Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto 7:13, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Mały update...
No więc minęło z półtora roku i jest....nowe serducho
Na poczatku miał być "wzmocniony 1600", o którym pisałem na forum, ale wybór padł na typa 4.....
Obecnie po dłuuuuugiej walce prezentuje sie tak :
[link widoczny dla zalogowanych]
[/URL]
Prace trwały sporo czasu. Większość to nauka na błędach i zdobywanie doświadczenia.
Jeżeli chodzi o części, to:
- sterowanie, kolektory, wałek, pompa paliwa, koło wałka, filtry, odma, mocowanie uretanowe skrzyni i wiele wiele innych od Tyki,
- gaziory i aparat zapłonowy od Marcina (Gabi-car)
- część też ze sklepów internetowych od Kuby i Bartka.
Pewnie nie dałbym rady bez pomocy forumowiczów, zwłaszcza wielkie dzięki Tyce i Marcinowi.
Ogólnie o silniku :
- typ 4
- 1971 ccm,
- zawory 39,3x33 (standard/nowe),
- gaziory DRLA 36 venturi 32,
- sprężanie 8,0:1 (posadzone głowice - Bestya),
- nowe sprężyny zaworowe,
- koło zamachowe std,
- zestaw tłoki + cylindry 94mm nowe std,
- odma BugPack,
- kolektory, sterowanie, filtry - CB,
- nowe koło wałka Scat,
- wałek 290 stopni WebCam,
- szklanki sztywne nowe,
- filtr oleju Fram Racing,
- zewnętrzna chłodnica oleju std,
- pompa paliwa elaktryczna CB,
- chłodzenie ala'Porsche,
- wydech własnej roboty,
- zapłon Bosch 050 + ekektroniczny układ zapłonowy BOSCH,
Plany na przyszłosć ? Większe gaźniki. Te 36'ki miałem już zakupione wcześniej jak planowałem 1,6. Chciałbym załozyć jakieś 44'ki i jednocześnie zmodyfikowac głowice wraz z wymianą zaworów na większe....ale to chyba dalsze plany. Bycmoże tez układ wydechowy na coś bardziej poplątanego i dłuższego Również chłodnice oleju chciałbym z wentylatorem.
Tak jak pisałem dużo sie uczyłem na błędach. W trakcie prac m.in. urwała mi się świeca, pekły dwie spręzyny zaworowe, walka z regulacją i synchronizacją gaźników i wiele wiele innych.....
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 10:05, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
lubie to !!
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 10:05, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Felek
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bisztynek
|
Wysłany: Wto 10:32, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Gratulacje, śledziłem temat od początku i szczerze jestem rad, że Ci się powiodło.
Kurde, ja nie wiem jak to jest, że taki fajny ład i porządek w komorze silnika zawsze ma ktoś inny tylko nie ja
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto 13:34, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Felek napisał: |
Kurde, ja nie wiem jak to jest, że taki fajny ład i porządek w komorze silnika zawsze ma ktoś inny tylko nie ja |
Wystarczy 2-3 metry peszla i kilka opasek ... ijuz masz porządek
Pare dni temu zakupiłem tego Boscha 050. Wcześniej jeździłem na 009, takze będę miał porównanie. Jestem bardzo ciekaw jaka będzie różnica...dam znac niedługo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:58, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
super jakiś filmik z jazdy?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sokol
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Jasło / Rzeszów
|
Wysłany: Śro 20:33, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
albo z pracy silnika
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiecman
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 21:22, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
ladny wiatraczek ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
|
Powrót do góry |
|
|
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 23:10, 19 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
daj znać jak się jeździ na tym 050 podobno to najwyższa półka boschowska.
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 7:43, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
majki napisał: | daj znać jak się jeździ na tym 050 podobno to najwyższa półka boschowska. |
Nooo więc....
Miałem dać znac jaka jest różnica na tym aparacie 050. Otóż tak do końca to nie jestem w stanie na to pytanie odpowiedzieć, a to dlatego, że razem z zapłonem zmieniłem zasilanie z DRLA 36 na IDF 44 + stacks'y.
Róznica ? Mega ! Całkowicie inny silnik, inne brzmienie, inna jazda....
Aparat i gaziory mam od Marcina (Gabi-car). Wszystko w super stanie. Venturi 36. W 050 zastosowałem ta samą wkładkę elektroniczną co miałem w 009. Z tego co Marcin mówił 050 różni się od innych m.in. tym, że ma podwójne spręzynki i właśnie chyba dzięki temu widac dużą róznicę w pracy silnika. Jest o wiele "kulturalniejsza" i bardziej stabilna. Mam wrażenie, jakby spaliny z tłumika wylatywały o wiele swobodniej. W czasie jazdy różnica jest spora ale nie potrafię powiedzieć co jest zasługa gaziorów a co zasługą aparatu. Auto lepiej sie zbiera, inaczej brzmi, inaczej reaguje na gaz itp. Nie mam niestety takiego doświdczenia jak Wy tutaj z forum, którzy macie dostęp do rasowanych silników i możecie sobie porównywać. Ja jeszcze nie mogę
Ps. Tak przy okazji. Juz któryś raz mi się zdarzyło, że po dłuższym czasie (około miesiąca) nie używania auta, pompa paliwa CB Performance potrafiła się zawiesić. Po przekręceniu zapłonu cisza...dopiero jak ja lekko puknąłem to zaskakiwała. Mieliście takie problemy ?
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
cudak
Administrator
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 8:53, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
fajnie:) teraz trochę więcej tlenu do płuc dostaje:))
|
|
Powrót do góry |
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 0:18, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
hamuj go
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 6:24, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
baca napisał: | hamuj go |
Baca najpierw musze go dotrzeć. Także myślę, że po sezonie wybiorę sie do Wrocławia na hamownię. Po jakim przebiego spokojnie mozna jechac na hamownię ?
Jedyny problem to teraz go spokojnie dotrzeć kiedy w końcu czuje troche mocy hehe
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 16:49, 04 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
minimum 1000km a najlepiej 3000km. Tak mówia znane mi źródła. Praktyka moze być inna
|
|
Powrót do góry |
|
|
|