Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brancik
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:46, 03 Wrz 2009 Temat postu: silnik typ4 rozdmuchany!!! do ponad 2,4l |
|
|
witam mam zamiar rozdmuchac motor 2 litrowy typ4 od transportera t3
czy ktos moze podpowiedziec czy dobrze dobralem konfiguracje czesci:
-cylindry big bore t4 104mm
-wałek rorzadu 435/290stopni lacznie ze wzmocnionymi szklankami
- wzmocnione sprezyny HD
- pompa oleju maxi t4
- gazniki i tu sie zastanawiam nad weberami 40 czy 44?
- oczywiscie do chlodzenia zewnetrzna chlodnice oleju i wentylator w stylu porsche
- wszystkie panewki chce zostawic standartowe oczywiscie wymienione na nowe
- nie wiem jak z popychaczami nie znalazlem wzmacnianych?
- glowice zostawic standartowe zawory powiekszyc do: ssacy 44mm wydechowy do 37,5mm i rozwiercic pod cylindry 104mm
- wał standartowy wywazony
-kolo zamachowe odelzone o 15% i wywazone
chyba nic nie ominołem?
czy jest tu jakis znawca silnikow typ4 - czy podpowie czy to bedzie dzialac
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:25, 03 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
mimo ze nie znam sie na silnikach TYP IV, na TYP I tez nie bardzo ale to co napisales wydaje sie logiczne i trafione w 10.
witamy na forum
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabi-car
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pią 10:00, 04 Wrz 2009 Temat postu: Re: silnik typ4 rozdmuchany!!! do ponad 2,4l |
|
|
prezess napisał: | witam mam zamiar rozdmuchac motor 2 litrowy typ4 od transportera t3
czy ktos moze podpowiedziec czy dobrze dobralem konfiguracje czesci:
-cylindry big bore t4 104mm
-wałek rorzadu 435/290stopni lacznie ze wzmocnionymi szklankami
- wzmocnione sprezyny HD
- pompa oleju maxi t4
- gazniki i tu sie zastanawiam nad weberami 40 czy 44?
- oczywiscie do chlodzenia zewnetrzna chlodnice oleju i wentylator w stylu porsche
- wszystkie panewki chce zostawic standartowe oczywiscie wymienione na nowe
- nie wiem jak z popychaczami nie znalazlem wzmacnianych?
- glowice zostawic standartowe zawory powiekszyc do: ssacy 44mm wydechowy do 37,5mm i rozwiercic pod cylindry 104mm
- wał standartowy wywazony
-kolo zamachowe odelzone o 15% i wywazone
chyba nic nie ominołem?
czy jest tu jakis znawca silnikow typ4 - czy podpowie czy to bedzie dzialac |
Czesc!
103x71mm = 2.4ccm typ4
Glowice (najlepiej z P914, przy std trzeba koniecznie nieco popracowac) z zaworami 44x38mm - OK
Do takich glowic nie mozesz jednak uzyc gaznikow mniejszych, niz IDF48, zeby potencjal wykorzystac... najlepiej DRLA45 do jazdy po drogach
Uklad chlodzenia - 30mm pompa, prosty adapter, termostat, chlodnica, wentylatorek i gotowe... jesli Twoje maxi, to pompa z deklem, ktory ma wyjscie i powrot, to nie jest spoko
Walek 290st. troche maly do tej pojemnosci... 316st. Shricka bardziej pasuje Szklanki i popychacze utwardzane sa dostepne bez problemu...
Zamach ~5.5kg bedzie gitara...
Jendak... jak chcesz zrobic ten silnik tak, zeby rzeczywiscie mogl sie rozwijac pieknie i do konca, przez wiele lat (zakladajac, ze jego parametry bedziesz wykorzystywal w nalezytym wymiarze, czyli: jak chce, to objezdzam BMW 335, jak nie chce, to nie objezdzam) - musisz uzyc walu z przeciwwagami... fizyki nie oszukasz... do tego - ja bym uzyl odelzonych mocno korb, choc to nie jest konieczne
W takim ukladzie zbudujesz sobie prawie latawca... Jak chcesz spokojniejszy silnik i jednak tanszy, to pojemnosc moze zostac, jednak srednice zaworow by trzeba ograniczyc, zostawic wal std, zastosowac rzeczywiscie walek ~ 290st. i wtedy nawet DRLA40 w "wielkiej" opcji by mozna zaaplikowac... Z tego powstanie silnik nastawiony na moment i elastycznosc...
Dwie opcje - totalnie inny efekt
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brancik
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 19:23, 17 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
witam dzieki za odpowiedz i podpowiedz
pojawia sie kolejne pytanie wał z przeciwwagami - dlatego ograniczam sie do walka 290st i gaznika 44 bo ponoc zastosowanie wałka 316 st daje wieksze obroty do tego gaznik webra 48 nie ma wolnych obrotow nie chce robic zbyt duzego halasu jak bede stał w korku,ale bmw 335 chcialbym nieraz objezdzac - da sie na wałku 290st?
gdzie mozna kupic wał z przeciwwagami do tego silnika - jaka jest cena???
pozdr.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pią 7:16, 18 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
prezess napisał: | gaznik webra 48 nie ma wolnych obrotow |
a to ciekawe, zawsze myslałem ze poczynając na gaźniku w komarku g-12, kończąć na bergach 52; gaźniki mają układ wolnych obrotów
prezess napisał: | nie chce robic zbyt duzego halasu jak bede stał w korku
|
czemu na wałku 316 masz miec wiekszy hałas niż na 290?? nie kumam
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 8:28, 18 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | prezess napisał: | gaznik webra 48 nie ma wolnych obrotow |
a to ciekawe, zawsze myslałem ze poczynając na gaźniku w komarku g-12, kończąć na bergach 52; gaźniki mają układ wolnych obrotów
prezess napisał: | nie chce robic zbyt duzego halasu jak bede stał w korku
|
czemu na wałku 316 masz miec wiekszy hałas niż na 290?? nie kumam |
Wolne obroty zależne są od tego jak rozbudowany jest obieg progresji (nie wspominając kwestii wałka rozrzadu który może nie byc wstanie pracowac - przy gaźnikach- na obrotach wolniejszych jak 2500RPM) a neistety Webery IDA maja śladowy ze tak powiem system progresji. Dla tego robi sie taką modyfikacje jak wiercenie 3 dziurki progresyjnej.
Co do turbo to nie ma takiej potrzeby ładować wielkich zaworów jak w przypadku silników NA.
a co do wałka to to jaki ma wznios nie dokońca jest najwazniejsze. chodzi o to czy wałek ma overlap czy nie . w przypadku turbo wałek nie powinien miec overlapu.
Ostatnio zmieniony przez TYKA dnia Pią 8:32, 18 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Sob 0:07, 20 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Zaciekawilem sie tematem zalozenia silnika Typ4 (wiatrolap) w garbie, zaczalem troche szperac w necie i musze powiedziec ze po tym co znalazlem brzmi i wyglada to bardzo zachecajaco.
W szczegolnosci dlatego ze Typ-4 cieszy sie duza odpornoscia na temp. i zywotnoscia + 'dobra' moca.
Jak sie okazuje przy niewielkim wkladzie finansowym i kilku przerobkach mozna zaadoptowac system chlodzenia od T1 do Typ4. Jest to o tyle dobre rozawiazanie ze utrzymuje bezpieczna temp. silnika i oczywiscie oszczedza sie duzo $$$ poniewaz zestaw chlodzenia do Typ4 typu Porsche jest bardzo duzym wydatkiem.
Tutaj jest link w ktorym przedstawione jest w skrocie dostosowanie chlodzenia od T1 do Typu4:
[link widoczny dla zalogowanych]
tutaj jest troche wiecej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest tez kompletny manual w ktorym krok za krokiem jest opisane co nalezy zrobic i gdzie mozna dostac podzespoly czy gotowe czesci do przerobki. Mysle o kupieniu tego manuala bo bardzo mnie zainteresowal ten temat i szkoda ze wczesniej nie pomyslalem o tym.
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 1:00, 20 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Temat przerabiany
w rezultacie nei wychodzi to "tak" tanio szczególnei biorac pod uwagę koszt częsci do typ4 (około 2-3 razy drosze od Typ1).
sam system chłodzenia jest zbyt mało wydajny ten temat rpzerabiał Czarek... silnik się najzwyczajniej usmarzył...
ale powodzenia życzę i trzymam kciuki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Sob 14:46, 20 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
tak ale czarek z tego co wiem miał założony wentylator z ovalika i wogole w tamtej specyfikacji skopany silnik, prawda??
a chłodzenie porsche miał wzglednieanie przy okazji składania silnika w BC.
czytałem testy róznych układów chłodzenia i te typ1 wychodzi lepiej niz "a'la porsche". Mysle ze skoro ten typ chłodzenia daje rade z typ1 np o pojemnosci 2,4 to z typ4 2,4 tez sobie da rade, bo czemu by niby nie??
Typ 4 o ile zostawiamy go w specyfikacji z gróbsza fabrycznej,( tj seria z głowicami np 1,8 i wałek, gaźniki, wydech) nie bedzie drogi, a bedzie mocnym i trwałym silnikiem. dalsze mody zeczywiscie beda juz wychodzic duzo drozej niz typ1
Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Sob 14:47, 20 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 22:51, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
tak ale musi to być zrobione porządnie. a znając przykałdy z historii kończy się to czesto na zasadzie "a tam bedzie"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 0:50, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
no zgadza sie, nic dodać, ni ujać, ale to tyczy sie obu typów chłodznia
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 1:06, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
no tak tak, są zestawy ala porsche totalnie z dupy zrobione tak jak i porazkowe ala typ1 do typ 4
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiecman
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:55, 31 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
czy wal w tej konfiguracji czyli 71 ... musi byc z przeciwwagami ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 20:22, 31 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
wypadałoby. to zalezy jak chcesz wysoko kręcić. wał do typ 4 tak jak wbx wyglada ciut inaczej jak garbowy, może tez da się go lepiej wywazyć tego nie wiem, nie mam praktyki z typ4 musiałbym Lee zapytac.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiecman
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 1:08, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
z tego co ostatnio wyszukiwalem to waly od 78 sa z przeciwwagami ... a np 71 juz nie ... czyli wychodzi na to ze pojemnosc 2,4 jest na seryjnym wale ?
Tomasz jak mozesz to zapytaj o wal ... Dzieki
Ostatnio zmieniony przez Wiecman dnia Wto 1:10, 01 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|