|
www.callook.fora.pl Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 14:21, 14 Sty 2009 Temat postu: baca - 1600i mex, madafaka looker :P |
|
|
sie ma
przedstawiam na łamach forum moje auto.
jest to mexyk z 1995r z silnikiem 1600i czyli na wtrysku
nabyty droga kupna przeze mnie w roku 2005 mial wtedy 10 lat co jak na garbusa to wiek niemowlecy, moze nawet prenatalny sadzac po wieku mylslalem ze bedzie zdrowy niezardziewialy itd.... zmylily mnie tez fotki na mobile.de, ale uderzylem. pojechalem z wujkiem i ojcem do niemiec i lekko sie podlamalem gdy go zobaczylem na zywo...ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo, bo wujas zbil przez to cene o ponac 1000 Euro
wygladal wtedy tak
[link widoczny dla zalogowanych]
na fotce togo nie widac, ale byl zardzewialy i dziurawy miejscami :/
co gorsza, mial paskudne smierdzace wnetrze, instalacje audio, dosc prężna, aczkowliek podlaczona wbrew jakimkolwiem zasadom logiki, co skutkowalo przebiciem na glosnikach i irytujacym piszczeniem wraz z dodaniem gazu....ech...
a co gorsza palil jak smoczyca...
zaczely sie naprawy remonty i doprowadzanie do uzywalnosci.
na pierwsz ogien poszla rdza i dziury i malowanie poowy auta, gdybym to robil teraz wybralbym inny kolor....bomber look, szary mat, prawda rebel?
pozniej wnetrze, nowa czarna podsufitka, tapicerka i boczki i w koncu audio, ktore uwierzcie potrafilo doprowadzic do szalu ciaglym piszczeniem. wraz z kuzynem przestudiowalismy ksiazke o wdziecznym tytule "audio w twoim samochodzie" :] i jakos to ogarnelismy... gralo calkiem glosno i czysto.. okazalo sie ze moj niemiecki przyjaciel, ex wlasciciel niewiadomo dlaczego zostawil ok 20m kabla ktory nigdzie nie dochodzil, to jedno, a drugie, wszystkie kable byly za dlugie i przebijaly
co do smoczego spalania....okazalo sie ze auto za duzo ladowalo ok 19 voltow, co zaowocowalo przejsciem ECU w tryb awaryjny i wlewanie paliwa litrami, co spowodowalo w zapchanie katalizatora resztkami niedopalonej byny, co zakonczylo sie wielka kupa :]
i tu garbus trafil do prawdziwego serwisu VW gdzie zresetowano ECU a za kabel do tego potrzebny zaplacilem....hmmm moze lepiej nie mowic :]
obnizylem go jescze bardziej, dolozylem czerwone Koni, zmienilem blotniki i lampy tylne na starszy model -> 67r dodalem kilka smaczkow jak lusterko w zawiasie, lampy clear itd itd. fura wygladala tak
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
tak przelatalem kolejny rok, az na koncu sezonu 2008, jesienia, przyszedl czas na zmiany silnikowe... tutaj zaczely sie lamenty, narzekania, pukanie sie w glowe...a po co? nic z tego nie bedzie, pierdu pierdu..... wiec zamiast polskich forow internetowych wybralem zagraniczne, przyjaznie nastawione, za co tez pozniej zostalem zbrukany....ech polska, polacy..... niewazne...
