|
www.callook.fora.pl Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 0:11, 14 Sty 2009 Temat postu: Rebel - '71 VW 1302 Cal-looker Project |
|
|
To może ja zacznę...
T w dużej mierze jest na blogu, ale może tu będzie łatwiej znaleźć...
Jakoś pod koniec ubiegłego wieku nosiłem się z zamiarem sprawienia sobie jakiegoś klasycznego auta.
Jako że byłem wtedy studentem pierwszego roku, zatem musiało byś to auto szyte pod skromne studenckie możliwości finansowe. Moje myśli zaprzątały wtedy auta typu Opel Manta, Ford Taunus, Chevrolet Camaro z lat 80tych, VW Sciocco.
Mój szacowny kolega o ówczesnej ksywie Pancernik (należący wtedy do warszawskiego klubu 'Garbersi') zaraził mnie pomysłem posiadania takiego pojazdu, jak właśnie VW garbus. Przeanalizowawszy możliwy do osiągnięcia budżet, awaryjność i dostępność części do tych aut racjonalny wybór padł na garbusa.
Wybór ten oczywiście poprzedzony był odpowiednim nakręceniem mnie przez Pancernika
Zakup miał miejsce w wakacje roku 2000-go.
Po szeroko zakrojonych poszukiwaniach i nie rozeznając się kompletnie w materii technicznej wszedłem w posiadanie żółtego VW 1302 rok produkcji 1971r.
Podczas pierwszej jazdy z Pancernikiem po okolicy zaraz po dokonaniu zakupu ułamałem kluczyk w stacyjce i tak zaczęły się perypetie...
Sezon 2000 upłynął na radosnym jeżdżeniu sprawnym w zasadzie garbusem i dość beztroskim użytkowaniem.
Tak beztroskim, że poziom oleju w silniku był sprawą nieistotną.
Do czasu.
Remont silnika odbył się w 'warsztacie' na warszawskiej Pradze.
Silnik jak wtedy myślałem typu AB został zmodyfikowany przez poprzedniego właściciela do pojemności ~1600cc na jednodolotowych głowicach, ale z niezbyt dużym gaźnikiem Solex 30PICT3.
Zaowocowało to dwoma latami w miarę bezawaryjnej jazdy i odwiedzeniem kilku zlotów, na przykład w Sztumie.
Więcej opiszę później. To na razie wklejka z bloga...
Edit:
Więcej fot ze Sztumu 2001:
Pojeździłem trochę, między innymi do Szczawnicy.
Po sezonie okazało się, ze z blachą jest niezaciekawie...
No i remont...
A w zasadzie wymiana, bo ze świecą było szukać dobrej do czego spawać, a po podliczeniu wszystkich reparaturek się załamałem.
Na szczęście kumpel (Karol) wynalazł mi to:
Więc zostało, co dało się uratować. Między innymi świeżo wyremontowany silnik:
Potem całość powędrowała do lakierni św. p. 'Kucharza', lakiernika z zawodu, a garbusiarza z zamiłowania.
Po dwóch tygodniach przyjechałem, żeby moim oczom ukazało się to:
Kawał dobrej lakierniczej roboty. Byłem dumny niczym paw
Potem przez dłuższy czas garb wyglądał mniej więcej tak:
Przez jakiś czas byłem na maxa szczęsliwy, dopóki nie zaczęła się przygoda pod tytułem 'more power!'...
cdn...
Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Wto 0:22, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Śro 11:09, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Poczatek zapowiada się fajnie...czekamy na resztę
|
|
Powrót do góry |
|
|
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 13:01, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
nieźle, tych zdjęć to i ja nie widziałem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Sob 14:01, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
te zdjecia to absolutna premiera
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 0:31, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
uwazam ze zółty wyglada super, a Ty zaparłeś sie na ten szary...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Wto 0:38, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
dopoki nie zobaczymy calego zrobionego "na szaro" ciezko wyrokowac.. ale moim skromnym zdaniem bedzie wypas
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 0:48, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
zobaczymy ja sie do zółtego moze przyzwyczaiłem poprostu a ze do tego podoba mi sie ten kolor na aucie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 14:50, 23 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
jak Rebel zrobi wszystko to co ma w planach, to szary spodoba Ci się bardziej
|
|
Powrót do góry |
|
|
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 20:46, 02 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
jakieś zmiany Rebel? przydałby się ciąg dalszy historii
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 0:08, 03 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Dopisze, jak tylko będę miał wolną chwile.
Teraz albo odpoczywam po robocie, albo dłubie w garażu. Może jakoś niedługo uda mi się wyrwać parę dni wolnego, żeby doprowadzić garba do stanu samobieżnego.
Generalnie staram się wrzucać na bieżąco aktualizacje na bloga.
Ostatnio była 'akcja gleba'.
Cóż plan jest taki, że skoro nie za bardzo mam czas i pieniądze na generalkę która w sumie nie jest konieczna, to robię po kolei.
Najpierw mechanika. Teraz będzie zmiana systemu glebowania, mimo że ten, co założyłem ostatnio jest fajny i generalnie mi się podoba. Ale jak się trafia okazja nabyć coś lepszego to grzech nie skorzystać. Generalnie mój system do obniżania będzie na dniach do sprzedania, ale to do innego działu.
Dalej przychodzi kwestia mocowania skrzyni do wideł ramy. (trakcja)
Oraz złożenie do końca, montaż i odpalenie silnika po zimowych poprawkach. Zostało już głównie oblachowanie i osprzęt + dokończenie odświeżania wydechu
Przednie hamulce (bębny) - do wymiany przewody od pompy do cylinderków, cylinderki ... i na razie tyle, reszta - czyli kompletna odbudowa hebli z późniejszym terminie. No i ręczny! To ważne z punktu widzenia techniki startu na radialnych gumach...
No i na pierwszy etap prac do maja jest aż nadto roboty. Obym się wyrobił na wyścigi.
Reszta to trochę spawania za kanapą (której już nie ma) i trochę przy progach od wewnątrz + tymczasowe malowanie całości matowym szarym lakierem. Może jakieś pinstripy
Docelowy pomysł na całość to generalnie całe szare auto w połysku, ale żadnych metallików. Konkretny odcień jeszcze nie wybrany.
Wszystkie (prawie) zewnętrzne detale metalowe pozbawione chromu. Czarne matowe klamki i główna część lusterka bullet, cały wydech czarny, zero listew -dechroming (jest) ramki na reflektory w kolorze lakieru. Jedyne elementy w polerce to felgi (MWS Centerline Replica) i podstawa i klosz lusterka bullet. I może pełne szyby.
W wnętrzu docelowo olschoolowe kubełki, krótka podsufitka i boczki - wszystko przeszyte w taki sam wzór i z takiego samego materiału - prawdopodobnie czerwona skóra (eko)
Kiera jest (Alpine Alu) Shifter jest (Hurst Indy) moze zegary bym zmienił na AutoMeter Sport Comp II.
Generalnie żadnych bajerów - jeden kolor, minimum chromu, gleba z przodu max ile się da do bezpiecznej jazdy, mimum w środku, w miarę czysta komora silnika - poukrywane wiązki, zero wygłuszenia etc...
Generalnie Minimalizm Formalny.
Co do silnika, to jeździć ile sie da na tym 1914cc i ciągle go poprawiać powoli, aż wpadnie więcej $$$ na przejście na 2276cc
EDIT:
Aha, no i chciałbym stopniowo detalizować.
w sensie : wszystkie drążki przedniego zawieszenia i układu kierowniczego może i pompa hamulcowa - wypiaskować (wyszczotkować) i pomalować.
I tak z maksymalną ilością detali. Albo w kolor nadwozia, albo czarne, a jeśli jest aluminiowe to może polerka - ale nie wszystko...
Ostatnio zmieniony przez rebel dnia Pią 0:23, 03 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 9:17, 03 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Będzie cool
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 10:34, 03 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
juz jest całkim niezle. powodzenia Rebel
|
|
Powrót do góry |
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:00, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
cos tak cicho rebel...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:31, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
baca napisał: | cos tak cicho rebel... |
Trzyma nas w niepewności
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:20, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Hmm... OK
UPDATE:
Podsumowując:
- Zawieszenie zrobione
- Hamulce zrobione i odpowietrzone ( dzieki, Majku)
- Mocowanie skrzyni (poza 1 śrubką) zrobione
- silnik włożony.
Z mechanicznych spraw zostało złożenie osprzętu, podłączenie i odpalenie.
Jak bedzie już jeździł, to zakupię lakier podkładowy taki jak jest na fragmentach auta teraz, ale luzem, nie w sprayu i w jakiś wolny weekend u Qca zamierzam doprowadzić auto do stanu jednokolorewego
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|