii szokowej, czyli strzelania ze sprzęgła przy wysokich obrotach, palenia gumy na suchym asfalcie etc...
Taki styl jazdy potrafi prędzej niż później zabić seryjną skrzynie nawet przy seryjnym silniku, a przy ponad stukonnym nawet za pierwszym razem.
Czyli raczej zero startów na 1/4, bo jaki jest sens startu na 1/3 gwizdka?
Czyli raczej zero driftowania, jeżdżenia bokami itd...
Jeśli bardziej Ci chodzi o prędkości niż o przyśpieszenia, to można wzmocnić skrzynie seryjną 'sportowym' czy inaczej - mocniejszym dyferencjałem o handlowej nazwie 'Super Diff' i mieć nadzieję, że wytrzyma. Seryjna skrzynia + Superdiff powinna znosić starty na 1/4 przy mniej wybujałej mocy i w naszych przypadkach raczej daje rade,
pod warunkiem, że jest dobrze zamocowana w podwoziu. W przeciwnym razie potrafi pęknąć na pół... Prawda, Liri?
Kolejna możliwość, to budowa skrzyni przez 'respected specialist' np. Rancho. Tam jest wiele opcji do wyboru i kontaktując się z nimi na pewno lepiej cię poinformują niż ja.
Co natomiast warto zrobić w skrzyni typ 1... Superdiff + wzmacniane pokrywy dyferencjału - (side plates) lub Quaife... Ale to już spora różnica w cenie. Dodatkowo warto wzmocnić samą obudowę skrzyni przez dospawanie wzmacniających żeber - np. dodatkowych 2-3 cm tych istniejących. Sztywne mocowanie skrzyni wtedy to podstawa - przydaje się klatka usztywniająca widły ramy jeszcze bardziej zmniejszając możliwość ich ruchu i takie mocowanie, żeby skrzynia nie miała możliwości ruch w ich obrębie.
Kolejne możliwości to inne skrzynie.
Tradycja VW drag racing w USA podpowiada nam stare, sprawdzone rozwiązanie, czyli skrzynia Porsche 901. To było dobre, kiedy tych skrzyń było dużo i były tanie. Teraz jest inaczej.
Można również próbować przeszczepiać skrzynię od Busa, która ponoć potrafi wytrzymać moce o wile większe niż potrzebujesz.
Więcej nie pamiętam w tej chwili..
Może koledzy wspomogą? |
un-1 z renault bardzo wytrzymala i tania. Do ustawienia Ring & pinion potrzebowałem linki i butelki w przypadku un-1
Ostatnio zmieniony przez jabcok20 dnia Pon 23:56, 02 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 13:25, 03 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie czy na skrzyni od renaulta sa jakies oznaczenia ? bo na allegro jest kilka skrzyn od modeli 21,25,18,2.1td w bardzo atrakcyjnej cenie ale czy to napewno UN-1 to nie wiem (ps.nie mam polskich liter bo mi sie komp poerdzieli)
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabcok20
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:36, 03 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
na skrzyni w tej dupce gdzie sa wybieraki na dolnej czesci jezt blaszka aluminiowa przykrecona srubą na 13 klucz. na niej jest właśnie numer un-.... na allegro w tej chwili nie ma zadnej unki bo szukalem wczoraj. sa same ng a tej brac nie warto.
Ja mam un-1 021 z renault espace, szukałem w całej polsce a znalazłem 50 km ode mnie za 330zł i na szczęscie nie ma pordzewiałego miejsca gdzie się wklada wałek. Z ego co się dowiedziałem trzeba zwracać uwagę żeby nie wpaść ze skrzynia z której dawno zostały wyjęte półosie bo wtedy ucieka olej ze skrzyni i potrafi rdzewieć w środku.
Ja swoją właśnie kończę, po odwróceniu koła kręci się leciutko po podłożeniu 0,2mm i odpowiednim skręceniu łożysk na wałkach atakujących.
|
|
Powrót do góry |
|
|
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 14:58, 03 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
temat mi sie mocno podoba ...
Ostatnio zmieniony przez crash1 dnia Wto 14:59, 03 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabcok20
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 18:03, 03 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Mam foto z netu jak to wyglada w garbie.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 18:12, 03 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
no...nie zle jak masz Jabcoku jeszcze jakies foty albo istotne informacje odnosnie flanszy albo polosi to bym prosil o podzielenie sie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|