Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Milosz Pazdro
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stargard szc
|
Wysłany: Sob 0:47, 07 Lis 2009 Temat postu: jakie gazniki do 2187cc |
|
|
Witam
Buduje silnik 2187cc, wałek 110, jakie w miarę tanie gazniki mogę zamontować.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 1:00, 07 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
do busa ten silnik budujesz?
czemu taki mały wałek?
napisz jakie zawory, jkie porty jaki CR jakie klawierki?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Milosz Pazdro
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stargard szc
|
Wysłany: Sob 1:22, 07 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Silnik jest do garbusa
klawiatury są 1.1 wałki skręcane
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 8:03, 07 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
słuchaj, musisz podac secyfikacje silnika...
ten wałek i te klawiatóry do garba??? toć to bedzie chodziło jak cięzarówka...
wsadź tam jakieś FK65 i klawierki 1,3:1 przynajmniej
nie wiem w sumie jakie masz głowice, jakie zawory, jaka komora, jakie porty, jaki CR, itp itd... (CR to i tak poznasz jak złożysz dół...)
napisz co chcesz osiagnąc z silnikiem?
bez takich wiadomości to cięzko dobrać wielkość gaźników
powinienes tak czy tak zacząć od IDF 44 lub dellorto 45 albo HMPX44
|
|
Powrót do góry |
|
|
Milosz Pazdro
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stargard szc
|
Wysłany: Sob 10:14, 07 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
głowice to CB 044 40X35.5
korbowody scat I-BEAM 5.5, wcześniej miałem regenerowane 311 ale były slabej jakości.
cylindry mahle 94
wał 78.8 scat
blok silnika autolinea 82X84 full flow
Wydałem na silnik troszkę kasy ponieważ wszystko kupiłem nowe oprócz klaw.
Trochę tnę narazie koszty. NIe chcę wyciskać z silnika ile się da , chcę mieć silnik do codziennej jazdy. Z czasem napewno zmienie specyfikacje silnika.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 17:05, 07 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
hm... dość dziwna kombinacja, nawet jak na silnik do codziennej jazdy
Tak jak pisze Tyka, to będzie miało specyfikację cieżarówki - weź pod uwage, jedną zasadę, w miarę jak rozrasta się silnik powinny rozrastać się jego podzespoły, żeby wszystko ze sobą współgrało. Wiesz, zasada mały silnik : małe tłoki, mały wał, ale wieksze głowice , wałek, gaźniki to przemiana raczej na plus - dodasz mocy i jak nie przesadzisz to będzie fajnie jeździło.
Ale jak to odwrócisz - duże tłoki, duzy wał, a mały wałeczek ( do tej pojemności to jest własnie " wałeczek" - do 2 l jest spoko - powyżej nikt go nie wkłada - po co odejmowac mocy silnikowi? ) to bedzie raczej przemiana na minus... a jak chcesz silnik do codziennej jazdy - to zbuduj go tak, żeby dało sie nim jeździć
ps. Witam na forum
Ostatnio zmieniony przez Qcyk dnia Sob 17:05, 07 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 19:25, 07 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
To nawet nie jest kwestia ujęcia mocy, a zakresu obrotów. Ten wałek nie ma większych szans napełnić tych wielkich cylindrów powyżej jakichś 4500-5000 obrotów. Będzie miał gigantyczny moment i pewnie super reakcje na pedał gazu, ale nie nadążysz zmieniać biegów wbrew pozorom będzie się nim trudno jeździć według mnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Milosz Pazdro
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stargard szc
|
Wysłany: Sob 20:57, 07 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Właśnie chodzi mi o moc w niskim zakresie obrotów , moim zdaniem nie będzie tak zle.
za jakiś czas się przekonam jak jest w praktyce, zawsze mogę poprawić pare rzeczy, nie jest to jakiś wielki problem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 21:05, 07 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
relatywnie niskim zakresem obrotow moze byc 5500-6000 i jak bym celowal w to.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Milosz Pazdro
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stargard szc
|
Wysłany: Sob 23:34, 07 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
ostro się naczytałem i przyznaje, macie racje jest to za mały wałek do tej pojemności.
czy da się zamontować walekpod klawiatury 1.1 lub 1.25 aby to dziłało?
np. 130, 140
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 2:22, 08 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Mark Herbert w swoim mitycznym ulicznym 2275 z 'Quaife test video' (dość niewysilonym) miał chyba w120/1.1. Ja bym dał w120 max w130 jeśli chcesz mieć taką charakterystykę. W110 był wyraźnie ma maławy w moim 1914cc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 14:36, 08 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
mozesz sprobowac zalozyc do tego 110 klawierki 1;25, choc tanszym rozwiazaniem byloby pozbycie sie 110 na rzecz tak jak rebel pisal 120, albo wyzej.....no chyba ze juz zlozyles, to gorzej
przyjdzie Tyka to moze doradzi cos z innej serii niz W, tudziez cos innego producenta moze
powodzenia
|
|
Powrót do góry |
|
|
Milosz Pazdro
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stargard szc
|
Wysłany: Nie 15:19, 08 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
złozyłem tylko blok w całość więc nie jest tak zle. lepiej rozebrać i poprawić .
co do gazników to myśle o 44 IDF.
Ostatnio zmieniony przez Milosz Pazdro dnia Nie 15:20, 08 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabi-car
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 19:16, 08 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Milosz Pazdro napisał: | głowice to CB 044 40X35.5
korbowody scat I-BEAM 5.5, wcześniej miałem regenerowane 311 ale były slabej jakości.
cylindry mahle 94
wał 78.8 scat
blok silnika autolinea 82X84 full flow
... |
Czesc!
A ja Tobie powiem dokladnie, co mozesz zrobic, zeby silnik mial rece i nogi:
1) W120 + 1.25:1(ewentualnie), jesli zamierzasz zalozyc te glowice tak, jak przyjechaly ze sklepu - tu i tak walek bedzie kaszlal...
2) FK46 + 1.4:1, jesli zamierzasz te glowice pod silnik przygotowac...
3) zblizone kombinacje rozrzadu od innych producentow...
Jesli ten silnik ma byc przede wszystkim przyjemny, to w opcji 1 mozesz spokojnie uzyc DRLA40... opcja 2 wymaga uzycia IDF44 w gore...
Oczywiscie pozostaje kwestia CR i odpowiedniego wydechu, ale w podstawowym zakresie - te opcje beda najkorzystniejsze przy tym "niskim" strokerze
Czolem!
MJ
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brancik
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 14:07, 11 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
TYKA napisał: | do busa ten silnik budujesz?
czemu taki mały wałek?
napisz jakie zawory, jkie porty jaki CR jakie klawierki? |
witam
jak sprawdzic w/w parametry tzn. porty , CR , klawerki -- co to wogole jest chcialbym sprawdzic te konfigoracje u mnie wedlug tego co tu piszecie ....
|
|
Powrót do góry |
|
|
|