Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Głowice - granica możliwości

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mad Ant




Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Oaza nad Ciepielinką / Gorzów Wlkp

PostWysłany: Śro 22:02, 19 Sie 2009    Temat postu: Głowice - granica możliwości

Jak w temacie. Czy jest granica, której nie powinno się przekroczyć przy portingu głowic? Chodzi mi o kompleksową obróbkę, z większymi zaworami itd...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Śro 22:40, 19 Sie 2009    Temat postu:

wiem ze 40x35,5 to max jesli nie przesuniesz swiecy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:35, 20 Sie 2009    Temat postu: Re: Głowice - granica możliwości

Mad Ant napisał:
Jak w temacie. Czy jest granica, której nie powinno się przekroczyć przy portingu głowic? Chodzi mi o kompleksową obróbkę, z większymi zaworami itd...


W tym temacie to GabiCar udzieli chyba wyczerpującej odpowiedzi Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Pią 13:23, 02 Paź 2009    Temat postu:

no dobra a jaka by była różnica między głowicą z dolotem 40mm a 39mm biorąc pod uwagę silnik 1915cc z w110 i IDF 40 , czy 1 mm będzie odczuwalny w codziennej eksploatacji ?albo inaczej czy głowica Magnum 044 czy lepiej tańszy brat 041 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:29, 02 Paź 2009    Temat postu:

crash1 napisał:
no dobra a jaka by była różnica między głowicą z dolotem 40mm a 39mm biorąc pod uwagę silnik 1915cc z w110 i IDF 40 , czy 1 mm będzie odczuwalny w codziennej eksploatacji ?albo inaczej czy głowica Magnum 044 czy lepiej tańszy brat 041 ?

044 to zupełnie inna głowica.
ale jak każda "podstawowa" głowica wymaga dopracowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:31, 02 Paź 2009    Temat postu:

044, 040, 041 itd to chyba poprostu nr odlewow tak ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Pią 13:41, 02 Paź 2009    Temat postu:

no tak ale magnum 044 podobno jest do 50% wydajniejsza od std, a jest też magnum 041 sporo tańsza czy warto się skusić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 11:57, 04 Paź 2009    Temat postu: Re: Głowice - granica możliwości

Mad Ant napisał:
Jak w temacie. Czy jest granica, której nie powinno się przekroczyć przy portingu głowic? Chodzi mi o kompleksową obróbkę, z większymi zaworami itd...



Granice wyznacza fizyka:

- dla kazdego rozmiaru zaworu inaczej wyglada max pojemnosc i ksztalt kanalu...

- dla okreslonego walka istnieje jeden optymalny kanal przy danej srednicy zaworow (zakladajac, ze znane jest zasilanie i wydech)...

- dla okreslonego walka istnieje konkretny przedzial uzytecznego CR przy danej srednicy zaworow (zakladajac, ze znane jest zasilanie i wydech)...


Z powyzszych wynika:

- dla okreslonego zasilania istnieje konkretny przedzial uzytecznej przepustowosci kanalow dolotowych, z czym laczy sie srednica zaworu...

- dla danego ukladu wydechowego istnieje optymalny ksztalt kanalu wydechowego, z czym laczy sie srednica zaworu...


I podstawy podstaw:

- pojemnosc i przepustowosc kanalow w glowicy ograniczaja stopien wykorzystania walka - to uklad lepszy, niz - gdy walek zaczyna stanowic bariere dla glowic i pozostalych elementow...

- srednica zaworu wydechowego determinuje optymalna srednice rur wydechu w ogolnym przypadku...

- srednica tloka determinuje optymalny uklad zaworow w ogolnym przypadku...

- modelowanie portu od wejscia do gniazda zaworu (czyt. porting) gra podstawowa role przy efektywnosci pracy silnika, dlatego nie wystarczy wiedziec - jaka jest "granica" obrobki, tylko trzeba wiedziec - gdzie obrabiac Cool


Glowice sa elementem, ktory potrafi wysterowac ten sam silnik w inna charakterystyke krzywej mocy i momentu. One stanowia otwarte drzwi lub betonowy mur i nie ma wazniejszej czesci, jesli chodzi o max wykorzystanie calego silnika...

Dlatego rezanie z manualnej strony jest sztuka, a z technicznej - wyczynem Surprised
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 12:08, 04 Paź 2009    Temat postu:

crash1 napisał:
no dobra a jaka by była różnica między głowicą z dolotem 40mm a 39mm biorąc pod uwagę silnik 1915cc z w110 i IDF 40 , czy 1 mm będzie odczuwalny w codziennej eksploatacji ?albo inaczej czy głowica Magnum 044 czy lepiej tańszy brat 041 ?


Ale podstawowe pytanie: skad takie porownanie srednicy zaworow?

Co to za glowice? Porownac uklady 40x35.5mm? i 39x32mm? nie da rady w ten sposob... zatem okresl dokladnie - w jakich glowicach ta roznice 1mm trzeba ocenic Wink

CB 044 40x35.5mm jest w podstawowym ujeciu tak samo niewydajna, jak 041 40x35.5mm - tyle mozna powiedziec na pewno Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie 14:51, 04 Paź 2009    Temat postu:

to wyjaśnia mi w100% wszycho , wielkie dzięki Very Happy pozdro!!!!!! a chodziło o głowicę 041 40x35.5mm(lub 39X35.5mm , czy takie zawory ''39'mm'' są w ogóle w głowicach vw czy to skucha w opisie )(http://www.garbusowy.pl/podkat3.php?k=15&p=31&l=G&page=2)) i 044 40x35.5mm Very Happy

Ostatnio zmieniony przez crash1 dnia Nie 15:10, 04 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin