Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 11:29, 08 Cze 2009 Temat postu: regulacje przy pierwszym odpalaniu |
|
|
Niby wszystko oczywiste, ale ...
Odpalę we środę najdalej w czwartek swój silnik. I teraz pytania :
Odpalenie pierwsze :
Jaki luz zaworów z wałkiem 110, seryjnymi klawiaturami i stopniem sprężania 8.4:1 dać?
jak ustawić zapłon? Ile stopni?
Jakie ustawić sobie obroty jałowe?
Na jakich obrotach trzymać silnik przez pierwsze minuty docierania?
po jakim czasie zlać pierwszy olej?
jak odpalę 2 raz to zmieniać ustawienia?
Takie głupie pytania, ale wolę zapytać, zanim namieszam
Ostatnio zmieniony przez Qcyk dnia Pon 11:29, 08 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:13, 08 Cze 2009 Temat postu: Re: regulacje przy pierwszym odpalaniu |
|
|
Jaki luz zaworów z wałkiem 110, seryjnymi klawiaturami i seryjnymi laskami popychaczy - 0,15 mm jak masz nowe zawory i nowe sruby regulacyjne, jak masz uzywki to nawet 0,12-0,1 zalezy od stopnia zuzycia
jak ustawić zapłon? Ile stopni? - jak masz 009 przy 1000rpm 8 stopni (sprawdz przy 3000rpm ile wyprzedza (potem zdzwon do mnie
Jakie ustawić sobie obroty jałowe - powinno udac ci sie 900RPM na poczatek ustaw koło 1000
Na jakich obrotach trzymać silnik przez pierwsze minuty docierania? - około 20-30 minut minimum 2000-2500 RPM z czasowym depnięciem do 3-3500RPM.
po jakim czasie zlać pierwszy olej? - po pierwszym docieraniu potem przecedzić dobrze i wlaś z powrotem, wymienić filtr oleju. potem po jakiś powiedzmy 200km wlaej nowy olej i nowy filtr tu warto kupic sobie do docierania tani olej w IC do klasyków "30" około 45zł litr
jak odpalę 2 raz to zmieniać ustawienia?
jak juz pojeździsz powiedzmy te 200 km dopiero ustaw zawory. Natomiast po pwierwszym docieraniu (run in) sprawdź zapłon[/b]
Ostatnio zmieniony przez TYKA dnia Pon 12:22, 08 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:17, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
dzięki!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:43, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
nie ma jak to szybka i rzeczowa odpowiedz
|
|
Powrót do góry |
|
|
lasputas
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:20, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
a gdzie mogę dostać taki olej w Polsce.
CZY te luzy zaworowe zastosowac w fabrycznie nowym silniku .
Ostatnio zmieniony przez lasputas dnia Czw 12:23, 23 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Czw 12:41, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
a Ty nie masz fabrycznie nowego mexykańskiego 1600?? one sa na hydraulicznych popychaczach i niewiem czy nie ustawia sie tamjakiegoś innego luzu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ronin
przyjaciel klubu
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:46, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
lasputas napisał: | a gdzie mogę dostać taki olej w Polsce.
CZY te luzy zaworowe zastosowac w fabrycznie nowym silniku . |
W JC ostatnio mi oferowali, a tak jak napisał Tomek w IC też powinieneś dostać, bo oni mają wspólny magazyn z JC
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Czw 13:02, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
na pierwsze odpalenie podobno dobry jest jakiś słaby olej np lux 10. Zero dodatków uszlachetniajacych. Pozwala na ułożenie sie częsci.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 13:35, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | na pierwsze odpalenie podobno dobry jest jakiś słaby olej np lux 10. Zero dodatków uszlachetniajacych. Pozwala na ułożenie sie częsci. |
hm...ciekawe.
Zastanawia mnie fakt, jak tego typu olej radzi sobie z temp. silnika, gdy pierwsze docieranie jest na wysokich obrotach przez jakiś czas
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Czw 13:49, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
to jest olej który powstał w procesie rafinowania ropy naftowej, cudów nie mozna sie spodziewać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 14:05, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | to jest olej który powstał w procesie rafinowania ropy naftowej, cudów nie mozna sie spodziewać |
ale BUM! to już na pewno
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Czw 14:19, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
dlaczego napewno?? Mysle ze raczej jak wszystko dobrze złożysz to raczej nie. Ale w razie czego mozna złożyć na olej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 15:35, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | dlaczego napewno?? Mysle ze raczej jak wszystko dobrze złożysz to raczej nie. Ale w razie czego mozna złożyć na olej |
To był żart każdy olej ma właściwości zmarujące, więc jedynie co to mógłby się zagotowac.
A tego drugiego zdania nie rozumiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Czw 17:09, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
no jak samemu popełni sie błąd i coś wybuchnie to mozna pwiedzieć ze olej był np podrobiony
|
|
Powrót do góry |
|
|
lasputas
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 0:00, 24 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | a Ty nie masz fabrycznie nowego mexykańskiego 1600?? one sa na hydraulicznych popychaczach i niewiem czy nie ustawia sie tamjakiegoś innego luzu |
jeśli dobrze pamiętam to jest Brasilia. Nawet go dobrze nie obejrzałem stoi zawinięty streczem .
|
|
Powrót do góry |
|
|
|