Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek11270
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 12:25, 04 Lip 2009 Temat postu: Kilka pytan od nowego goscia... |
|
|
Witam wszytskich!
Od dłuzeszego czasu mam takie mazenie aby kupic sobie Garuska jako swoj pierwszy samochod na ktory sam zarobie i zapracuje... i co do tego mam kilka pytan. Czy dam rade utrzymac go i pomału naprawiac to bedzie trzeba... Co do czesci to patrzyłem na skpepy internetowe to czesci placharskie nie sa tak strasznie drogie...
Jak jeszcze jest z samym garbusem? Dam rade kupic jakis poczciwy samochod do 4 moze max 5 tys zł zeby nie był komplentym szrotem nienadajacym sie do jazdy...?
Cel ogolnie mam taki zeby jezdził. Nadawał sie do codziennego uzytku przy niewielkim wkładzie finansowym na poczatek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:28, 05 Lip 2009 Temat postu: Re: Kilka pytan od nowego goscia... |
|
|
misiek11270 napisał: | Witam wszytskich!
Od dłuzeszego czasu mam takie mazenie aby kupic sobie Garuska jako swoj pierwszy samochod na ktory sam zarobie i zapracuje... i co do tego mam kilka pytan. Czy dam rade utrzymac go i pomału naprawiac to bedzie trzeba... Co do czesci to patrzyłem na skpepy internetowe to czesci placharskie nie sa tak strasznie drogie...
Jak jeszcze jest z samym garbusem? Dam rade kupic jakis poczciwy samochod do 4 moze max 5 tys zł zeby nie był komplentym szrotem nienadajacym sie do jazdy...?
Cel ogolnie mam taki zeby jezdził. Nadawał sie do codziennego uzytku przy niewielkim wkładzie finansowym na poczatek. |
Cześć.
Po pierwsze:
Cytat: | Czy dam rade utrzymac go i pomału naprawiac to bedzie trzeba... |
Tak - ja zaczynałem jeszcze w liceum 2002 roku z garbami i wtedy nie pracowałem. Wymieniałem co się psuło, a że było tego mało nie było dużo kosztów.
Cytat: | Dam rade kupic jakis poczciwy samochod do 4 moze max 5 tys zł zeby nie był komplentym szrotem nienadajacym sie do jazdy...? |
Dasz, ale bez pomocy kogos kto ma garba i sie na tym zna raczej dobrego garba nie kupisz... Pierwsza kwestia to podłoga i nadwozie - czyli to co jadroższe w naprawie. Dalej silnik
Mówisz o Garbusie do codziennej jazdy - wiesz, każdy z nas tu na forum od takiego garba zaczynał i ma z nim jako takie doświadczenia. Teraz też staramy się garbami jeździć na co dzień...ale to już inna jazda. nasze silniki są składane często od podstaw, z innymi parametrami, zawieszenia modyfikowane itd. I jazda takim garbusem jest zupełnie inna niż typowym seryjnym garbem...
Jeśli twoje założenie jest takie, żeby jeździć serią na co dzień to garb się do tego oczywiście nadaje, ale... zimą może nie grzać, hamulce często trzeba regulować, gaźnik też. Seryjny silnik czasem nawet jest dość mocny i pozwala się sprawnie przemieszczać z punktu A do punktu B jak trafisz na dobry egzemplarz to i regulować nie trzeba będzie za bardzo. Nie wiem ile masz lat i jakie masz zniżki za OC, ale w ogólnym rozrachunku OC za Garba nie jest drogie - do przełknięcia.
Generalnie - musisz się do garba uzbroić w cierpliwość i przyzwyczaić do tego, ze czasem coś się zepsuje, zakasać rękawy i to naprawić. Te auta już tak mają, że trzeba im poświęcać dużo czasu i wtedy wszystko jest ok Tak czy inaczej - powodzenia
BTW - jest takie powiedzenie, które z resztą mam w podpisie"cheap - fast-raliable, you can pick only two".. i z Garbem tak właśnie jest - będzie tani w utrzymaniu i niezawodny - ale nie będzie szybki...będzie szybki i niezawodny, ale będzie cie kosztował kupę kasy...będzie szybki i tani - długo nim nie pojeździsz
Ostatnio zmieniony przez Qcyk dnia Nie 19:45, 05 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiek11270
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:50, 05 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dziekuje za odpowiedz:)
Teraz sie własie wybieram na studia. Mysle ze moge oczekiwac drobnej pomocy od Was w sprawie kupna garba.
Plany pierwszej modyfikacji mam takie ze jak blacharka bedzie dobra to zaczne od hamulcow i układu jezdnego (bezpieczenstwo) potem bedzie silnik... (do garba pasuje mi lakier taki troche wyblakły przytarty gdzieniegdzie przybrudzony miejscami taki a'la old friends:) byle sprawny mechanicznie)
Zima mam zamiar wstawic go do garazu zeby przeczekał ja. ubezpieczenie raczej nie bedzie zbyt drogie poniewaz bede raczej wpołwłascicielem zeby było tansze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 11:34, 06 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Współwłaściciel to dobra opcja- tez tak zrobiłem.
Idziesz dobrą drogą hamulce to podstawa ( choć sam ich nie mam )
Wyblakły i przytarty lakier jest genialny.Do tego mocny silnik i wychodzi niezły sleeper!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:53, 06 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
powodzenia w projekcie. W razie czego mozesz na nas liczyć. Napisz skąd jesteś to postaramy pomóc Ci znaleźć odpowiednie auto na bazę.
Pozdro TYKA
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiek11270
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 18:12, 06 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Qcyk napisał: |
Idziesz dobrą drogą hamulce to podstawa ( choć sam ich nie mam )
|
Szukałem troche o hamulcach i chyba beda pasowały od golfa 1 i 2 tylko roznia sie srubami mocujacymi o kilka milimetrow
Na allegro jest według Was jakies godne zainteresowania egzemplarze?
Jestem z Mławy ok 120 km od Warszawy w strone Gdanska
Ostatnio zmieniony przez misiek11270 dnia Pon 21:58, 06 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 7:26, 07 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
w garbusie jedyne miejsce gdzie mozna włożyc hamulce od golfa to bagaznik. Jedyne które pasuja to te od garbusa. Mozna tez przerobić od porsche. Ale jak juz kupisz coś, ogarniesz fabryczny układ i nie bedzie Ci pasować to wtedy pomyslisz o zmianach, ok??
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 9:30, 07 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
jeśli potrzebujesz zestawów hamulcowych trczowych do garba chętnei pomoge. Mam w ofercie chyba wszystkie możliwe rodzaje hamulców do garbusów i na tył i na przód.
Kwestia tylko ceny.
Mława nie jest daleko 120km wiec nie tak daleko do płocka pewnie blizej. jakby był jakis godny zainteresowania garbus to chętnie pomożemy ci wybrać takiego żebyś nei obudził się z ręką w nocniku. Wielu z nas jak nie wszyscy Pierwsze garby kupowało samemu pod wpływem emocji a potem okazywało się ze mamy górę żeźbionej rdzy
Także możesz liczyć na nasza pomoc.
wejdź na [link widoczny dla zalogowanych] jakbyś potrzebował jakiś części to daj znac.
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 9:43, 07 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
coś tam z allegro:
[link widoczny dla zalogowanych] szkoda ze z gazem ale nie tragedii nie ma
to tez nie jest głupia opcja [link widoczny dla zalogowanych]
coś do roboty: [link widoczny dla zalogowanych]
Pod płockiem mam człowieka który ma kilka rarytasów do roboty. miła czarnego garba w wersji exportowej chyba cos miedzy 65 a 67. bez papierów ale to nie problem (jakby co mam papiery od swojego starego mexa które mogę odstapić) jedyny minus tego atua to wgięty element dachu a raczej "framugi" drzwi. do naprawienia oczywiscie. Kiedyś chciał za niego 1000zł. Moim zdaniem warto jeśli chcesz mieć fajne auto do roboty.
natomiast jak chcesz miec auto które będzie jeździć a stopniowo będziesz coś w nim robił to chyba musisz szukać czegoś w stylu tego niebieskiego garba z gazem. Gaz zawsze można wywalić
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 10:07, 07 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
albo zostawić
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:01, 07 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
albo zostawić jak łysy mówi...
jak przyjdą plany na mocniejszą jednostkę to wtedy pomyślec o wywaleniu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiek11270
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 17:45, 07 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ten niebieski widziałem i super jest tylko szkoda ze taki młody... wnetrze jest ładniejsze w satrszych ale to chuba mozna mienic z czasem:) ale kusi mnie jeszcze ten z USA po piaskowaniu i zebezpieczeniu przed korozja...
A ten człowiek z pod Płocka ciekawe w jakim stanie to wszytsko jest... mam obawy przed problemami z papierami nie wiem jak to wyglada od strony załatwiania tego...
Mam jeszcze pytanko... nie podobaja mi sie garby z jakiegos rocznika co maja maske taka wystajaca i szeroka cos w stylu jak ma kolega z cal-look Ronin. Ma za wysoko zderzak i jakos nie wpada w moj gust...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Śro 8:16, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
poczytaj troche o tym jak wygladaja poszczegolne modele garbusów. Mówisz o 1302 i 1303, ale pewnie i tak wiele Ci to nie powie
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 8:50, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
1302 i 1303 to garbusy względnie "nowe"/"nowoczesne" mają przednie zawieszenie na Macpersonach a tylne na suhych półosiach i podwójnym wachaczu (tak zwany IRS).
całe szczęście nie były produkowane zbyt długo i do konca produkcji wychodziły rurowce
szukaj rocznikow do '67.
o jakiej amerykańskiej wersii garbusa pisałeś?
Napisz jaki masz budrzet na zakup auta i czy chcesz auto od razu do jazdy czy może to być skorupa do roboty (co jest sporo lepszym rozwiazaniem).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Śro 10:06, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
ja poczatkujacemu nie polecał bym, a nawet odradzał własnie roczniki przed '67. No i czemu wg Ciebie "na szczescie" nie były produkowane zbyt długo, osobiście tez wole rurowce ale bez przesadyzmu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|