na niemieckim forum [link widoczny dla zalogowanych] dowiedzialem sie wieeeelu potrzenbych do tuningu rzeczy, oraz dosc istotnych faktow dotyczacych budowy silnika, ktorych nie wiedzialem i nawet sie nie spodziewalem
koles o nicku red1600i jest dla mnie guru naprawde
kiedy sie juz wszystkiego mniej/wiecej wywiedzialem, zaczelo sie poszukiwanie i dobor odpowiednich czesci.....i tutaj nawiazelem konkatk z naszym kolega tomkiem tyka i jemu zatruwalem zycie ciaglymi amatorskimi pytaniami, zreszta do dzis tak jest :]
czesci przyszy i moglem rozpoczac moj "na przekor project"
i tak:
* glowice std. ktore w gruncie rzeczy byli glowicami od 1.3 zamienione na obrobione glowice 35,5x 32 L3 (30% wiecej flow) od DRD Racing Heads z komora spalania 54cc, rozkladaja moc do ok 5500 obrotow
* std. hydrauliczny walek zastąpiony walkiem engle W100 wraz z lekkimi mechanicznymi szklankami WEB CAM tu ciekawostka sa to szklanki od Typ IV ( takie musialy byc,sam nie wiem dlaczego :] )
* wydech, jest to robiony na zamowienie zestaw przypominajacy w budowie Dual Cannons, ale ze strumiennicami zamiast tlumikow, zabezpieczony termicznie tasma
* dodatkowo, dla przepływu filtr stozkowy i rura dolotowa
wszystko razem daje troche dieselowka charakterystyke, ale to dlatego ze oryginalny wtrysk odcina zaplon przy 5000 obrotow, wiec musialem sie "zmiescic" w tym przedziale
jakis czas temu zamowilem kubelkowe fotele MWS, oraz rozporke Bug Packa na tyl zeby zniwelowac wheel hop.
[link widoczny dla zalogowanych]
przemalowalem felgi na czarny mat i aktualnie auto wyglada tak. juz niedlugo jedzie na kolejne mody a pozniej na zestrojenie wszystkiego razem i wtedy tez bedzie wyhamowan i bede mogl dokladnie podac moc itd. wedlug moich obliczen powinno byc z 75 KM nie powala, ale na pewno zaskakuje. aktualnie obnizam mase, swoja jak i auta, na wiosne zobaczymy jakie beda tego efekty
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
dzieki bardzo,to tylko kropla w morzu, ale tak jest z kazdym garbusem, kazdy ma swoja niepowtarzalna historie. chetnie odpowiem na wszystkie pytania
pozdro
baca
Ostatnio zmieniony przez baca dnia Śro 21:11, 14 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Śro 14:33, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Garbusek bardzo ładny. Fajnie komponuja sie te felgi z obnizonym zawieszeniem. I ta zmiana lampek i inne detale dodały mu uroku. Często go oglądałem na zlotach, m.in. u Ryśka w Radzyniu i w Sulistrowiczkach. I dopiero w tym roku w Suli zobaczyłem, że ma taki a nie inny silniczek. A zawsze sie zastanawiałem jaki ma silnik....bo charakteryzowął się bardzo czystą, równa i taka rasową praca silnika...jak na mój gust
Także zycze powodzenia w dalszych pracach.
Ostatnio zmieniony przez TomLca dnia Śro 14:35, 14 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
DEDHI
przyjaciel klubu
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 13:19, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
fajne auto no i .. wtrysk, stosunkowo mało jeździ garbów z wtryskiem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Sob 13:49, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Swietnie sie prezentuje Fajnie jakbys wrzucil zdjecie wnetrza z zamontowanymi fotelami.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:24, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Marcin napisał: | Swietnie sie prezentuje Fajnie jakbys wrzucil zdjecie wnetrza z zamontowanymi fotelami. |
No właśnie najwyższy czas się pochwalić jak wyglądają po zamontowaniu
|
|
Powrót do góry |
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:46, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
spokojnie panowie spokojnie, hold your horses przyjdzie czas, beda i foty, poki co garbus zimuje, wkurzy sie jak go obudze
foty beda, obiecuje
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 1:32, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
baca napisał: | spokojnie panowie spokojnie, hold your horses przyjdzie czas, beda i foty, poki co garbus zimuje, wkurzy sie jak go obudze
foty beda, obiecuje |
Git fura
Ja bym dał jeszcze jakieś kółka z epoki (lub repliki), ustawił bardziej nos w dół, a tył seryjnie... Ale to ja, cal-look maniak
|
|
Powrót do góry |
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 1:22, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
a tak przy niedzieli postanowiłem zebrać wszystkie swoje myśli i sporządziłem listę rzeczy do zrobienia w garbie na wiosnę... lista jest dłuuuuga i zapowiada się nie lada fun np przy drillingu
jedna z opcji jest pozbycie się zderzaków i T-bary. tu pojawia sie problem zamontowania migaczy, bo seryjnie w mexie, wiadomo w zderzaku.
jest kilka opcji:
* migacze w błotnikach na gorze (hmmm...są czyste,fajne, po co je psuć? )
* coś w deseń migaczy Lucas (to wygląda fajnie w starych modelach, przy late lookerach, gdzie t-bary są w błotnikach, dodając jeszcze Lucasa, robi się za ciasno )
* Rossi look....
* migacze w T-barach...jakieś motocyklowe... hmmm ?!
* i tu pojawia się ciekawa opcja migaczy w głównych lampach (ku temu najbardziej się skłaniam) teraz pytanie. czy to będzie działać, tzn jak będzie świecić? jak tego dokonać żeby nie z.... lampy :] i czy to jest street legal?
może ktoś ma fotki takiego rozwiązania?
liczę na Wasze porady
Ostatnio zmieniony przez baca dnia Pon 1:33, 23 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
marjas
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Luboń City
|
Wysłany: Pon 10:32, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Jest taki model dziadowych lamp. Tylko tam migacz jest przed reflektorem. A tutaj to nie wiem czy się da tak zrobić :/
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 13:39, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Temat przerabiany już na innym forum.
Są produkowane pionowe reflektory do garba z już zamontowanymi wewnątrz kierunkowskazami. Są niestety cholerycznie drogie.
Jak siię ogarnę z ważaniejszymi rzeczami to będę próbował zrobić takie coś 'custom fabricated'
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 13:48, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
rebel napisał: | Temat przerabiany już na innym forum.
|
to co pogadajmy u nas - mi by się nei chciało szukać na innym forum
Cytat: |
Są produkowane pionowe reflektory do garba z już zamontowanymi wewnątrz kierunkowskazami. Są niestety cholerycznie drogie.
Jak siię ogarnę z ważaniejszymi rzeczami to będę próbował zrobić takie coś 'custom fabricated' |
ja tam zamontuję okrągłe przy T-barach
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 14:46, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Qcyk napisał: | rebel napisał: | Temat przerabiany już na innym forum.
|
to co pogadajmy u nas - mi by się nei chciało szukać na innym forum
Cytat: |
Są produkowane pionowe reflektory do garba z już zamontowanymi wewnątrz kierunkowskazami. Są niestety cholerycznie drogie.
Jak siię ogarnę z ważaniejszymi rzeczami to będę próbował zrobić takie coś 'custom fabricated' |
ja tam zamontuję okrągłe przy T-barach |
bede zamawiał qcu dla ciebie te kierunki z tego sklepu co Ci mówiłem tu w uk.
chcesz białe czy pomarańczowe bo zapomniałem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 15:16, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ty chyba w ogóle zapomniałeś najpierw mi napisz ile to teraz kosztuje, bo Funt jest niebotycznie drogi i nie wiem, czy nie kupię u nas za złotówki zwykłych okrągłych kierunków, bo mi kasy na silnik nie starczy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 18:52, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
jakieś 6,5 funta za sztuke białe i 9 funtów za sztke pomarańczowe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ronin
przyjaciel klubu
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 0:41, 25 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
baca napisał: | i moglem rozpoczac moj "na przekor project" |
I tak trzymać - pamiętaj: "...burn rubber not your soul..."
baca napisał: | lekkimi mechanicznymi szklankami WEB CAM tu ciekawostka sa to szklanki od Typ IV ( takie musialy byc,sam nie wiem dlaczego :] ) |
czy te szklanki przypadkiem nie mają większej średnicy
No mistrzu szykuj furę szykuj bo sezon tuż tuż
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|