Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:46, 27 Kwi 2009 Temat postu: Alternator |
|
|
Czy ktoś ( Majku? ) mógłby mi łopatologicznie wytłumaczyć jak podczepić kable po zamianie prądniacy na alternator z wbudowanym regulatorem?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:58, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
do alternatora dochodzi ci tylko grubas czyli czerwony z aku i kontrolka (przeważnie zielony) to co było w regulatorze musisz połączyc coby jeden przewód szedł od baterii do alternatora (czasem przez rozrusznik)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 13:42, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
ja robiłem na podstawie tego sprawdziło się
hcecie zamienić prądnice w waszym garbie na alternator...co potrzebujecie....alternator, podstawe ( od pradnicy może wydawac się podobna ale jest troche inna), możecie potrzebowac zmienic pompe paliwa bo starsze były troche inne i może zaczepiac i podstawa może nie dac się przykrecic, złączki do przewodów, izolacja(kołnież izolacyjny).
Zaczynamy...zdejmujecie filtr powietrza żeby mieć lepszy dostęp. Najpierw musicie odkręcić 4 śruby szóstki które przymocowują prądnice do obudowy chlodnicy, (zależy jakie śruby macie może śrubokręt być potrzebny albo klucz 8mm albo klucz ampulowy-ja takie mam). Potem odkręcacie 4 nakrętki ósemki pod klucz 13mm i odkrecacie podstawe prądnicy.Następnie podmieniacie i podłączcie tak samo alternator i podstawe . Potem wyjmijcie tylne siezdenie i za siedzeniem kierowcy macie regulator napięcia do którego podłączone są przewody: niebieski pod wtyk z numerem 61( kontrolka aku w prądnicy), dwa szerokie złącza B+ i czerwone grube przewody ( jeden od aku drugi z grubej wiązki od przodu auta idzie zasilanie),czerono(czerwono-bialy) podłączony pod wtyk D+ (do prądnicy) oraz zielony DF (od prądnicy).Regulator przykręca też dwa przewody od masy (jeden idzie pod tylna klape do prądnicy drugi do przekaźnika ogrzewania tylnej szyby).
Teraz najważniejsze...musicie złączyć dwa grube przewody co były podłączone pod wtyk B+ z przewodem co był podłączony pod D+ .Złączacie złączkami , potem izolacją owijacie lub wkładacie w kołnierz.Możecie też owinąć izolacją ale niekoniecznie jest to dobry sposób. Potem tak samo odłączacie przewody zielony DF i niebieski 61 i łączycie razem. Tym sposobem regulator napięcia nie jest już podłączony...możecie go odłączyć i schować albo niech sobie jeździ przykręcony.Teraz wracacie pod klape tylna i podłączacie ten gruby czerwony przewód pod B+ ( pomimo iż w prądnicy był to D+ ) i zielony podłączacie pod wejście D+. To wszystko...teraz możecie się cieszyć jazdą na alternatorze
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 16:00, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
co wy sie tak zaparliscie na te alternatory??, przecież prądnica stawia mniejsze opory i zabiera mniej mocy silnikowi
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:04, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
No i git! Dzięki! Może dzieki temu zielony garb będzie jeździł dalej niż do Meta Kabaty
Została mi "tylko" wymiana głowicy jeszcze...bo gwint poszedł na świecy od 3 cylindra...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:06, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | co wy sie tak zaparliscie na te alternatory??, przecież prądnica stawia mniejsze opory i zabiera mniej mocy silnikowi  |
Przy 1200 mi to bez różnicy Bo to do zielonego będzie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:38, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | co wy sie tak zaparliscie na te alternatory??, przecież prądnica stawia mniejsze opory i zabiera mniej mocy silnikowi  |
ja tam mam serpentine plus teraz na 1/4 będe zdejmował pasek poza tym aż takiej roznicy nie ma
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 17:53, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
również sadze ze wielkiej róznicy nie ma, ale:
1)zartowałem troszkę
2)jakaś jest
3)potrzebny naprawde ten alternator?? Jaki Wy macie pobór prądu?? Ja na pradnicy smigałem załą zime przy -20 i jakoś nic sie nie działo z akumulatorem. Przy czym moje car audio jest zupełnie fabryczne z garbusa
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 20:07, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | Jaki Wy macie pobór prądu?? |
żaden nie działa zmiana prądnicy ani regulatora, ani jednego i drugiego
muszę najpierw sprawdzić czy nie mam gdzieś straty na kablach, bo inaczej pożegnam się tez z Alternatorem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|