Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Nie 10:40, 16 Maj 2010 Temat postu: Kasowanie luzu na wale. |
|
|
Jak w temacie.
Jak to porządnie zrobić bez błędów?
Jak się reguluje luz na nowym/po remoncie silniku bez oleju?
A jak się reguluje luz na silniku już jeżdzoncym i czy wogóle.
Jake wartości powinien ten luz mieć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 11:48, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Siema,
Prosta sprawa:
potrzebujesz: klucz dynamometryczny (dokręcenie śróby 225ft lb)
czujnik zegarkowy na statywie (jak najbardziej stabilny)
luz musisz ustawic tak dobierając różne grubości podkaldek aby w rezultacie uzyskać 0.1mm luz - to jest ideał dla seryjnych silników (0.004in a tolerancja od 0.003-0.005in - w silnikach sportowych ciut wiecej )
jak masz koło na wale,dokrecasz śróbe, i mierzysz czujnikiem
ustawiasz statyw na czymś stabilnym na silniku (po to jest magnesowa stopa) igłe czujnika ustawiasz na kole zamachowym wpychasz je w blok ustawiasz na 0 odciagasz i masz odczyt luzu - ot cała filozofia.
teraz tyle razy celujesz albo bierzesz kalkulator mikrometr i zestaw podkładek i wyliczasz jaki zestaw potrzebuejsz aby wskaźnik pokazał ci 0.1mm (tudzież 0.004in)
Powodzenia
Tomek
W razie czego telefon znasz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|