Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marjas
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Luboń City
|
Wysłany: Nie 18:47, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
dunde (dandi) napisał: | Ja ciśnienie tzn. czujnik mam w orginalnym miejscu a temp. zamocowałem w uchwycie filtra oleju, to chyba najbardziej optymalne rozwiązanie. |
Ta, tylko trzeba by mieć filtr oleju No ale faktycznie jak już uchwyt jest to wygląda to na bardzo sensowne rozwiązanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
dabtuner
SSVWF-Team
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: sulejówek
|
Wysłany: Nie 19:03, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
marjas napisał: | A jakie macie czujniki temperatury? Ja się właśnie zastanawiam i chyba wkręcę dwójnik w miejsce oryginalnego czujnika ciśnienia i w to puchę do ciśnienia i czujnik temp. Ale temp to w sumie nie wiem czy dobrze będzie mierzyć bo tam nie ma obiegu oleju zbytnio :/
Czujniki w sklepach garbowych trochę drogie... W bagnet raczej bym nie chciał bo to jakieś nie praktyczne mi się wydaje (no i drogie)
Dabtuner - te czujniki, co są u Ciebie na strone podejdą pod zegary VDO? |
ja mam czujnik wlasnie w bagnecie
te czujniki co mam nie podejda do vdo (inna opornosc)
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:24, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ja mam czujnik temp oleju w mocowaniu filtra czyli tam gdzie jest przepływ oleju.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kendy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 22:09, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Elo
1. Jak po tasme termoizolacyjna to do mnie [link widoczny dla zalogowanych]
2. Co do chlodzenia:
Ja mam full flow, wywalona chlodnice standardowa i wrzucona na przod chlodnice oleju od MB S600. Wiatrak od P911 z obudowa 'samorobka'. Pozakladane czujniki temperatury tu i owdzie Olej (syntetyk 5W50) nigdy nie rozgrzal sie do 100C. Nawet w korku we Wroclawiu przy +30C na dworze maks co sie udalo 'osiagnac' to 96C. Dodatkowo mam czujnik temperatury glowicy zamontowany na drugim cylindrze (najgorsze chlodzenie przy obudowie porsche). Maksymalnie co na nim uzyskalem to 350F czyli okolo 170-180C (przy zalozeniu ze szpilki zaczynaja 'plywac' przy okolo 210-220C jest spory zapas).
Przed zrobieniem obudowy a`la Porsche naczytalem sie sporo. Wielu ludzi pisalo mi ze to zly pomysl, ze bedzie sie grzalo, ze bedzie do bani. Dzis, po roku uzytkowania moge stwierdzic ze nie bez kozery jest fakt, iz wentylator od 911 mam wieksza wydajnosc - okolo 3-4 razy wiecej powietrza. Smialo moge polecic to rozwiazanie bez obawy o stan silnika. No i o niebo wiecej miejsca w komorze. Wyjmujac silnik zdejmuje tylko gazniki i tyla blache (miedzy silnikiem i skrzynia). Po jej odkreceniu mam dostep do srub skrecajacych silnik ze skrzynia. No i paluszki cale i naskorek
K.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kendy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 22:11, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
TYKA napisał: | ja mam czujnik temp oleju w mocowaniu filtra czyli tam gdzie jest przepływ oleju. |
Ale to nie trzeba kupowac Wystarczy w standardowym mocowaniu zewnetrznego filtra zrobic dziurke i nagwintowac
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaqo
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 18:24, 31 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
dabtuner napisał: | ja musze cos pomyslec w tej materi bo mi prawie 110C nie schodzi
moze na poczatek owine ten kolektor zobaczymy |
Lepiej to sprawdz bo cos jest bardzo nie tak.
