Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
b1605
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: Nie 17:26, 26 Wrz 2010 Temat postu: Dellorto DRLA |
|
|
Witam, sprawa wygląda następująco : posiadam garbka z 1975r z silnikiem 1.6 AS i postanowiłem założyć do niego 2xDellorto DRLA 40 (które posiadam). Na forum doczytałem się iż potrzebuje to tego celu kolektorów dolotowych - najlepiej CB Performance offset, sterowania do gazu (cross bar linkage ), filtry itp. Parę osób polecało pompkę paliwa z CB. Idąc za ciosem popatrzyłem na strone CB i co znalazłem (nie mogę niestety wstawić linka ze zdjęciem):
- Complete Manifold & Air Cleaner Throttle Linkage Kits;
- Fuel Pump Rotary;
i teraz moje pytania :
- czy ten zestaw jest odpowiedni ( PART # 3125 );
- jak wygląda sprawa z aparatem zapłonowym przy 2 gaznikach (mam standardowy );
- czy do podłączenia pompki paliwa potrzeba jeszcze jakiś gadzetów jeśli tak to jakich oraz którą wybrać 3188 czy 3193 (różne wartości ciśnień)
Robię to pierwszy raz więc przydała by mi się lista rzeczy niezbędnych do podłączenia takiego zestawu gazników. Jeśli byłby ktoś tak miły
i mi pomógł w stworzeniu takiej listy będę wdzięczny.
I jeszcze jedno pytanko z innej beczki. Czy da radę zmieścić do garbusa silnik z porsche 911 2.4l (boxer,6 cylindrów ,na gaznikach) bez konieczności przerabiania tylnej klapy ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 17:49, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
zaczne od ostatniego pytania.
i tak i nie. albo tniesz tylny pas i robisz bombel albo tniesz bagażnik ale to dosć duza konstrukcja i nie za abrdzo dasz rade zmieścić i na wysokość i na długosć.
co do 3125 tak to ten zestaw, pompa 3,5PSI, nie potrzebujesz nic wiecej chyba ze chcesz uruchamiac ja przez rpzekaźnik lub po przelączniku (ja preferują przelacznik). do zestwu kup 1 trójnik i porzadny rpzewod paliwowy.
aparat zapłonowy seryjny nie polecam bo 1 garnek nie zrbi odpowiedniego podcisnienia aby obsługiwac dpowiednio pompke rpzyspieszacza zapłony.
daj 009, 010, magna sparck lub pertronix, MSD lub Mallory... do wybru do koloru byle miało odsrodkowy system sterowania kąta zapłonu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
b1605
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: Nie 18:58, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie za szybką i rzeczową odpowiedz. Co do zapłonu to Petronix Ignitor II ( taki znalazłem na CB ) będzie dobry czy może Magnaspark Ready-to-run Kit (PART # 2000)( nie znalazłem w opisie czy posiadają odśrodkowy system sterowania kątem zapłonu dlatego pytam )
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:03, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Pertronix Ignitor II mam u siebie i chwale sobie bardzo. Magnaspark to dobry odpowiednik na pewno sporo tańszy. Jesli zdecydujesz się na na magnasparck kup caly zestaw do cewki. masz do wyboru opcje przeznaczona do podłączenia pod moduły sterujace i bezpośrednio pod cewkę z racji ceny polecam ten prosto pod cewkę. Te aparaty mają odsrodkowy system sterowania katem.
pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
b1605
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: Nie 19:14, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Aha, dzięki raz jeszcze za naświetlenie sprawy. Pozostało zliczyć wszystko do kupy ;]
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 22:35, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Witamy na cal-look.pl!
No cóż. Nie pozostaje mi chyba nic do dodania
Jeśli chodzi o linkage, to moim zdaniem RedLine nie należy do najlepszych.
Z czystym sumieniem mogę polecić taki, jak spora część klubu już ma, czyli linkage typu 'twist' wykonany przez BCS. Jakość wykonania bardzo dobra, łatwiejszy w regulacji i cena przystępna.
Może miałbyś ochotę opisać swoje auto w dziale 'Garbusy Gości'?
