Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto 9:13, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Odnosnie kosztów modyfikacji silnika Typ1 i Typ4 .... to na własnym przykładzie moge dodac jedynie, że rzeczywiście w typ4 wieksza moc, moment itp mozna uzyskać mniejsza ilością zmian niz w typ1 ....ale cenowo części do typ4 sa o wiele droższe. Chociażby sam wałek to koszt 800-900 zł. Ja u siebie w typ4 nie mam zbyt duzo modyfikacji...a jak sie zamkne 10 tys to bedzie dobrze.
Co do chłodzenia....to wiem, że chłopaki którzy mieli chłodzenie typ1 w typ4 ...to mieli problemy z utrzymaniem "rozsądnej" temp silnika. Znajomy zmienił chłodzenie na centralny wentylator i problem znikł.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Brancik
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:55, 14 Cze 2010 Temat postu: Re: silnik typ4 rozdmuchany!!! do ponad 2,4l |
|
|
gabi-car napisał: | prezess napisał: | witam mam zamiar rozdmuchac motor 2 litrowy typ4 od transportera t3
czy ktos moze podpowiedziec czy dobrze dobralem konfiguracje czesci:
-cylindry big bore t4 104mm
-wałek rorzadu 435/290stopni lacznie ze wzmocnionymi szklankami
- wzmocnione sprezyny HD
- pompa oleju maxi t4
- gazniki i tu sie zastanawiam nad weberami 40 czy 44?
- oczywiscie do chlodzenia zewnetrzna chlodnice oleju i wentylator w stylu porsche
- wszystkie panewki chce zostawic standartowe oczywiscie wymienione na nowe
- nie wiem jak z popychaczami nie znalazlem wzmacnianych?
- glowice zostawic standartowe zawory powiekszyc do: ssacy 44mm wydechowy do 37,5mm i rozwiercic pod cylindry 104mm
- wał standartowy wywazony
-kolo zamachowe odelzone o 15% i wywazone
chyba nic nie ominołem?
czy jest tu jakis znawca silnikow typ4 - czy podpowie czy to bedzie dzialac |
Czesc!
103x71mm = 2.4ccm typ4
Glowice (najlepiej z P914, przy std trzeba koniecznie nieco popracowac) z zaworami 44x38mm - OK
Do takich glowic nie mozesz jednak uzyc gaznikow mniejszych, niz IDF48, zeby potencjal wykorzystac... najlepiej DRLA45 do jazdy po drogach
Uklad chlodzenia - 30mm pompa, prosty adapter, termostat, chlodnica, wentylatorek i gotowe... jesli Twoje maxi, to pompa z deklem, ktory ma wyjscie i powrot, to nie jest spoko
Walek 290st. troche maly do tej pojemnosci... 316st. Shricka bardziej pasuje Szklanki i popychacze utwardzane sa dostepne bez problemu...
Zamach ~5.5kg bedzie gitara...
Jendak... jak chcesz zrobic ten silnik tak, zeby rzeczywiscie mogl sie rozwijac pieknie i do konca, przez wiele lat (zakladajac, ze jego parametry bedziesz wykorzystywal w nalezytym wymiarze, czyli: jak chce, to objezdzam BMW 335, jak nie chce, to nie objezdzam) - musisz uzyc walu z przeciwwagami... fizyki nie oszukasz... do tego - ja bym uzyl odelzonych mocno korb, choc to nie jest konieczne
W takim ukladzie zbudujesz sobie prawie latawca... Jak chcesz spokojniejszy silnik i jednak tanszy, to pojemnosc moze zostac, jednak srednice zaworow by trzeba ograniczyc, zostawic wal std, zastosowac rzeczywiscie walek ~ 290st. i wtedy nawet DRLA40 w "wielkiej" opcji by mozna zaaplikowac... Z tego powstanie silnik nastawiony na moment i elastycznosc...
