Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

inny wałek do mojego silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Nie 23:38, 29 Sie 2010    Temat postu: inny wałek do mojego silnika

Złożyłem ostatnio 1600SP na gaźniku solex 31pict3 (czyli venta 25,5 - 34pict3 ma 26) z wydechem 4 w 1. Chula to przyjemnie. Ale silnik ma zakres obrotów tak jak miało moje 1200. Zakres predkosci osiaganych na poszczególnych biegach identyczny. (tyle ze znacznie szybciej Cool ) i teraz pytanie:
czy zasadne by było wsadzenie ostrzejszego wałka rozrządu typu w100, czy z WBX 2,1? czy dałby troche wiecej poweru w osiagalnym dla tego silnika zakresie obrotów (zakładam ze wykrecił by wiecej niz teraz) Bo badz co bardz zawory sa małe, a jednodolot tez sytuacji w tym zakresie nie poprawia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 1:30, 30 Sie 2010    Temat postu:

Ten typ głowic raczej nie był wymyślony do przepuszczania wielkich ilości sosu. Podejrzewam, że zmiana rozrządu tutaj rewolucji nie uczyni.

Najwięcej w tej sytuacji powinien poprawić twój plan z suszarką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pon 7:03, 30 Sie 2010    Temat postu:

Ja nie pytam o suszarke*, bo wiem ,ze ona przedmucha wszystko, ale pytam konkretnie o delikatnie ostrzejszy wałek. Wszak ze jest dokładnie taki sam jak w 1200

*) ten pomysł z róznych powodów jest odłożony na dalej nie okreslona przyszłość


Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Pon 7:39, 30 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 8:35, 30 Sie 2010    Temat postu:

zawsze zmiana rozrządu (faz otwarcia zaworów czy wzniosu) poprawi (lub pogorszy jak ktoś przegnie) zasilanie komór spalania.
najlepsza opcją są kalwiatóry o innym przełożeniu bo zwiększaja wznios nie zakłucając duracji.
oczywiście powinienes delikatnie dopieścić głowice (wyrównac i dopasować kanały bez wiellkiego portingu.
Wałek to tańsze (teoretycznie) rozwiazanie. myslę że W100 lub W110 mógby pomóc jesli godzi o zakres obrotów, tak samo porzadne wyważenie ukąłdu korbowego (głównie zamach).
Ostatnio poznałem speca od zamachów i sprzegiel który z powodzeniem (i to nie małym) rzezbi zamachy od kilku dekad do sportu. i z miłą chęcią nam pomoże


Ostatnio zmieniony przez TYKA dnia Pon 8:40, 30 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pon 9:26, 30 Sie 2010    Temat postu:

klawiatóry sa droga opcja jak dla mnie, głowice sa delikatnie "smyrnięte" , gdybym je zdejmował, być moze, troche jeszcze bym to poprawił. Zasadniczo oprócz przesuniecia zakresu obrotów, interesowała by mnie równiez nieco wyzsza moc Very Happy

nierozumiem tylko co zamach ma do zakresu obrotów, zupełnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:23, 30 Sie 2010    Temat postu:

lżejsze koło = większa prędkość obrotowa = wyższy zakres obrotów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pon 11:45, 30 Sie 2010    Temat postu:

lzejsze kołu = szybciej wkrecajacy sie silnik = szybciej zwalniajacy silnik w razie górki.

Nadal nie widze zwiazku miedzy wiekszym zakresem obrotów. Wkreci sie tak samo wysoko, tyle ze wolniej. Być moze troche bym koło odchudził, ale niewiele. Pamietajmy ze auto wazy seryjne 780kg


Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Pon 11:47, 30 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:43, 30 Sie 2010    Temat postu:

oj Szkoda łysy ze nie było Cię na imprezie u Tomka z Kutna Smile mniej wiecej 4 godzinny wykład o zaleznosci wagi koła zamachowego i sprżegła (i tego w ktorych miejscach trzeba odchudzić i jak) Smile takze to nie jest kwestia wymyslona a sprawdozna na wyscigach. ja się an tym nei znam ale osoba która opowiadała to cżłoweik któy to robi od kilku dekad do sportu Smile ze znacznymi sukcesami. oczywiscie wielu "tajników" nie przedstawił ale jego słowa potwierdzają i auta i ludzie z jego otoczenia Smile

krutko mówiac wazny temat i neibawem moje koło i sprżegło jedzie do niego Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pon 14:17, 30 Sie 2010    Temat postu:

Nic nie wiem na temat imprezy Tomka z kutna. Wiem natomiast ze lzejsze koło zamachowe koni mi nie przysporzy, ani nie zwiekszy obrotów które osiaga silnik, i jestem tego pewien. Moze zwiekszyć przyspieszenie, moze tez zwiekszyć niedogodnosci eksploatacyjne, a domena silnika który mam napewno nie sa obroty, tylko moment. Z reszta całkowicie zeszlismy z temtau który mnie interesuje

Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Pon 14:17, 30 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:28, 31 Sie 2010    Temat postu:

Trzeba się zastanowić czy zmiana wałka coś da ...a konkretnie ile mieszanki jest w stanie zassać twój pojedynczy gaźnik, bo jeśli założysz za duży wałek to będzie to co pisał Tyka - pogorszysz sprawę

jak pisałeś - moment masz niezły to w100 chyba jest zbędne
w110 - nie za duży?
może coś po środku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bart speedster




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 10:39, 31 Sie 2010    Temat postu:

TYKA napisał:
zawsze zmiana rozrządu (faz otwarcia zaworów czy wzniosu) poprawi (lub pogorszy jak ktoś przegnie) zasilanie komór spalania.
najlepsza opcją są kalwiatóry o innym przełożeniu bo zwiększaja wznios nie zakłucając duracji.
oczywiście powinienes delikatnie dopieścić głowice (wyrównac i dopasować kanały bez wiellkiego portingu.
Wałek to tańsze (teoretycznie) rozwiazanie. myslę że W100 lub W110 mógby pomóc jesli godzi o zakres obrotów, tak samo porzadne wyważenie ukąłdu korbowego (głównie zamach).
Ostatnio poznałem speca od zamachów i sprzegiel który z powodzeniem (i to nie małym) rzezbi zamachy od kilku dekad do sportu. i z miłą chęcią nam pomoże


Tomek ma rację. Stawaj na wznios. Czy to poprzez klaw. czy walek. Wznios = mocniej otwierające się zawory czyli większe podciśnienie/ssanie w dolocie = teoretycznie lepsze napelnianie cylindrów. Co do walka to więcej niż w100 bym nie dawal. Tak przynajmiej piszą na sambie. Ja mam w 1200 w 100 ale nie powiem ci jak to lata bo jeszcze nie odpalilem Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Wto 12:29, 31 Sie 2010    Temat postu:

A wałek z wasserboxera 2,1? ktoś zna parametry?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin