Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Śro 13:19, 14 Sty 2009 Temat postu: VW Garbus 1968r. |
|
|
Witam
Tak na wstępie witam wszystkich klubowiczów i forumowiczów. Częśc z Was znam mniej lub więcej z Garbiarni .... (...więc cieszę się, że powstała taka stronka...tymbardzie że planuję zmiane silniczka
Garbus, którego posiadam jest z roku 1968. Model 1200. Kupilismy go jakieś 8-9 lat temu gdy jeszcze nie miałem prawka. Remont trwał jakies 5 lat z przerwami. Większość części kupowana była gdzies po znajomych, na giełdach itp. Stan garbusa jak sie wydawało na początku był bardzo dobry. Niestety po rozebraniu okazało się że to złom...a najgorsze było to że ktos go juz spawał...i to palnikiem W rezultacie praktycznie wszystkie części blacharki (drzwi, błotniki itp) zostały wymienione. Nawet tylna ścianka była wycinana.
Tak wyglądał stan pierwotny :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Praktycznie na samym początku karoseria została oddzielona od podwozia. Całe szczęście, że mielismy warunki do remontu. Mój ojciec to naprawde jeden z lepszych blacharzy...z blachy zrobi wszystko. Żadne reperaturki niebyły kupowane.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Silnik oryginalnie był 1300 cm na pojedyńczych głowicach. Wydawał się dobry. Ale po tych 5 latach to wogóle niechciał jechac, nietrzymał ciśnienia itp. Widocznie jaqk go kupowalismy to w silniku miał więcej "MotoDoctora" niż oleju silnikowego Po jakims czasie kupilismy silnik 1200 cm na giełdzie...oblachowanie zostało pomalowane i jeździłem nim jakieś 3 lata. Potem także ten silnik doczekał się następcy...także 1200 ale nowszy i silniejszy z 1303..i to na nim jeżdżę do tej pory.
Stary silnik :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nowy silnik...oryginał...jedynie aparat zapłonowy zmieniony na Bosch 009. Wiem, że go niezalecają do takich słabszych silników, ale miałem go nowego więc załozyłem
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Blacharka była robiona kompleksowo. Praktycznie wszystkie typowe miejsca "garbusowe" były do wymiany. Całe tunele grzewcze, nadkola itp. także własnej roboty.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nawet "samolot" ktos spawał i to na dodatek krzywo...w związku z czym podłoga musiała trafić na "ramę"
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Efekt koncowy... zdjęcie z tym pierwszym słabym silnikiem 1200 cm (z prądnicą) :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ponieważ jak zawsze istnieją problemy finansowe...problem był z lakierem. Posiadaliśmy kilka litrów brzydkiej prawie czarnej farby. Do tego dokupiliśmy srebrnego metaliku (samo ziarno) i obie te farby zmieszaliśmy. Kolor wyszedł dosyc nietypowy No i napewno juz mi niedobiorą takiej farby w mieszalniach lakierów Ale jeszcze został litr
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Oryginalnie tylne lampy powinne byc tzw. "zelazka" ...ale ponieważ na starych błotnikach było więcej szpachli niz metalu...to załozylismy błotniki z nowszego modelu. Tylny zderzak tez jest inny....bo jeszcze niespotkałem się na zlotach z Garbusem, który by miał zderzak z takim szerokim czarnym pasem. I do tej pory niewiem skąd on jest ? Z przodu w błotnikach zostały dodane chromowane kratki ze starszego modelu, białe klosze Hella w kierunkach oraz daszki nad lampami.
Wnetrze....praktycznie wszystko nowe. Deska oryginał metalowa. Dodane dwa zegary po obu stronach prędkościomierza. Kierownica z sygnałem drewno+chrom. Fotele od VW Lupo .... chyba jedyny Garbus z fotelami z Airbagami Tylna kanapa oryginalna. Podsufitka oraz wykładzina podłogowa nowa.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Środkowa konsola przerobiona od Audi 80 i polakierowana pod kolor auta. Konsola na radio własnej produkcji !! Super efekt. Do tego musiałem zrobic pod wymiar mały głosniczek + wzmacniacz Magnat z tyłu W półce głosniki Lanzar 150mm
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
KOŁA ... felgi tzw. "telefony" od Porsche. Niestety nie maiłem oryginalnych dekielków więc trzeba było improwizować. Opony 195/65 R15. Aby je załozyć trzeba było przerobic bębny (oryginał 4x130, Porsche 5x130 ....więc jeden otów zawsze pasuje).
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
No i chyba najmilsza chwila podczas całego remontu...łączenie karoserii z podłogą...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Efekt końcowy.....
Ps. Zewnętrzne stopnie z nierdzewki....własnej roboty.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Plany na przyszłość......
