Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Śro 17:09, 05 Maj 2010 Temat postu: Oleje |
|
|
Pomyślalem sobie że warto zalożyć temat o olejach Co by tacy nowicjusze jak ja się douczyli
Na jakich olejach śmigacie na codzień a na jakich docierać silnik itp.
Na sambie znalazlem dość kontrowersyjny temat o regulatorach ciśnienia,chlodzeniu i olejach : [link widoczny dla zalogowanych]
Facet twierdzi że w cieplych krajach ( brazylia ) lepiej jest używać 5w-30 ze względu na przeplyw
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Pon 22:09, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jak widać sezon się zaczął
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:33, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
lej 15 W 50 Motul 300V Competition
albo jak masz zwykły silnik nie jakiś tam wydłubany dobry 15W50
|
|
Powrót do góry |
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 4:48, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
TYKA napisał: | lej 15 W 50 Motul 300V Competition
albo jak masz zwykły silnik nie jakiś tam wydłubany dobry 15W50 |
nie inaczej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 7:10, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
a czemu nie 15W40 ?
ja osobiscie leje markowy 15W40, jestem przeciwnikiem lotosów, orlenów, texaco* itp.
*) to akurat przez dystrybutora u nas w okolicy
Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Wto 7:10, 11 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 10:54, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Kolega Marcin 'GabiCar' poleca olej Brad Penn.
Problem jest o tyle istotny, ze ponoc dzisiejsze oleje nie sa dostosowane do silnikow OHV.
W sensie - sa wystarczajace do silnikow, gdzie walki sa napedzane pasem/lancuchem i nie wystepuje tarcie walek/szklanki, a do 'naszych' konstrukcji i starego typu v8 sa niewystrarczjace.
Za odpowiednia ochrone tych elementow odpowiedziane sa zwiazki cynku zawarte w oleju. W wyszukiwarce polecam wpisac 'ZDDP'.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wiecej pozniej...
Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Wto 11:00, 11 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 11:23, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
w50 w sumie po to aby ta tolerancja wyzszej temperatury zeby olej nie tracił swoich własciwosci przy wysokich temperaturach. szczególnie wazne rpzy autach chłodzonych powietrzem kiedy to olej lubi miec temperature pracy 100-110C
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 11:37, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
TYKA napisał: | w50 w sumie po to aby ta tolerancja wyzszej temperatury zeby olej nie tracił swoich własciwosci przy wysokich temperaturach. szczególnie wazne rpzy autach chłodzonych powietrzem kiedy to olej lubi miec temperature pracy 100-110C |
w sumie sensowne.
rebel napisał: | Kolega Marcin 'GabiCar' poleca olej Brad Penn.
Problem jest o tyle istotny, ze ponoc dzisiejsze oleje nie sa dostosowane do silnikow OHV. |
pierwsze słysze o olejach "niedostosowanych do OHV"
rebel napisał: | W sensie - sa wystarczajace do silnikow, gdzie walki sa napedzane pasem/lancuchem i nie wystepuje tarcie walek/szklanki, a do 'naszych' konstrukcji i starego typu v8 sa niewystrarczjace. |
jak to w współczesnych konstrukcjach nie wystepuje tarcie wałek/szklanki czy aby coś Ci sie nie pogibało??
Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Wto 11:37, 11 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 11:59, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Rebel...
co ty piszesz?
nawet majac silnik OHC/DOHC krzywki wąłka popychają szkanki czy to solid czy to hydrauliczne... tarcie wałka jest zawsze o coś... czy to szklanka czy dźwignia krzywki czy główka zaworu...
Brad Pen to po prostu olej któy ma w sobie substancje wspomagajace docieranie (ten sygnowany brake in) tak jak oleje hondy z którymi przyjeżdzaja nowe omtocykle i zapewne inne auta.
w óźniejszej eksploatacji mozna przyczepić sie do zawartorsci cynku (bodajrze) w oleju który niegdyś spowalniał proces zużywania.
Ja dobieram oleje pd kątem i użyteczności w zalezności od temperatury pracy silnika (tak jak świece).
jak na razie jedyne co do mnie przemawia to 300V Competition 15W50.
Ostatnio zmieniony przez TYKA dnia Wto 12:00, 11 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 12:35, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ja stosowałem 15w40 Castrola i w moim silniku nie dawał rady - łapał wyższą temperaturę i potrafił się gotować teraz jeżdżę na 20w50 Quaker/Midland i widzę dużą poprawę
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Wto 13:57, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ale jakia baza? Mineralny , pólsyntetyk czy pelny syntetyk?
Co do lepkości to preczytajcie temat z samby mnie to zagielo!
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:45, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
jesli masz stary silnik minerał - dobry minerał
jesli masz nowo zbudowany silnik syntetyk ale z tych polecam tylko motul 300v competition.
ja tam używam tego co zdaje egzamin na wyscigach (nie tylko na 1/4 żeby ktoś nie pomyslał że to tylko 10s ma wytrzymac)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|