Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Oleje

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Śro 17:09, 05 Maj 2010    Temat postu: Oleje

Pomyślalem sobie że warto zalożyć temat o olejach Smile Co by tacy nowicjusze jak ja się douczyli Very Happy

Na jakich olejach śmigacie na codzień a na jakich docierać silnik itp.

Na sambie znalazlem dość kontrowersyjny temat o regulatorach ciśnienia,chlodzeniu i olejach : [link widoczny dla zalogowanych]

Facet twierdzi że w cieplych krajach ( brazylia ) lepiej jest używać 5w-30 ze względu na przeplyw Surprised
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Pon 22:09, 10 Maj 2010    Temat postu:

Jak widać sezon się zaczął Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:33, 10 Maj 2010    Temat postu:

lej 15 W 50 Motul 300V Competition Very Happy
albo jak masz zwykły silnik nie jakiś tam wydłubany dobry 15W50
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 4:48, 11 Maj 2010    Temat postu:

TYKA napisał:
lej 15 W 50 Motul 300V Competition Very Happy
albo jak masz zwykły silnik nie jakiś tam wydłubany dobry 15W50


nie inaczej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Wto 7:10, 11 Maj 2010    Temat postu:

a czemu nie 15W40 ?

ja osobiscie leje markowy 15W40, jestem przeciwnikiem lotosów, orlenów, texaco* itp.

*) to akurat przez dystrybutora u nas w okolicy Cool


Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Wto 7:10, 11 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:54, 11 Maj 2010    Temat postu:

Kolega Marcin 'GabiCar' poleca olej Brad Penn.
Problem jest o tyle istotny, ze ponoc dzisiejsze oleje nie sa dostosowane do silnikow OHV.
W sensie - sa wystarczajace do silnikow, gdzie walki sa napedzane pasem/lancuchem i nie wystepuje tarcie walek/szklanki, a do 'naszych' konstrukcji i starego typu v8 sa niewystrarczjace.
Za odpowiednia ochrone tych elementow odpowiedziane sa zwiazki cynku zawarte w oleju. W wyszukiwarce polecam wpisac 'ZDDP'.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wiecej pozniej...


Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Wto 11:00, 11 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:23, 11 Maj 2010    Temat postu:

w50 w sumie po to aby ta tolerancja wyzszej temperatury zeby olej nie tracił swoich własciwosci przy wysokich temperaturach. szczególnie wazne rpzy autach chłodzonych powietrzem kiedy to olej lubi miec temperature pracy 100-110C
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Wto 11:37, 11 Maj 2010    Temat postu:

TYKA napisał:
w50 w sumie po to aby ta tolerancja wyzszej temperatury zeby olej nie tracił swoich własciwosci przy wysokich temperaturach. szczególnie wazne rpzy autach chłodzonych powietrzem kiedy to olej lubi miec temperature pracy 100-110C


w sumie sensowne.

rebel napisał:
Kolega Marcin 'GabiCar' poleca olej Brad Penn.
Problem jest o tyle istotny, ze ponoc dzisiejsze oleje nie sa dostosowane do silnikow OHV.


pierwsze słysze o olejach "niedostosowanych do OHV"

rebel napisał:
W sensie - sa wystarczajace do silnikow, gdzie walki sa napedzane pasem/lancuchem i nie wystepuje tarcie walek/szklanki, a do 'naszych' konstrukcji i starego typu v8 sa niewystrarczjace.


jak to w współczesnych konstrukcjach nie wystepuje tarcie wałek/szklanki Shocked Shocked Shocked czy aby coś Ci sie nie pogibało??


Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Wto 11:37, 11 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:59, 11 Maj 2010    Temat postu:

Rebel...
co ty piszesz?
nawet majac silnik OHC/DOHC krzywki wąłka popychają szkanki czy to solid czy to hydrauliczne... tarcie wałka jest zawsze o coś... czy to szklanka czy dźwignia krzywki czy główka zaworu...
Brad Pen to po prostu olej któy ma w sobie substancje wspomagajace docieranie (ten sygnowany brake in) tak jak oleje hondy z którymi przyjeżdzaja nowe omtocykle i zapewne inne auta.
w óźniejszej eksploatacji mozna przyczepić sie do zawartorsci cynku (bodajrze) w oleju który niegdyś spowalniał proces zużywania.
Ja dobieram oleje pd kątem i użyteczności w zalezności od temperatury pracy silnika (tak jak świece).
jak na razie jedyne co do mnie przemawia to 300V Competition 15W50.


Ostatnio zmieniony przez TYKA dnia Wto 12:00, 11 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:35, 11 Maj 2010    Temat postu:

Ja stosowałem 15w40 Castrola i w moim silniku nie dawał rady - łapał wyższą temperaturę i potrafił się gotować teraz jeżdżę na 20w50 Quaker/Midland i widzę dużą poprawę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 13:57, 11 Maj 2010    Temat postu:

Ale jakia baza? Mineralny , pólsyntetyk czy pelny syntetyk?
Co do lepkości to preczytajcie temat z samby mnie to zagielo!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:45, 11 Maj 2010    Temat postu:

jesli masz stary silnik minerał - dobry minerał
jesli masz nowo zbudowany silnik syntetyk ale z tych polecam tylko motul 300v competition.
ja tam używam tego co zdaje egzamin na wyscigach (nie tylko na 1/4 żeby ktoś nie pomyslał że to tylko 10s ma wytrzymac)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin