Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cudak
Administrator
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 11:07, 13 Wrz 2010 Temat postu: składanie silnika |
|
|
Witam. Jako że czekam "ciągle" na auto to silnik odłożyłem na później i zmieniam założoną specyfikację. Będę rozpoławiał blok i potem składał wszystko do kupy z nowymi zabawkami. Mam trochę literatury i manuali i zamierzam zrobić to sam plus pomoc Taty i Łysego. Macie jakieś poza podręcznikowe rady na co szczególnie zwrócić uwagę przy składaniu jakich błędów nie popełnić?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:12, 13 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dobry topik się szykuje Ja też miałbym pewnie kilka pytań na przyszłość.
Interesuje mnie zwłaszcza przygotowanie bloku pod silnik wysokoorbotowy.
Na forach i w różnych materiałach przewija się hasło 'shufle pinning' I nie mam pojęcia co to jest.
Cudak - Myślę, że warto przy takiej okazji full-flow zrobić. A konkretnie planujesz?
Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Pon 12:12, 13 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
cudak
Administrator
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 12:21, 13 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
FF już jest chociaż na razie leży u Majka w aucie. Plany nie zmieniły się drastycznie bo obecnie nie kupuję nowych zabawek ze względu na rozpoczęcie działalności i inwestowanie kasy w firmę Więc silnik będzie z zabawek które już leżą na półce bez dodatkowych zakupów. Specyfikacja ta sama dojdzie tylko FF wałek C35 szklanki i sprężyny. Obróbka bloku jeżeli będzie konieczna, plus wyważanie zrobiona będzie przez firmę do której mój tata daje głowice i bloki ze swoich maszyn budowlanych:P wtedy powinno udać się po taniości. Jeżeli się podejmą to dojdą też większe zawory w głowicach. Poza tym to samo co w topiku o moim aucie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 21:11, 13 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Aha, jakby co, to znalazłem stary artykuł z lat 70tych - 'Jak zbudować silnik 1700' - (69x88 - klasyk początku lat 70tych). Jak ktoś jest zainteresowany to mogę go przesłać, ale kiedy będę mógł go przetłumaczyć, to nie wiem...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
cudak
Administrator
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 21:45, 13 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Rebelu ja go tłumaczę przed weekendem prześlę
|
|
Powrót do góry |
|
 |
cudak
Administrator
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 0:33, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Dobra mnóstwo literatury przeczytanej, filmy instruktażowe z bugme też teraz czas na składanie i obróbkę i tu pytanie, ktoś wie czy można w polsce gdzieś kupić gasgachinch ew. jakiś dobry uszczelniacz.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 2:53, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
mam jedną buteleczkę na zbyciu moge odstapić bo bede zamawiał niebawem nowe.
dobry jest uszczelniacz loctite taki w tubcee aczkolwiek dość drogi.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
cudak
Administrator
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 11:47, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Tomku to ja bardzo chętnie:) A i pytanko full flow wierciliście w galerii sami czy dawaliście do jakiegoś fachowca?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:26, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
u Paula wierciłem i gwintowałem sam choć większość silników szła na aly case albo cb super case a one już maja to nawiercone.
tutaj mozesz spróbować u kozierańskiego na grochowskiej ale spróbuj sa to nie wielka sztuka fakt pomaga wiertarka na stojaku
|
|
Powrót do góry |
|
 |
cudak
Administrator
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 15:00, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
wiertarka na stojaku to nie problem:) gwintowniki też wszystko mam na wyposażeniu:)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 15:24, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
gwintownik to 3/8" NPT
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kendy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:26, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
i z tym 3/8 NPT to ostroznie - otwor i gwintowanie tylko do pewnej glebokosci
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 20:50, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
ano ano nie z głęboko bo to NPT. no i dodatkowo żeby nie zakryć kanału z dołu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|