Czy oprócz gaźników i osprzętu masz jakieś jeszcze jakieś plany silnikowe?
Radziłbym użycie również jakiegoś sensownego układu wydechowego, gdyż skoro odblokowuje się układ dolotowy, to warto odblokować też i wydechowy. Do seryjnego (oprócz powyższych) silnika wystarczy wydech niezbyt drogi, a na pewno zrobi robotę.
Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Nie 22:36, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 7:53, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
co do zapłonu, to wiele garbów na podwójnych gaźnikach, było odpalane na podcisnieniowym. To chodzi i daje sie jeździć.
Tomek rozwiń mysl z tym ze
TYKA napisał: |
1 garnek nie zrbi odpowiedniego podcisnienia aby obsługiwac dpowiednio pompke rpzyspieszacza zapłony. |
Tomek zupełnie bez urazy ale mysle ze troszeczke gadasz, głupoty idąc tym tokiem myslenia na dwóch podwójnych gaźnikach garb palił by cztery razy wiecej niz na pojedynczym, a tak nie jest (czy mam rozwinać dlaczego tak nie jest? czy przykład ze spalaniem dał na tyle do myslenia ze wiadomo o co mi chodzi?).
Pomijam ze alfa-romeo, z której zazwyczaj pochodza te gaźniki, miała aparat podcinieniowy własnie (z kompensatorem skoków cisnien, wywołanych tym ze był podłączony do jednego gara).
Aczkolwiek zgadzam sie, ze garbowmy podcisnieniowy nie da rady tyle wyprzedzić ile potrzeba i finalnie trzeba dac odsrodkowy
Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Pon 10:45, 27 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 19:25, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
przy okazji przygotowywania garba Bacy gdzie podciśnienie jest abrdzo wazne z racji sterowania komputera przez MAP sensor mierzyliśmy podciśnienia w ukałdzie 1 przepustnica/4 gary, 1 przepustnica /2 gary (2 przepustnice/4gary) i 4 przepustnice/4 gary.
W przypadku 1/4 map sensor pracował poprawnie ale już przy podcisnieniu z 1 strony czyli 1 przepustnica na 2 gary podawał błędne wskazania do komputera. Przy podłączeniu wakuometra zegarkowego uzyskalismy znacznei mniejsze wskazanie niż przy 1/4. przy podłączeniu przyrządu do symulowania podcisnienia i nadcisnienia podbilismy podcisnienie do wskazania z opcji 1/4 map sensor zaczął podawać odpowiednie wskazanie do ECU.
Tak samo było w przpadku 4/4. podcisnienie było tak małe że MAP sensor podawał wartość voltów do ECU niemalże identyczną jak w przypadku otwartej przepustnicy (czyli bardzo małego podciśnienia).
Silnik bedzie pracował jakoś to na pewno i jakoś jeździł ale na pewno nie wykorzysta pełnego wyprzedzenia jakie można uzyskać.
To takie samo podejscie jak: a załoze gaźniki i nei bede ich w ogole regulował synchronizował czy dobierał dysz... jakoś bedzie jeździł
samym zapłonem można sprawić, że pojedzie sie 15 na 1/4 a i 25
co do aparatu z alfy wiesz... jesli był podłaczony pod jeden gar na pewno nie miał tak silnej membrany jak garbowy który jest stworzony do pracy z 1 przepustnica czyli 4 razy większym zakresem skoków podcisnienia.
tak samo jest w przypadku pertronixa i zestawy różnych spręzyn i blokad... żeby dobrać odpowiednia krzywą wyprzedzenia kąta zapłonu do silnika (CR, paliwa a przede wszystkim skoku tłoka).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 19:31, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
PS...