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 21:13, 31 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
kendy napisał: | TYKA napisał: | ja mam czujnik temp oleju w mocowaniu filtra czyli tam gdzie jest przepływ oleju. |
Ale to nie trzeba kupowac Wystarczy w standardowym mocowaniu zewnetrznego filtra zrobic dziurke i nagwintowac |
tak też mam zrobione
|
|
Powrót do góry |
|
|
marjas
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Luboń City
|
Wysłany: Wto 21:23, 07 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Odgrzeję trochę temat. Co byłoby dla mnie najlepszym rozwiązaniem? Dodatkowa miska? Chodzi o patent w niedrogi i nie wymagający za dużo grzebania. Full flow odpada bo trzeba wiercić, a silnika nie będę teraz rozbierać. Na solexie jeszcze jak wracałem z Garbów to 110-120 nie dało się jechać bo temp ok 115-120 stopni. Jak jechałem do 100 km/h to temperatura oscylowała wokół 100-105 stopni. Nie wiem jeszcze jak będzie na weberach, nie ma też już takich upałów żeby to sprawdzić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Śro 7:18, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Miska to dobre rozwiazanie, tak czy inaczej. Te temp sa za wysokie wg mnie. Mogłeś sprawdzić czy chłodnica oleju nie zapaćkana. Masz wszystkie graty od oblachowania?
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 8:30, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
FF mozesz dac bez rozbierania i wiercenia wystarczy pompa CB MAXI bodajrze 3 lub 5.
u mnie też temp jest wysoka ale musze sprawdzić czy czujnik nie nagrzewa się od wydechu :d
załóż stand offy, miska powinna tez pomóc. no i chłodnica dodatkowa na dlugie trasy z takimi prędkoscaimi albo wydajna messa cooler z wiatrakiem zamiast serii
|
|
Powrót do góry |
|
|
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:59, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
zacząłbym też od banalnych spraw. bo te temperatury nie są normalne przy std silniku. mój takie temperatury osiąga jak jade 150-160 i to po jakimś czasie...
oblachowanie, zapłon, wymiana lub płukanie std chłodnicy. a później najmniej inwazyjna jest miska. osobiście mam miskę, ale założyłem ją nie ze względy na grzanie tylko smarowanie i zakręty
|
|
Powrót do góry |
|
|
bestya
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kosmos
|
Wysłany: Śro 18:01, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
a zobacz jakiego koloru masz świece, moze mieszanke masz za ubogą
(to by bylo najtańsze rozw )
|
|
Powrót do góry |
|
|
marjas
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Luboń City
|
Wysłany: Śro 22:55, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Chłodnicę przedmuchałem jak teraz miałem silnik na wierzchu. Generalnie teraz jak trochę po mieście się kręciłem to temp ok 80 stopni trzyma. Zobaczymy jak będzie w trasie Stand offów nie chce bo mi się nie podoba i za dużo jeżdżę po mieście, a tego nie da się zamknąć :/ Może teraz będzie lepiej bo jednak suchy filtr zasłaniał połowę kratek w klapie A potem pewnie ta miska bo wygląda najrozsądniej cenowo. Nie wiem jak ta pompa co Tyka pisał...
|
|
Powrót do góry |
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 0:13, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
marjas napisał: | Chłodnicę przedmuchałem jak teraz miałem silnik na wierzchu. Generalnie teraz jak trochę po mieście się kręciłem to temp ok 80 stopni trzyma. Zobaczymy jak będzie w trasie Stand offów nie chce bo mi się nie podoba i za dużo jeżdżę po mieście, a tego nie da się zamknąć :/ Może teraz będzie lepiej bo jednak suchy filtr zasłaniał połowę kratek w klapie A potem pewnie ta miska bo wygląda najrozsądniej cenowo. Nie wiem jak ta pompa co Tyka pisał... |
pompe o ktorej mowil tyka mam ja
poczytaj tutaj ...
http://www.callook.fora.pl/garbusy-z-klubu-members-rides,2/baca-1600i-mex-madafaka-looker-p,13-105.html
|
|
Powrót do góry |
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 2:56, 14 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
a tak generalnie...
lepiej iść w dodatkowa miske czy w dodatkowa chłodnicę ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|