Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

malowanie cylindrów type 1
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 21:32, 30 Gru 2010    Temat postu: malowanie cylindrów type 1

no właśnie czy można je jakoś zabezpieczyć i jeśli to czym ???????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kendy




Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:43, 30 Gru 2010    Temat postu:

farba piecowa- najczesciej czerwona
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jack




Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WaWa

PostWysłany: Pią 0:08, 31 Gru 2010    Temat postu:

Są w sprzedaży specjalne lakiery w spreju wytrzymujące wysoką temperaturę ok 400st.C. Taka trochę srebrzanka - kolory srebrny i czarny. Używałem takowych do malowania cylindrów motocyklowych. Sprawdzała się znakomicie. Polecam. Koszt nieduży ok 15zł. Pzdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 0:25, 31 Gru 2010    Temat postu:

Tylko po co ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jack




Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WaWa

PostWysłany: Pią 11:22, 31 Gru 2010    Temat postu:

O to trzeba zapytać pytającego?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:21, 31 Gru 2010    Temat postu:

a czy to nie działa w ten sposób, że farba dodatkowo zatrzymuje ciepło w cylindrach zwiększając ich temp? wtedy to już też nie rozumiem po co Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:27, 31 Gru 2010    Temat postu:

Qcyk napisał:
a czy to nie działa w ten sposób, że farba dodatkowo zatrzymuje ciepło w cylindrach zwiększając ich temp? wtedy to już też nie rozumiem po co Wink


dla tego pytam Very Happy po co Very Happy
ale temat juz omówiony i wytłumaczony samemu zainteresowanemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:30, 31 Gru 2010    Temat postu:

to git Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Pią 13:30, 31 Gru 2010    Temat postu:

dokładnie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kendy




Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:33, 04 Sty 2011    Temat postu:

Nie wiem co Tyka napisal, ale powierzchnia lakierowana lepiej oddaje cieplo od powierchni nielakierowanej.
Wiem, bo sam robilem doswiadczenie na polibudzie a nie slyszalem od kogos Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Śro 16:15, 05 Sty 2011    Temat postu:

no to teraz mam do myślenia Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
liri
SSVWF-Team



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 23:42, 05 Sty 2011    Temat postu:

@kendy

Rozwiń proszę temat, bo to ciekawa sprawa jest jak taki 'upaćkany' farba cylinder czy cokolwiek innego oddaje ciepło lepiej niż 'nieupaćkany'

w tej materii nie mam bladego pojęcia tak że każde rozjaśnienie będzie mile widziane.

Z góry dziękuję i pozdrawiam Wink


Ostatnio zmieniony przez liri dnia Czw 10:18, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kendy




Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:03, 07 Sty 2011    Temat postu:

Nie pamietam Smile To bylo z 12 lat temu.
Pamietam tylko ze podlaczalismy prad do dwoch plaskownikow rezystancyjnych i poddawalismy je badaniu temperatury. Po wylaczeniu napiecia ten pomalowany schladzal sie szybciej.
Malowanie bylo w czarnym macie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kozik




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: L-wo/Wa-wa

PostWysłany: Śro 13:59, 19 Sty 2011    Temat postu:

zdolność przewodzenia ciepła określa λ współczynnik przewodnictwa ciepła, każdy materiał ma swój współczynnik, poprzez pomalowanie cylindra nie da się zmienic tego współczynnika, dołożymy warstwę i da nam ona zmianę temperatury zewnętrznej cylindra ale na styku cylindra z farbą temp pozostanie taka sama.
materiał - przewodność cieplna W/(m·K)
srebro - 420
miedź - 370
stopy glinu - 200
stal - 58

aby poprawić chłodzenie musielibyśmy:
zwiększyć różnicę temperatur- chłodzić zimniejeszym powietrzem.
lub
zmniejszyć grubość ścianki cylindra, wtedy temp zewnętrzna cylindra będzie miała wyższą temp i uzyskamy większą różnicę temp.
zwiększyć powierzchnię oddawania ciepła - radiatory - użebrowanie cyl.
malowanie z teoretycznego punktu widzenia nie powinno pomóc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:09, 19 Sty 2011    Temat postu:

mniej więcej o tym samym myslałem w bardziej laiczny sposób Very Happy (czytaj praktyczno organoleptyczny) niestety badań nie przeprowadałem.

moze bym faktycznie jakoś spróbował pomierzyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin