Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 20:52, 05 Maj 2010 Temat postu: Przeniesione z bloga - dyskusja o silniku 1600 |
|
|
Tytułem wstępu :
z artykułu z bloga :
Cytat: |
Artykuł z magazynu VW Greats - Z archiwów Fabiana/ Speedwell55
Jeśli mielibyśmy opisać garbusa rocznik '67 Randy'ego Dreifusa jednym słowem, to powinno to być 'subtelny'.
Mając fabryczny brązowy lakier, czarne listewki ozdobne i kiedry, małe T-bary/Nerf-bary i felgi Center Line z polerowanego aluminium, samochód ten przyciąga uwagę tylko dlatego, że jest w takim nieskazitelnym stanie.
Jeśli jednak zwrócisz uwage, że na tylne felgi naciągnięte zostały slicki M&H Racemaster, może zauwazysz nieco więcej niż tylko dobrze wypolerowanego VW.
Pod maską znajduje się silnik 1600cc z 71 roku o dwudolotowych głowicach wyposażony w pierścienie TRW, wałek rorządu Engle 120, sprężyny zaworowe Engle i aparat zapłonowy Bosch 010. Ów mocny silnik został wyposażowny w elektryczne dmuchawy chłodzące zamiast seryjnego systemu napędzanego paskiem, wydech Gene Berg, parę gaźników Weber 48 IDA przykręcownych do kolektorów ssących Scat.
Produkowane przez silnik 70KM dociera do tylnych opon za pośrednictwem przełożenia głównego 4.86:1, trzeciego i czwartegom biegu o krótszym przełożeniu, sprzęgła z busa i polerowanych półosi.
Poprzez użycie regulacji przeniego zawieszenia Adjust-A-Drop i niskoprofilowych opon 135-15 Michelin ZX, Randy obniżył przód swojego garbusa dość znacznie.
Wewnątrz tego garbusa zdolnego do czasów rzędu 14 sekund na 1/4 mili znajdują się lekkie, kubełkowe fotele z włókna szklanego, skonstruowana na zamówienie pół-klatka, Obrotomierz Autometer i wskaźniki temperatury oleju i głowic VDO. Kierownica Auto-Haus i shifter Hurst dopełniają wnętrze.
'Miekka Mysz', jak nazywa swój ważacy 1550 funtów samochód Randy kosztuje okragłe 1500 dolarów w stanie, jak stoi.
To mniej niż dolar za funt wagi, co biorąc pod uwagę ceny samopchodów dziś, to zdecydowana okazja! |
Qcyk napisał: | 1600 i IDA...hm.... |
rebel napisał: | Właśnie, Qcu Dlatego to wrzuciłem. Moze nie tyle dla samych IDA, bo one po prostu wtedy uchodziły na zajlepsze gaźniki sportowe, ale o fakt, że wg tego artykułu ten garb robił 14tki z 70 konnym silnikiem. Chciałem sprowokować do dyskusji - Jakim cudem jest to możliwe?
W końcu to co ma gość w aucie nazmieniane, to nie jest jakiś kosmos (przynajmniej w tym zakresie, który jest opisany) |
Qcyk napisał: | Wiesz...wałek 120,krótka 3 i 4, mocniejsze sprzęgło - nie wiemy jaki stopień sprężania, wydech Berga - o nim też nic nie wiemy - choć śmię przypuszczać, że był trochę lepszy niż mój bugpacka, nie wiemy jak miał zrobione głowice - a robione były na pewno, że je lepiej napełniały te 48 to już jest duuuża różnica w porównaniu z moim 1600 |
rebel napisał: | Blaza silni na hamowni wykazał 70KM.
Pogadajmy o tym na forum? Założysz topik? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 21:00, 05 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Kontynuując
Blaza silnik na hamowni wykazał 70 KM , tylko to moc na silniku - bardzo ładna z resztą ( BTW wciąż się nie ścigaliśmy Blaz trzeba to zmienić ) Tylko pytanie - czy 70 HP Randy'ego to nie było czasem na kołach?
Generalnie oprócz silnika wszyscy wiemy, że istotny wpływ na czas na 1/4 mili ma przeniesienie napędu i masa - u Randy'ego była dłubana skrzynia - close ratio na 3 i 4 biegu, do tego sprzęgło i docisk - lepszy start i zmiana biegów - u mnie to jest seria a skrzynia to nawet nie wiem co ma w środku
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Czw 7:26, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
70koni przy takich modach i czasach wydawało by sie być mało, własnie z uwagi na to iż błazej przy mniejszych modach ma tyle. Wyglada jakby było na silniku jednak.. dochodzi do tego brak napedu dmuchawy w przypadku tego silnika
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 7:40, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
slicki robią dużo, do tego jesli ktoś umie je wykorzystać (umiejętność startów na slickach - totalnie inna bajka niz na seryjnych kołach).
do tego skrzynia biegów - to daje bardzo dużo. z taką skrzynią zapewne mój garb robiłbby już 14 i to na seryjnych oponach.
Każda mała (wydawałoby sie) rzecz ale daje dużo.
waga - z klatką (ok półklatka - to tez minimum 20kg w przypadku rur ze stali nie chromoly) 1550 funtów to około 680kg... czyli wydmuszka - waga porównywalna do Bacy (w jego aucie czuć ze auto wazy 650kg + moje 55 na prawdę bardzo fajnie przyspiesza).
nie wiemy nic o głowicach jak Łysy czy Qcyk napisali - a głowice to jednak bardzo wazny element silnika... zwazywszy ze IDA 48 przeważnie miały venturie 34,36 lub 38 (tak powiedzmy prosto z półki maja 36 lub 3 to zawory dolotowe zapewne mierzyły od 37/40mm wydech hmm tu idąc starą szkoła mogli dać 35,5 niekoniecznie 37mm.
wiemy coś o klawiaturach w tym silniku?
dla tego raczej pewne ze moc to 70 koni ale na kołach (około 90-100 koni na silniku)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Czw 7:45, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
TYKA napisał: | 1550 funtów to około 680kg... czyli wydmuszka - waga porównywalna do Bacy (w jego aucie czuć ze auto wazy 650kg + moje 55 |
Pamiętasz ze w to wątpiłem?? Zapytałem Bacy i on ma 750kg, a to jakies 100wiecej. Masz jednak złe odczucia
Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Czw 7:46, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 7:45, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
aaa i jeszcze jedno -parenascie koni do przodu - brak wiatraka
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Czw 8:28, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
TYKA napisał: | aaa i jeszcze jedno -parenascie koni do przodu - brak wiatraka |
Łysy napisał: | dochodzi do tego brak napedu dmuchawy w przypadku tego silnika |
Czytaj co pisza koledzy
swoja doga to jestem ciekaw jak by jeździł bacy garba jesli by wazył zeczywiscie 650kg (w sensie ile konkretnie dało by zejscie z tych 130kg masy)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:31, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Z Bacy auta to już ciężko coś wymontować Ja jestem bardzo ciekawy jakie czasy będzie teraz kręcił przy nowych modach :]
Ja sam widzę na przykładzie mojego silnika i auta, że drobne rzeczy pozwalają urwać kilka setnych , a nawet może i sekunde z górką. Wiem już co zrobić, żeby to auto pojechało 16.99 - a da się to zrobić, kwestia czasu
Jest jeszcze kilka modów silnika, które mogę ogarnąć bez jego rozpoławiania :
Głowice do obróbki + większe zawory
9:1 kompresja
vent 32 + kombinacja z dyszami
klawiatury 1.25:1
Mocniejszy docisk sprzęgła
Perę kilo z garba i z siebie
Może i wywalenie dmuchawy coby pasek mocy nie zabierał i będzie szaleństwo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Czw 10:20, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Qcyk napisał: | Z Bacy auta to już ciężko coś wymontować Ja jestem bardzo ciekawy jakie czasy będzie teraz kręcił przy nowych modach :] |
Urwać napewno sie da, bo 700kg omawianego tutaj przypadku to jednak sporo mniej niz bacowe 750kg. Ciekawjestem co gość ma jeszcze zrobione dla takiego zysku masy, wnetrze seryjne, wszystkie tapicerki sa.
P.S 1550funtów to 703kg
Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Czw 10:32, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:37, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jedyne co mi przychodzi do głowy to lżejsze niż Baca koła
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:42, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
To zawsze jest dobry pomysł. Polecam takie, jak moje
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Czw 13:07, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
z ta róznica ze gość ma kompletne wnaetrze, a baca nic nie ma
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 13:27, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | z ta róznica ze gość ma kompletne wnaetrze, a baca nic nie ma |
kompletne, tzn boczki w drzwiach, lekkie fotele i brak tylnej kanapy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Czw 13:30, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
no dobra, chodziło mi o wykładzine raczej...
ale te 50kg róznicy skądś sie biorą. Na samych felgach tyle nie
Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Czw 13:31, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
cudak
Administrator
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 13:38, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
mniejszy zbiornik paliwa, mały aku, moze jakis drilling, może elementy zwieszenia z lzejszych stopów i się parę kilo nazbiera:) Aha i jeszcze kiedyś na jakimś forum a'la tico fan czytałem tuningową poradę że jak się helem koła napełnia to auto jest lżejsze
|
|
Powrót do góry |
|
|
|