Gaźniczki od GabiCar juz są....sterowanie i kolektory niedługo przyjadą (Tyka)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 18:03, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
VWitamy pierwszego gościa Fajny jest efekt końcowy prac z Garbem - dobrze, ze został zrobiony od podstaw. Te felgi z późnymi modelami garbów dobrze pasują - fajnie wyszło - czekamy na pierwsze zmiany silnikowe
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Śro 19:46, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Co do zmian silnikowych to ogólny zarys już mam...a jak czegoś niewiem to męcze Tyke Musi minąc troche czasu aż uzbieram resztę części...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 21:30, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
TomLca napisał: | Co do zmian silnikowych to ogólny zarys już mam...a jak czegoś niewiem to męcze Tyke Musi minąc troche czasu aż uzbieram resztę części... |
Wiadomo. To 5zł nie kosztuje. Ja zbierałem dość długo. Ale to fajne uczucie układać na półce kolejne zabawki
Na biurku przez dłuższy cas leżały głowice i przypominały, jaki jest cel do osiągnięcia
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Śro 22:05, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
rebel napisał: |
Wiadomo. To 5zł nie kosztuje. Ja zbierałem dość długo. Ale to fajne uczucie układać na półce kolejne zabawki
Na biurku przez dłuższy cas leżały głowice i przypominały, jaki jest cel do osiągnięcia  |
Też właśnie ciągle siedzi mi ta myśl w głowie....tymbardziej że gaźniczki już lezą. Moim następnym celem jest wałek z całym osprzętem...co też sporo kosztuje...więc pomalutku byle do celu
|
|
Powrót do góry |
|
 |
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 22:24, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
moim zdaniem auto jest zrobione bardzo dobrze, ma indywidualny klimat i z tego co widac na zdjeciach i co mozna wyczytac z artykułu, jest to jeden z lepiej przeprowadzonych remontow auta w Polsce, czego owoce mozna podziwiac na zlotach.
powiedz cos wiecej o planach na silnik? jakies specyfikacje?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Śro 22:28, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
baca napisał: | moim zdaniem auto jest zrobione bardzo dobrze, ma indywidualny klimat i z tego co widac na zdjeciach i co mozna wyczytac z artykułu, jest to jeden z lepiej przeprowadzonych remontow auta w Polsce, czego owoce mozna podziwiac na zlotach.
powiedz cos wiecej o planach na silnik? jakies specyfikacje? |
O silniku niebede sie tu rozpisywał...szrajbne w innym dziale. O silniku pisałem troche na Garbiarni....ale skoro powstała taka strona to myślę że jest to odpowiednie miejsce na tego typu rozważania
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marcin
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Sob 13:58, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Rzeczowo zrobiony samochod, a mnie najbardziej urzeka kierownica
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 19:59, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
No Siema Tomaszu
autko spoko oko powodzenia życze w budowie reszty i słuzę pomocą
pozdro i do zobaczenia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DEDHI
przyjaciel klubu
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 21:37, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Lubię oglądać foty z remontu Profi dobra robota... gratulacje... aż się chce takiego garba oglądać
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pon 8:30, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Marcin napisał: | Rzeczowo zrobiony samochod, a mnie najbardziej urzeka kierownica  |
No kierownica sie jakos tak trafiła...ale stara (ta z pierscieniem) poszła na zmarnowanie bo trzeba było z niej wyciąć środek w wielowypustem. No i niewiem dlaczego ale jak jedną ręką chcem zatrąbić, a drugą trzymam na lewarku zmiany biegów...to mnie prąd kopie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 0:04, 20 Sty 2009 Temat postu: Re: VW Garbus 1968r. |
|
|
TomLca napisał: | Tylny zderzak tez jest inny....bo jeszcze niespotkałem się na zlotach z Garbusem, który by miał zderzak z takim szerokim czarnym pasem. I do tej pory niewiem skąd on jest ? |
ostatnie meksy takie miały (napewno np 95 i późniejsze, z tym ze zazwyczaj malowane
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto 0:22, 20 Sty 2009 Temat postu: Re: VW Garbus 1968r. |
|
|
Łysy napisał: |
ostatnie meksy takie miały (napewno np 95 i późniejsze, z tym ze zazwyczaj malowane |
Hmm...to dziwne że malowane...bo jak go kupiłem to był jeszcze w oryginalnym worku zapakowany....aczkolwiek co do jego oryginalności moge miec wątpliwości bo z roku na rok jest na nim coraz mniej chromu
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 0:46, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
źle mnie zrozumiałęś, mowie ze widac je było najczesciem malowane, co nie znaczy ze nie było chromowanych. Obejrzyj sobie na foty ostatniego garba który zjechał z tasmy w mexyku - ma dokładnie taki zdezak
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto 8:13, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
A no rzeczywiście Jestem ciekaw czy mozna u nas gdzies takie kupic, bo z chęcią zmieniłbym przedni na taki sam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|