Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 16:59, 20 Cze 2010 Temat postu: aparat zapłonowy |
|
|
jaki aparat zapłonowy polecacie ? mój obecny to 050 ale dał d...... więc będe wymieniał , do pojemności 1915 cr 8,7 (jeśli ma to jakieś znaczenie )ale o rozsądnej cenie ,myślałem o 009 albo 050"Dania" .....? pozdrrrrr......
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 18:53, 20 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
ja bym szukał drugiego 050 lub 010 odezwij się do gabi-cara w tej sprawie
009 współczesnego nie polecam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabi-car
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 19:15, 20 Cze 2010 Temat postu: Re: aparat zapłonowy |
|
|
crash1 napisał: | jaki aparat zapłonowy polecacie ? mój obecny to 050 ale dał d...... więc będe wymieniał , do pojemności 1915 cr 8,7 (jeśli ma to jakieś znaczenie )ale o rozsądnej cenie ,myślałem o 009 albo 050"Dania" .....? pozdrrrrr...... |
Hmmm...
Ten Twoj "050", to ten aparat: [link widoczny dla zalogowanych] ?
Jesli tak, to nazywanie go 050 jest bardzo mylace... to jest aparat SVDA, czyli z pojedynczym podcisnieniowo-odsrodkowym przyspieszaczem
050 w naszym zgarbionym tuningowym swiatku, to oznaczenie aparatu z przyspieszaczem wylacznie odsrodkowym - zupelnie inny, niz ten ze zdjecia
Taki aparat mi Krysia przywiezie w przyszly weekend
Jesli chcesz naprawde porzadny i adekwatny do Twojego silnika zaplon, to od 003 mozna zaczac...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiecman
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 0:08, 21 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
a co to jest za aparat Bosch TSZH ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabi-car
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pon 10:13, 21 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Wiecman napisał: | a co to jest za aparat Bosch TSZH ? |
To oznaczenie aparatu z elektronika oparta na czujniku halla
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 10:31, 21 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
gabi-car napisał: | Wiecman napisał: | a co to jest za aparat Bosch TSZH ? |
To oznaczenie aparatu z elektronika oparta na czujniku halla |
Czyli inaczej na czujniku położenia wału. Dobrze rozumiem?
Jak taki czyjnik zamontować?
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabi-car
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pon 11:46, 21 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
rebel napisał: | gabi-car napisał: | Wiecman napisał: | a co to jest za aparat Bosch TSZH ? |
To oznaczenie aparatu z elektronika oparta na czujniku halla |
Czyli inaczej na czujniku położenia wału. Dobrze rozumiem?
Jak taki czyjnik zamontować? |
To jest ten sam rodzaj czujnika, jak te na wale i walkach rozrzadu
Ale tutaj - caly uklad hallotronu jest umieszczony po prostu w aparacie. Idzie do tego na zewnatrz modul sterujacy i DIS (stabilizator wolnych obrotow), choc wersje bez DISa tez sa
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 13:41, 21 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Bardzo ciekawy sprzęt
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiecman
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 15:22, 21 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
czyli jak mam blok CJ i mam taki kabelek w bloku po stronie kola zamachowego to jest czujnik halla?
|
|
Powrót do góry |
|
|
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 16:39, 22 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
majki napisał: | ja bym szukał drugiego 050 lub 010 odezwij się do gabi-cara w tej sprawie
009 współczesnego nie polecam. |
czemu ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
cudak
Administrator
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 16:41, 22 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
bo nie robi ich bosch. Są to tylko repliki. Chociaż w chinach tłuką je w fabrykach boscha:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
crash1
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 18:27, 22 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
taka odpowiedż to mało!!!! chcem konkretów
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 20:55, 22 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Wiecman napisał: | czyli jak mam blok CJ i mam taki kabelek w bloku po stronie kola zamachowego to jest czujnik halla? |
siema, nie to akurat jest czujnik tak jakby położenia wału ale do celów diagnostycznych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabi-car
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Śro 0:50, 23 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
crash1 napisał: | taka odpowiedż to mało!!!! chcem konkretów |
HaHaHa... wlasnie problem w tym, ze z aparatami 009 nie da sie konkretow przedstawic...
W dalszej czesci mianem 009 okreslam aparaty Bosch Made in Brazil... wylaczam niemieckie wersje i zamienniki oraz pseudo-brazylijskie, chinskie i jakies tam jeszcze badziewia...
W teorii - normalny Bosch 009 potrafi zrobic max wyprzedzenie 26st. przy 3000 obr/min...
W praktyce - 1 na 10 to potrafi, a i tak jest to bardzo slabe osiagniecie...
Nawet strasznie wyjechany i brzydki 010 spokojnie zrobi wyprzedzenie 22st. przy 2200 obr/min...
A rzeczywistosc 009 jest taka, ze wiekszosc egzemplarzy nie potrafi wykroczyc poza 23st. przy 3000 obr/min i jezdzi, bo jezdzi (w std silniku, o ile nie maja bledow fabrycznych, to sobie dzialaja i sa nawet ludzie, ktorym sie ich dzialanie podoba i maja racje , skoro parametry, jakie te aparaty oferuja nie sa duzo nizej, niz wymagania samego silnika)... pomijajac zupelnie niestabilnosc i dziury w obrotach, ktore wywoluja niedopasowane do siebie odwazniki i pracujace obudowy...
Jaki jest efekt z porzadnym aparatem? Plynnosc zaplonow, a co za tym idzie - plynnosc wchodzenia na obroty oraz ich max zakres i w wyniku ostatecznym - elastycznosc silnika jest nie do porownania...
Polaczyc to trzeba z porzadnymi swiecami, kablami WN i odpowiednia cewka zaplonowa, ale to juz tylko konkrety
Reasumujac - porzadny uklad zaplonowy nie podnosi absolutnie mocy silnika... to niezgodne z fizyka jego pracy
Porzadny uklad zaplonowy po prostu umozliwia silnikowi rozwinac maksymalne mozliwe parametry, a roznice potrafia byc ogromne
Ostatnio zmieniony przez gabi-car dnia Śro 0:51, 23 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|