Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

aparat zapłonowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie 16:59, 20 Cze 2010    Temat postu: aparat zapłonowy

jaki aparat zapłonowy polecacie ? mój obecny to 050 ale dał d...... więc będe wymieniał , do pojemności 1915 cr 8,7 (jeśli ma to jakieś znaczenie )ale o rozsądnej cenie ,myślałem o 009 albo 050"Dania" .....? pozdrrrrr......
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:53, 20 Cze 2010    Temat postu:

ja bym szukał drugiego 050 lub 010 Smile odezwij się do gabi-cara w tej sprawie Smile

009 współczesnego nie polecam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie 19:15, 20 Cze 2010    Temat postu: Re: aparat zapłonowy

crash1 napisał:
jaki aparat zapłonowy polecacie ? mój obecny to 050 ale dał d...... więc będe wymieniał , do pojemności 1915 cr 8,7 (jeśli ma to jakieś znaczenie )ale o rozsądnej cenie ,myślałem o 009 albo 050"Dania" .....? pozdrrrrr......


Hmmm...

Ten Twoj "050", to ten aparat: [link widoczny dla zalogowanych] ?

Jesli tak, to nazywanie go 050 jest bardzo mylace... to jest aparat SVDA, czyli z pojedynczym podcisnieniowo-odsrodkowym przyspieszaczem Wink

050 w naszym zgarbionym tuningowym swiatku, to oznaczenie aparatu z przyspieszaczem wylacznie odsrodkowym - zupelnie inny, niz ten ze zdjecia Wink

Taki aparat mi Krysia przywiezie w przyszly weekend Smile

Jesli chcesz naprawde porzadny i adekwatny do Twojego silnika zaplon, to od 003 mozna zaczac...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiecman




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 0:08, 21 Cze 2010    Temat postu:

a co to jest za aparat Bosch TSZH ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon 10:13, 21 Cze 2010    Temat postu:

Wiecman napisał:
a co to jest za aparat Bosch TSZH ?


To oznaczenie aparatu z elektronika oparta na czujniku halla Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:31, 21 Cze 2010    Temat postu:

gabi-car napisał:
Wiecman napisał:
a co to jest za aparat Bosch TSZH ?


To oznaczenie aparatu z elektronika oparta na czujniku halla Wink


Czyli inaczej na czujniku położenia wału. Dobrze rozumiem?
Jak taki czyjnik zamontować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon 11:46, 21 Cze 2010    Temat postu:

rebel napisał:
gabi-car napisał:
Wiecman napisał:
a co to jest za aparat Bosch TSZH ?


To oznaczenie aparatu z elektronika oparta na czujniku halla Wink


Czyli inaczej na czujniku położenia wału. Dobrze rozumiem?
Jak taki czyjnik zamontować?


To jest ten sam rodzaj czujnika, jak te na wale i walkach rozrzadu Smile

Ale tutaj - caly uklad hallotronu jest umieszczony po prostu w aparacie. Idzie do tego na zewnatrz modul sterujacy i DIS (stabilizator wolnych obrotow), choc wersje bez DISa tez sa Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:41, 21 Cze 2010    Temat postu:

Bardzo ciekawy sprzęt Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiecman




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:22, 21 Cze 2010    Temat postu:

czyli jak mam blok CJ i mam taki kabelek w bloku po stronie kola zamachowego to jest czujnik halla?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto 16:39, 22 Cze 2010    Temat postu:

majki napisał:
ja bym szukał drugiego 050 lub 010 Smile odezwij się do gabi-cara w tej sprawie Smile

009 współczesnego nie polecam.

czemu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Wto 16:41, 22 Cze 2010    Temat postu:

bo nie robi ich bosch. Są to tylko repliki. Chociaż w chinach tłuką je w fabrykach boscha:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crash1




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto 18:27, 22 Cze 2010    Temat postu:

taka odpowiedż to mało!!!! chcem konkretów Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TYKA
SSVWF-Team



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:55, 22 Cze 2010    Temat postu:

Wiecman napisał:
czyli jak mam blok CJ i mam taki kabelek w bloku po stronie kola zamachowego to jest czujnik halla?


siema, nie to akurat jest czujnik tak jakby położenia wału ale do celów diagnostycznych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabi-car




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Śro 0:50, 23 Cze 2010    Temat postu:

crash1 napisał:
taka odpowiedż to mało!!!! chcem konkretów Mad


HaHaHa... wlasnie problem w tym, ze z aparatami 009 nie da sie konkretow przedstawic...

W dalszej czesci mianem 009 okreslam aparaty Bosch Made in Brazil... wylaczam niemieckie wersje i zamienniki oraz pseudo-brazylijskie, chinskie i jakies tam jeszcze badziewia...

W teorii - normalny Bosch 009 potrafi zrobic max wyprzedzenie 26st. przy 3000 obr/min...

W praktyce - 1 na 10 to potrafi, a i tak jest to bardzo slabe osiagniecie...

Nawet strasznie wyjechany i brzydki 010 spokojnie zrobi wyprzedzenie 22st. przy 2200 obr/min...

A rzeczywistosc 009 jest taka, ze wiekszosc egzemplarzy nie potrafi wykroczyc poza 23st. przy 3000 obr/min i jezdzi, bo jezdzi (w std silniku, o ile nie maja bledow fabrycznych, to sobie dzialaja i sa nawet ludzie, ktorym sie ich dzialanie podoba i maja racje Exclamation, skoro parametry, jakie te aparaty oferuja nie sa duzo nizej, niz wymagania samego silnika)... pomijajac zupelnie niestabilnosc i dziury w obrotach, ktore wywoluja niedopasowane do siebie odwazniki i pracujace obudowy...

Jaki jest efekt z porzadnym aparatem? Plynnosc zaplonow, a co za tym idzie - plynnosc wchodzenia na obroty oraz ich max zakres i w wyniku ostatecznym - elastycznosc silnika jest nie do porownania...

Polaczyc to trzeba z porzadnymi swiecami, kablami WN i odpowiednia cewka zaplonowa, ale to juz tylko konkrety Razz

Reasumujac - porzadny uklad zaplonowy nie podnosi absolutnie mocy silnika... to niezgodne z fizyka jego pracy Rolling Eyes

Porzadny uklad zaplonowy po prostu umozliwia silnikowi rozwinac maksymalne mozliwe parametry, a roznice potrafia byc ogromne Cool


Ostatnio zmieniony przez gabi-car dnia Śro 0:51, 23 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Silnik/Engine Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin