Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Wto 15:11, 09 Mar 2010 Temat postu: "dolowe" 1914 |
|
|
Witam.
Szukm wskazówek przy budowie 1914ccm. Silnik ma być nastawiony na jak największy moment obrotowy.Kręcić się nie więcej jak 5000.
Do bazy mam seryjne 1600DP w dobrym stanie.
Pytania :
Jaki walek? ( myślalem o w100/110)
Jakie klawiatury?
Czy glowice 35/32 wystarczą przy takiej dolowej charakterystyce?
Jakie zasilanie/gaźniki /kolektory? ( może jaden gaźnik tak jak częto stosują w bajach)?
Wszystkie rady mile widziane
Pozdr
Bart
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 15:35, 09 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Rafers ma 1776 w busie zbudowany na bazie 1,6 od którego rózni sie tylko pojemnoscia i wałakiem (c35 lub w110 niepamietam) twierdzi ze chodzi jak typ4 2,0. Jesli coś takiego Cie interesuje to da sie i tak.
Ale niezaszkodza do tego dwa gaźniki (nawet wielkości DRLA36 do tej opcji beda niezłe) klawierki moga być seryjne, ale wałki wzmocnione, wałek skłaniał bym sie ku W110/C35itp. wieksze zawory tez nie zaszkodza. wydeszek również etc
tak teoretycznie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 11:07, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ja bym poszedł inna drogą i zbudował strokera na bazie tłoków 1776 i wału np. 76/78 i dobrał wałek. 1914 z wałkiem 100 będzie moim zdaniem słabe momentowo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Śro 12:38, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
odwieczne pytanie: ale dlaczego 90,5 a nie odrazu 94 skoro cylindry kosztuja DOKŁADNIE tyle samo??
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Śro 12:41, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Wlaśnie. Wolal bym 94.
Duża pojemność= większy monent
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Śro 12:44, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Wal zostaje seria. Po co zmieniać coś co jest dobre Papierki z "Jagielo" nie rosną na drzewie
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 13:22, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Zgadza się. Jednak większość potencjalnego wzrostu momentu, to jednak skok wału. Z tym, że pomimo kosztów to nie jest prosta operacja. dodatkowo wybór wałów stroker jest bardzo duży, a roziew jakościowy też.
Jedynym sensownym cenowo rozwiązaniem na większy skok jest WBX 2.1 chłodzony powierzem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Śro 15:37, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
jednak kolega chce zostac przy seryjnym skoku, co jest całkowicie zrozumiałe, a pyta o coś zupenie innego
Na poczatek moga być zawory o standardowej srednicy, najwyzej nie przekroczysz 5000rmp. Ale lepiej zainwestuj w wiecej niz jeden gaźnik w te miejsce, do tego wałek w110, jakiś wydeszek i masz swietny silnik do busa
(tak wszystko wg mnie)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 15:38, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | odwieczne pytanie: ale dlaczego 90,5 a nie odrazu 94 skoro cylindry kosztuja DOKŁADNIE tyle samo?? |
Dlatego, że bart chciał coś z dużym momentem - więc większy moment będzie miał silnik w większym wałem i mniejszymi tłokami/cylindrami - cała esencja strokera
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Śro 19:28, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
pytał o 1914 oparte na wale 69, konkretnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabi-car
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Śro 20:46, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Przepis na przyjemne (w jezdzie i dla kieszeni) 1914ccm:
- std wal / zamach -1kg / 8dowell i sruba HD/ kolo pasowe jakies sliczne / std docisk i wszystko wywazone
- std korby (sprawdzone i zwazone)
- dodatkowa miska oleju, ewentualnie miseczka z przedluzaczem smoka
- podstawowy uklad Full-Flow
- walek Engle W110 lub podobny
- std popychacze
- glowy z zaworami 39x32mm (owalne porty w dolocie, komory 53cc bez progu)
- pojedyncze sprezyny zaworow HD
- klawiatury 1.1:1 na skrecanych walkach
- wydech o std srednicy, najlepiej z kolektorem 4in1 i tlumikiem DQP
- centralny DRLA/IDF lub dwa gazniki, ale juz nie tego typu, tylko tansze, zeby z calym zasilaniem sie zmiescic spokojnie w okolicach 1.3k zl
- aparat Bosch 009 (ale Bosch, nie "Bosch") i porzadna cewka niebieska
Taki silnik i do garba i do busa i do innego wehikulu sie nada
PS1 jakie ma byc jego przeznaczenie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Śro 23:18, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Silnik idzie do garba. Idea jest taka żeby zostawić sandardowe glowy( koszty ) .
Pytanie :
Jak skutecznie napelnić cylindry 94 przy zaworach 35/32. Stąd moje pytanie o walek i klawiatury. Silnik może nie przekraczać 5000rpm a nawet 4500rpm.
A nawet 1500rpm he he he.
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabi-car
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Czw 0:12, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
bart speedster napisał: | Silnik idzie do garba. Idea jest taka żeby zostawić sandardowe glowy( koszty ) .
Pytanie :
Jak skutecznie napelnić cylindry 94 przy zaworach 35/32. Stąd moje pytanie o walek i klawiatury. Silnik może nie przekraczać 5000rpm a nawet 4500rpm.
A nawet 1500rpm he he he. |
Walek klasy W110 bardzo ladnie wspolpracuje ze std zaworami, wiec to zaden problem - obrobke portow i komor pod uzyskanie max predkosci przeplywu zakladamy w obu przypadkach...
Wypadkowa roznica, to dla zaworu 39mm - wieksza, osadzona wyzej moc i "rowniejszy" moment... dla zaworu 35.5mm - mniejsza, osadzona nizej moc i bardziej "pochyly" moment
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Czw 13:05, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Wypadkowa roznica, to dla zaworu 39mm - wieksza, osadzona wyzej moc i "rowniejszy" moment... dla zaworu 35.5mm - mniejsza, osadzona nizej moc i bardziej "pochyly" moment
|
Czyli przy 35.5 przy wyższych obrotach moment będzie mial tendęcję spodkową. Pytanie tylko od ilu rpm będzie ostro szedl w dól
No i jak się przetnie krzywa nm z krzywą kM.
chyba pójdę do wróżki
Chba że ktoś mial takie doświadczenia.
Ostatnio zmieniony przez bart speedster dnia Czw 13:07, 11 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 14:13, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
nie wiem jak to z wyliczeń wychodzi ale ja wole organoleptycznie.
u mnie: 1776 głowy 35,5x32 w110 głowy na pewno gorzej obrobionew porównaniu do Marcinowych
i tak max moment 141NM przy 3864RPM nie było drastycznego spadku momentu ani mocy ze wzrostem obrotów.
moment zaczął baaaaardzo łagodnie spadać od około 4150RPM by przy 5085RPM (pik Mocy 90HP) uzyskaż wartość około 125-130 NM
postaram się wkleić wykres
|
|
Powrót do góry |
|
|
|