Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marjas
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Luboń City
|
Wysłany: Czw 13:11, 23 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Jeszcze wracając do stand offów. Mój Garb stoi na dworze i jeździ codziennie, więc trochę obawiam się o deszcz. Jak będzie padać to wszystko będzie zalane :/ no i jeszcze jedna rzecz - za bardzo to odchylanie klapy mi się nie podoba ale dla poprawy chłodzenia mogę to przeboleć więc zakładać czy nie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
dabtuner
SSVWF-Team
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: sulejówek
|
Wysłany: Czw 13:16, 23 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
jak masz otwory w klapie to nie musisz
|
|
Powrót do góry |
|
|
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 17:05, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
TYKA napisał: | co do chłodzenia.
- po pierwsze primo: obudowa typu 36hp bez dog housa i wylotów świeżego powietrza (podstawa to wykorzystać wiatrak do chłodzenia tych podzespołów które w żaden inny sposób nie mogą być chłodzone) + spędzenie kilku godzin na dokładne spasowanie tej obudowy.
- po drugie primo: dodatkowa chłodnica oleju z wiatrakiem. Prema cool czy zestawy Bug Packa są wystarczająco wydajnymi systemami (polecam wiatrach załączany osobiście niż przez termoswich no chyba że ktoś nie monitoruje pracy silnika podczas jazdy na wskaźnikach - alt to taka osoba niech sobie kupi hondę... a nie bawi w modyfikowanie wiatrołapów).
- po trzecie primo: pompa olejowa: "zwykła" pompa "HD" ma taką samą wielkość trybików jak standardowa 1600 (czyli 26mm). Stosując dodatkową chłodnicę oleju obowiązkowo polecam dać 30mm pompę najlepiej z deklem z zaworem ciśnieniowym (VWSPEEDSHOP lub CSP ewentualnie Gene Berg).
- po czwarte primo: "Stand offy" ich funkcja w pierwszej kolejności była następująca: IDA... na kolektorach Skat Trak są wysokie i wadziły o klapy (głównie dziadkowe ale i reszta też). Zatem zamiast piłować stasky zakładano standoffy które i polepszały cyrkulacje powietrza w komorze czyli nie tylko świeże powietrze do 4 gardzieli ale i znaczne polepszenie chłodzenia. Gdy jeździłem ze staksami moje pierwsze 1600 z delkami praktycznie zawsze się nie dogrzewało (nawet latem).
Co do Dabowego chłodzenia załączanie wiatraka jest z przełącznika i tak radzę wszystkim no chyba że to co pisałem wyżej.
moje 1776 na bardzo słabo wydajnej chłodnicy z wiatrakiem nie przekroczyło nigdy 120C przy ostrym piłowaniu (a lekkiego życia nie ma).
w Trasie w UPALNE dni przy 90km/h temperatura oscyluje w granicach 100-105C.
To dość normalne temperatury jak na wiatrowy silnik dla tego pamiętajcie o jak najlepszych olejach (motul 300V Competition 15W50 lub 20W50, midland).
No to sobie popisałem. Wracam do pracy. Powodzenia wszystkim życzę. niech moc będzie z Wami | czyli wymienić trzeba też pompę oleju - silniczek znów na stół : (
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:35, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
a po co na stół... to można zrobić na aucie bez problemu tylko trzeba mieć narzedzie
|
|
Powrót do góry |
|
|
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 13:49, 27 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
czyli żę pompę można wydłubać bez rozpoławiania silnika??????
|
|
Powrót do góry |
|
|
liri
SSVWF-Team
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 13:55, 27 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
nooo ;P
|
|
Powrót do góry |
|
|
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 14:07, 27 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
cudak
Administrator
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 14:13, 27 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Żaden problem nawet z silnikiem na aucie i nawet bez super duper narzędzi:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 14:28, 27 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
po prostu trzeba odkręcić dekielek i wydłubać zębatki i korpusik ...?
|
|
Powrót do góry |
|
|
cudak
Administrator
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 14:30, 27 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
odkręcasz dekiel, trybików nie musisz i podważasz czymś cieniutkim tylko tak żeby nie porysować powierzchni pod spodem no i równo:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 21:15, 27 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
to spoko jak będe dawał większą chłodnicę to i pompę dam wydajniejszą
|
|
Powrót do góry |
|
|
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 13:04, 20 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
mam takie pytanko skąd ogarnąć przewody "zakute" olejowe i ile to kosztuje?
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 15:32, 20 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Goodrige w Warszawie. Zestaw wyjdzie około 800zł z zakuciem. Kolega robił do FF i chłodnicy dodatkowej.
Ewentualnie Tubes.pl
|
|
Powrót do góry |
|
|
dabtuner
SSVWF-Team
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: sulejówek
|
Wysłany: Śro 19:23, 20 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
lub każdy punk z przewodami do hydrauliki
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 22:26, 20 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
tylko w hydraulice przewaznie mają przewody nie odporne na oleje/benzyny i inne rafinaty no i nie na aż tak wysokie temperatury.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|