Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 21:32, 30 Gru 2010 Temat postu: malowanie cylindrów type 1 |
|
|
no właśnie czy można je jakoś zabezpieczyć i jeśli to czym ???????
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kendy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:43, 30 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
farba piecowa- najczesciej czerwona
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jack
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WaWa
|
Wysłany: Pią 0:08, 31 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Są w sprzedaży specjalne lakiery w spreju wytrzymujące wysoką temperaturę ok 400st.C. Taka trochę srebrzanka - kolory srebrny i czarny. Używałem takowych do malowania cylindrów motocyklowych. Sprawdzała się znakomicie. Polecam. Koszt nieduży ok 15zł. Pzdr
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 0:25, 31 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Tylko po co ???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jack
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WaWa
|
Wysłany: Pią 11:22, 31 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
O to trzeba zapytać pytającego?!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:21, 31 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
a czy to nie działa w ten sposób, że farba dodatkowo zatrzymuje ciepło w cylindrach zwiększając ich temp? wtedy to już też nie rozumiem po co
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:27, 31 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Qcyk napisał: | a czy to nie działa w ten sposób, że farba dodatkowo zatrzymuje ciepło w cylindrach zwiększając ich temp? wtedy to już też nie rozumiem po co |
dla tego pytam po co
ale temat juz omówiony i wytłumaczony samemu zainteresowanemu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:30, 31 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
to git
|
|
Powrót do góry |
|
|
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 13:30, 31 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
dokładnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
kendy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:33, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wiem co Tyka napisal, ale powierzchnia lakierowana lepiej oddaje cieplo od powierchni nielakierowanej.
Wiem, bo sam robilem doswiadczenie na polibudzie a nie slyszalem od kogos
|
|
Powrót do góry |
|
|
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 16:15, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
no to teraz mam do myślenia
|
|
Powrót do góry |
|
|
liri
SSVWF-Team
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 23:42, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
@kendy
Rozwiń proszę temat, bo to ciekawa sprawa jest jak taki 'upaćkany' farba cylinder czy cokolwiek innego oddaje ciepło lepiej niż 'nieupaćkany'
w tej materii nie mam bladego pojęcia tak że każde rozjaśnienie będzie mile widziane.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez liri dnia Czw 10:18, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kendy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 10:03, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Nie pamietam To bylo z 12 lat temu.
Pamietam tylko ze podlaczalismy prad do dwoch plaskownikow rezystancyjnych i poddawalismy je badaniu temperatury. Po wylaczeniu napiecia ten pomalowany schladzal sie szybciej.
Malowanie bylo w czarnym macie
|
|
Powrót do góry |
|
|
kozik
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: L-wo/Wa-wa
|
Wysłany: Śro 13:59, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
zdolność przewodzenia ciepła określa λ współczynnik przewodnictwa ciepła, każdy materiał ma swój współczynnik, poprzez pomalowanie cylindra nie da się zmienic tego współczynnika, dołożymy warstwę i da nam ona zmianę temperatury zewnętrznej cylindra ale na styku cylindra z farbą temp pozostanie taka sama.
materiał - przewodność cieplna W/(m·K)
srebro - 420
miedź - 370
stopy glinu - 200
stal - 58
aby poprawić chłodzenie musielibyśmy:
zwiększyć różnicę temperatur- chłodzić zimniejeszym powietrzem.
lub
zmniejszyć grubość ścianki cylindra, wtedy temp zewnętrzna cylindra będzie miała wyższą temp i uzyskamy większą różnicę temp.
zwiększyć powierzchnię oddawania ciepła - radiatory - użebrowanie cyl.
malowanie z teoretycznego punktu widzenia nie powinno pomóc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:09, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
mniej więcej o tym samym myslałem w bardziej laiczny sposób (czytaj praktyczno organoleptyczny) niestety badań nie przeprowadałem.
moze bym faktycznie jakoś spróbował pomierzyć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|