Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:43, 25 Maj 2010 Temat postu: Chłodzienie |
|
|
Zakładam topik o chłodzeniu na świeżo po lekturze podobnego na cal-look lounge. Poniżej bede wymieniał kolejne sposoby na obniżenie temperatury
i liczę na Wasze pomysły i doświadczenia.
Więcej wiatru w obudowie:
- maksymalnie jak sie da szczelnie spasowane oblachowanie,
- mniejsze kółko prądnicy(912)/alternatora zwiększa szybkość obrotów wiatraka,
- to samo tyczy się koła pasowego o większej średnicy,
- doprowadzenie powietrza do komory przez chwyt pod autem przez rurę spiro - wzięte z działu 'Tech' cal-look.com,
- odprowadzenie nadmiaru ciepłego powietrza z komory poprzez zamocowanie tablicy rej. na dystansach i wycięcie otworu w klapie pod nią,
- owinięcie wydechu taśmą termoizolacyjną,
- Air/Fuel ratio bogate w okolicach 12.7,
Obniżenie tem. oleju:
- Zamiast chłodnicy oleju STD Typ 1 - większa od Typ 3,
- chłodnica oleju dodatkowa z DUŻYM wiatrakiem mocowana od spody tylnego bagażnika odpalanym z przełącznika,
- chłodnica oleju mocowana w pod/ za przednim pasem,
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 16:27, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jeszcze fajnie by było coś poszukać o elektrycznej montowanej zamiast seryjnego wiatraka - nie ma paska, nie ma wiatraka, jest więcej koni
|
|
Powrót do góry |
|
|
bestya
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kosmos
|
Wysłany: Wto 21:15, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Qcyk napisał: | Jeszcze fajnie by było coś poszukać o elektrycznej montowanej zamiast seryjnego wiatraka - nie ma paska, nie ma wiatraka, jest więcej koni |
a alternator zastąpić dynamem
full flow troche chill`u daje, zwlaszcza wyprowadzony w okolice podbłotnikowe
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:03, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
bestya napisał: | Qcyk napisał: | Jeszcze fajnie by było coś poszukać o elektrycznej montowanej zamiast seryjnego wiatraka - nie ma paska, nie ma wiatraka, jest więcej koni |
a alternator zastąpić dynamem
|
hehe, racja, ale może da to się jakoś obejść?
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:22, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
'Pod maską znajduje się silnik 1600cc z 71 roku o dwudolotowych głowicach wyposażony w pierścienie TRW, wałek rorządu Engle 120, sprężyny zaworowe Engle i aparat zapłonowy Bosch 010. Ów mocny silnik został wyposażowny w elektryczne dmuchawy chłodzące zamiast seryjnego systemu napędzanego paskiem, wydech Gene Berg, parę gaźników Weber 48 IDA przykręcownych do kolektorów ssących Scat. '
Najwyraźniej komuś latach 70tych się to udało. Ciekaw jestem jaka była funkcjonalność tego auta w warunkach południowo kalifornijskiego lata w ruchu ulicznym i w trasie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Śro 9:34, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Osobiście szczerze w to wątpie. Fabryczna dmuchawa w 1600 ma wydajnośc ok 650l/min z tego co pamiętam. Moim zdaniem te elektryczne dmuchawy maja bardziej na celu chłodzenie silnika na wolnych obrotach kiedy czeka w kolejce do startu na 1/4 moze te dmuchawki na pełnej mocy osiagaja to co fabryczna na wolnych obrotach
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Śro 9:52, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
"full flow troche chill`u daje, zwlaszcza wyprowadzony w okolice podbłotnikowe"
Widzialem gdzieś fajną nakladkę na filtr oleju w postaci dość sporego radiatora.( wyglądalo to jak cylinder z ożebrowaniem).
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 18:46, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
sposobów jest wiele. Co do waitraków o których mówi Rebel - one spełniają swoja funkcie podczas dragu w meiście nie zdadzą egzaminu w ogóle jak słusznie zauwazył Łysy.
podstawowa zasada jaką ja się kieruje to posłanie całego powietrza z dmuchawy na coś co jest chłodzone tylko nią czyli głowice i cylindry a chłodzenie czegoś co może być chłodzone zdalnie np olej poza komore silnika. daje nam to: więcej oleju w obiegu, mniejsza temp w komorze silnika, moim zdaniem pełną kontrolę nad chłodzeniem oleju i maxymalne wykorzystanie dmuchawy do chłodzenia "silnika"
Co do wielkości kółek. przy silnikach na prawde wysoko się kręcących trzeba uważać bo o explozję wiatraka nie tródno a to duzo większe koszty jak np serpentine belt system który zdaje egzamin wzorowo i daje bardzo duzy wybór przełożeń (rozmairów obu kół pasowych).
Dawniej stosowano coś w stylu zwężek/venturii tuż przed wlotem powietrza do wiatraka w celu przyspieszenia pędu tegoż powietrza. Widziałem to na żywo i poza specyficznym dźwiekiem spełnia swoje zadanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
dabtuner
SSVWF-Team
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: sulejówek
|
Wysłany: Sob 20:26, 29 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ja musze cos pomyslec w tej materi bo mi prawie 110C nie schodzi
moze na poczatek owine ten kolektor zobaczymy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dabtuner
SSVWF-Team
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: sulejówek
|
Wysłany: Sob 20:39, 29 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
a tak wogole jakie temperatury utrzymuja wasze silniki??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 11:26, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
dabtuner napisał: | a tak wogole jakie temperatury utrzymuja wasze silniki?? |
nie wiem, bo nie mam zegarów ale lampka oleju się nie świeci, więc się nie gotuje
|
|
Powrót do góry |
|
|
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 12:09, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
u mnie rzadko kiedy przekracza 90 stopni.
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 12:40, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
U mnie w zaleznosci jak jezdzę ale max miałem ciut powyzej 210F (około 100C powiedzmy jak jade non stop 140-160km/h lub jak długo powiedzmy 100-120km/h dochodzi ciu powyzej 200F) to wszytsko bez włączonego wiatraka na chodnicy oleju.
tak normalnie w korkach max do 200F a jazda 90km/h w trasie 180F i ponizej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
marjas
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Luboń City
|
Wysłany: Nie 18:00, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
A jakie macie czujniki temperatury? Ja się właśnie zastanawiam i chyba wkręcę dwójnik w miejsce oryginalnego czujnika ciśnienia i w to puchę do ciśnienia i czujnik temp. Ale temp to w sumie nie wiem czy dobrze będzie mierzyć bo tam nie ma obiegu oleju zbytnio :/
Czujniki w sklepach garbowych trochę drogie... W bagnet raczej bym nie chciał bo to jakieś nie praktyczne mi się wydaje (no i drogie)
Dabtuner - te czujniki, co są u Ciebie na strone podejdą pod zegary VDO?
|
|
Powrót do góry |
|
|
dunde (dandi)
SSVWF-Team
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 18:25, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ja ciśnienie tzn. czujnik mam w orginalnym miejscu a temp. zamocowałem w uchwycie filtra oleju, to chyba najbardziej optymalne rozwiązanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|