Dwie opcje - totalnie inny efekt |
witam
po kilku chwilach namyslu wybralem trzecia opcje .... czyli wydajne wtryski i sterowanie z ms ( znajac podejscie mr. TYKI zaraz mnie pojedzie...)
a i aby mu tlenu nie zabraklo otrzymal takze turbo
niedlugo pierwsze odpalenie (jak sie nie rozpadnie to sie pochwale )
moze jest ktos kto juz probowal dmuchnąc w typ4 i podpowie na co zwrocic szczegolna uwage .... aby zbytnio nie poraniło osoby odpalajacej
cdn....
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 0:58, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Czemu mam pojechac
Dobrze złozony MS będzie działał
jaki wałek dałeś? odpowiedni do aplikacji Turbo?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brancik
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 8:35, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
TYKA napisał: | Czemu mam pojechac
Dobrze złozony MS będzie działał
jaki wałek dałeś? odpowiedni do aplikacji Turbo? |
hmmm... a to jest roznica w walkach do wolnossakow i do turbo ?
ja dalem troszke ostrzejszy od seri 435/290stopni
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 9:13, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Chodzi o czas wpółotwarcia zaworów. W wałkach pod turbo powinien byc zdecydowanie mniejszy. Wynika to z faktu ze nie działamy zjawiskami falowymi a wspólotwacie zaworów spowoduje wywalenie mieszanki w wydech
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brancik
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 9:24, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
czyli z tych walkow ktory bylby odpowiedni ?
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaqo
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:04, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Musisz wiedziec ze przy turbo istniejea problemy ze szczelnoscia glowica - cylinder. Zwroc na to uwage.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiecman
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:07, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
jak bedzie roznica w T4 w podobnej konfiguracji ... kolo zamachowe 228 a 200mm ? oczywiscie odchudzone
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brancik
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:19, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Wiecman napisał: | jak bedzie roznica w T4 w podobnej konfiguracji ... kolo zamachowe 228 a 200mm ? oczywiscie odchudzone |
to jest pytanie....???... czy stwierdzenie - kogo pytasz?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brancik
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:22, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
jaqo napisał: | Musisz wiedziec ze przy turbo istniejea problemy ze szczelnoscia glowica - cylinder. Zwroc na to uwage. |
dzieki - cos slyszalem o tym - ale jeszcze nie podjelem rozwiazania tego problemu zastanawiam sie - uszczelka czy frezy....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiecman
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 7:19, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Brancik napisał: | Wiecman napisał: | jak bedzie roznica w T4 w podobnej konfiguracji ... kolo zamachowe 228 a 200mm ? oczywiscie odchudzone |
to jest pytanie....???... czy stwierdzenie - kogo pytasz? |
pytanie ... pytam osoby ktora bedzie wiedziec ... no i odpowie ..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brancik
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 8:14, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Wiecman napisał: | Brancik napisał: | Wiecman napisał: | jak bedzie roznica w T4 w podobnej konfiguracji ... kolo zamachowe 228 a 200mm ? oczywiscie odchudzone |
to jest pytanie....???... czy stwierdzenie - kogo pytasz? |
pytanie ... pytam osoby ktora bedzie wiedziec ... no i odpowie .. |
po co chcesz zmieniac kolo na mniejsze ?
roznica przy odchudzonym kole jest taka ze silnik szybciej bedzie sie wkrecal na obroty ,a straci na elastycznosci ....
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaqo
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 12:51, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Brancik napisał: |
straci na elastycznosci .... |
To mit a na dodatek w czyms takim jak T4 o duzej pojemnosci to juz wogole nie do zauwazenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brancik
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:06, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
pewnie tak.....
ja u siebie zostawilem kolo 228 ledwo bo ledwo ,ale wlazlo w dzwon skrzyni - nalezy tylko wykonac maly patent bo walek sprzeglowy jest za krotki...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiecman
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:42, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
a jaki bedziesz mial docisk ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|