" idąc tym tokiem myslenia na dwóch podwójnych gaźnikach garb palił by cztery razy wiecej niz na pojedynczym"
no nie zupełnie a wręcz odwrotnie
gdzyż jesli 1 przepustnica / 1 garnek robi mniejsze podcisnienie niż 1 /4 to idąc logicznym tokiem myslenia 1/1 zaciaga mniejszą ilość mieszanki niż 1/4 nie prawdaż
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 7:19, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
nie nieprawdaż Owszem w sumarycznym czasie przelatuje przez gaźnik cztery razy wiecej mieszanki kiedy jest jeden niz kiedy sa cztery. Ale na jeden obrót wału przelatuje dokładnie tyle samo. Poprostu suwów ssania jest dokładnie tyle samo, na jeden obrót wału, niezaleznie od ilosci gaźników. Podcisienie jest mniej wiecej takie same, tyle ze skokowe
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 10:32, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
no nie koniecznie przecież na 1 sów wału nie ssa ze wszystkich 4 gardzieli na raz tylko z tej (a raczej tych 2) gdzie wytwarzane jest podciśnienie. nie masz suwu gdzie jednocześnie masz zassaie mieszanki do wszystkich 4 komor spalania tylko w 2 w przypadku garba. a pryz jednym a jako, że średnica przepustnicy przy 1 gardzieli jest mała (vent ma ile 20mm? przy 28mm gardzieli?) a nie 30mm w góre przy jednej gardzieli na 1 gaźnik zatem wartość podcisnienia jest większa (efekt venturiego).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 12:11, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ok praktycznie masz racje, ale wynika to tylko ze gaźnik jest mniejszy i tyle i nie jest to zalezne od ilosci tych gaźników. Jak bys sobie zamontował cztery solexy, (jeden na kazdy gar) to podcisnienie na kazdym z nich bedzie takie same jak i w sytuacji kiedy jeden obsługuje cztery gary
naczej, na jeden obrót wału. czy masz jedna gardziel, czy cztery, tylko jeden gar ssie na raz. Nie mieszaj w to srednic przepustnicy bo to zupełnie inna kwestia. Jak bedziesz miał jedna 40 to podcisnienie bedzie takie same jak na czterech 40. widomo dochodzaa wenty etc, i w jednym gaźnku powinna być mniejsza, ale z innego powodu, dochodza zjawiska falowe, ale to nie miejsce na taka dysklusje.
podumowywujac. Jak najbardziej da sie jeździć na podcisnieniowym zapłonie z garbowym w połaczeniu z dwoma podwójnymi gaźnikami, ale na odsrodkowym uzyskasz wieksze wyprzedzenie i finalnie bedzie lepiej chodził silnik w pełnym zakresie obrotów
(i w zasadzie wszyscy tak robia z kilkoma wyjatkami silników w polsce, które składał cortez, które to podobno zapieprzaja b.dobrze w stosunku do tych silników które sa na odsrodkowym heh to taka mała dygresja)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:23, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
tak jeden juz taki silnik przebudowywałem... który był tak zamsakrowany i posiadał tyle kategorycznych błedów, że szkoda gadać... ale to faktycznie nie czas i miejsce.
i średnica ma duze znaczenie bo od niej zalezy podcisnieniejakie uzyskasz... dal tego otwierajac przepustnice (zwiekszajac swiatło przelotu) podcisnienie spada... inaczej było by takie samo jak przy zamkniętej przepustnicy a na zasadzie własnie tych róznic -> otwarta / zamknieta przepustnica plus podcisnienei spowodowane wzrostem obrotów jest sterowane wyprzedzenie kąta przez mechanizm membrany której elastycznosć jest dobrana do podcisnienia wywoływanego układem 1 w 4
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:27, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
PS łysy rpzeczytaj mój pierwszy post... gdzie opisjue sytuacjie z silnikiem bacy... my mierzylismy podcisnienia wakuometrem i popmką do symulowania podcisnienia i to co piszesz nie miało racji przecyztaj to co napisalem ok. jesli nei wierzysz podskocz do Sopla i Ci to pokaże i wytłumaczy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:29, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
tak jak pisaelm wieloktornie nie interesuje mnie wiedza teoretyczna jesli nie sprawdze jej praktycznie. w tym rpzypadku jak i reszcie sprawdzałem to na swoim silniku, silnikach u Paula czy silnikach klientów przy ktorych pracowałem.
Weź wakuometr silniki z tymi 3 róznymi układami ktore my mierzylismy i sprawdź
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|