Forum www.callook.fora.pl Strona Główna www.callook.fora.pl
Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

VW Garbus 1968r.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Garbusy Gości/Visitors' Rides
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Wto 7:13, 17 Maj 2011    Temat postu:

Mały update... Smile
No więc minęło z półtora roku i jest....nowe serducho Smile
Na poczatku miał być "wzmocniony 1600", o którym pisałem na forum, ale wybór padł na typa 4.....
Obecnie po dłuuuuugiej walce prezentuje sie tak :


[link widoczny dla zalogowanych]
[/URL]

Prace trwały sporo czasu. Większość to nauka na błędach i zdobywanie doświadczenia.
Jeżeli chodzi o części, to:
- sterowanie, kolektory, wałek, pompa paliwa, koło wałka, filtry, odma, mocowanie uretanowe skrzyni i wiele wiele innych od Tyki,
- gaziory i aparat zapłonowy od Marcina (Gabi-car)
- część też ze sklepów internetowych od Kuby i Bartka.

Pewnie nie dałbym rady bez pomocy forumowiczów, zwłaszcza wielkie dzięki Tyce i Marcinowi.
Ogólnie o silniku :
- typ 4
- 1971 ccm,
- zawory 39,3x33 (standard/nowe),
- gaziory DRLA 36 venturi 32,
- sprężanie 8,0:1 (posadzone głowice - Bestya),
- nowe sprężyny zaworowe,
- koło zamachowe std,
- zestaw tłoki + cylindry 94mm nowe std,
- odma BugPack,
- kolektory, sterowanie, filtry - CB,
- nowe koło wałka Scat,
- wałek 290 stopni WebCam,
- szklanki sztywne nowe,
- filtr oleju Fram Racing,
- zewnętrzna chłodnica oleju std,
- pompa paliwa elaktryczna CB,
- chłodzenie ala'Porsche,
- wydech własnej roboty,
- zapłon Bosch 050 + ekektroniczny układ zapłonowy BOSCH,

Plany na przyszłosć ? Większe gaźniki. Te 36'ki miałem już zakupione wcześniej jak planowałem 1,6. Chciałbym załozyć jakieś 44'ki i jednocześnie zmodyfikowac głowice wraz z wymianą zaworów na większe....ale to chyba dalsze plany. Bycmoże tez układ wydechowy na coś bardziej poplątanego i dłuższego Smile Również chłodnice oleju chciałbym z wentylatorem.

Tak jak pisałem dużo sie uczyłem na błędach. W trakcie prac m.in. urwała mi się świeca, pekły dwie spręzyny zaworowe, walka z regulacją i synchronizacją gaźników i wiele wiele innych.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:05, 17 Maj 2011    Temat postu:

lubie to !! Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rebel
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:05, 17 Maj 2011    Temat postu:

Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Felek




Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bisztynek

PostWysłany: Wto 10:32, 17 Maj 2011    Temat postu:

Gratulacje, śledziłem temat od początku i szczerze jestem rad, że Ci się powiodło.

Kurde, ja nie wiem jak to jest, że taki fajny ład i porządek w komorze silnika zawsze ma ktoś inny tylko nie ja Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Wto 13:34, 17 Maj 2011    Temat postu:

Felek napisał:

Kurde, ja nie wiem jak to jest, że taki fajny ład i porządek w komorze silnika zawsze ma ktoś inny tylko nie ja Laughing


Wystarczy 2-3 metry peszla i kilka opasek ... ijuz masz porządek Smile

Pare dni temu zakupiłem tego Boscha 050. Wcześniej jeździłem na 009, takze będę miał porównanie. Jestem bardzo ciekaw jaka będzie różnica...dam znac niedługo Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qcyk
SSVWF-Team



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:58, 18 Maj 2011    Temat postu:

super Smile jakiś filmik z jazdy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sokol




Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jasło / Rzeszów

PostWysłany: Śro 20:33, 18 Maj 2011    Temat postu:

albo z pracy silnika Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiecman




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 21:22, 18 Maj 2011    Temat postu:

ladny wiatraczek ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Czw 6:09, 19 Maj 2011    Temat postu:

Qcyk napisał:
super Smile jakiś filmik z jazdy?


W sumie nie mam nic aktualnego. Jedynie z tamtego roku są dwa krótkie filmiki na YT nakręcone zaraz po odpaleniu i przed synchronizacją gaziorów.
http://www.youtube.com/watch?v=Z7q7ZBOvucs
http://www.youtube.com/watch?v=mbtVTX1XAn0

Ale jak znajde chwilke to wrzucę coś i podeślę linka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majki
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:10, 19 Maj 2011    Temat postu:

daj znać jak się jeździ na tym 050 Smile podobno to najwyższa półka boschowska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Czw 7:43, 30 Cze 2011    Temat postu:

majki napisał:
daj znać jak się jeździ na tym 050 Smile podobno to najwyższa półka boschowska.


Nooo więc....
Miałem dać znac jaka jest różnica na tym aparacie 050. Otóż tak do końca to nie jestem w stanie na to pytanie odpowiedzieć, a to dlatego, że razem z zapłonem zmieniłem zasilanie z DRLA 36 na IDF 44 + stacks'y. Laughing
Róznica ? Mega ! Całkowicie inny silnik, inne brzmienie, inna jazda....
Aparat i gaziory mam od Marcina (Gabi-car). Wszystko w super stanie. Venturi 36. W 050 zastosowałem ta samą wkładkę elektroniczną co miałem w 009. Z tego co Marcin mówił 050 różni się od innych m.in. tym, że ma podwójne spręzynki i właśnie chyba dzięki temu widac dużą róznicę w pracy silnika. Jest o wiele "kulturalniejsza" i bardziej stabilna. Mam wrażenie, jakby spaliny z tłumika wylatywały o wiele swobodniej. W czasie jazdy różnica jest spora ale nie potrafię powiedzieć co jest zasługa gaziorów a co zasługą aparatu. Auto lepiej sie zbiera, inaczej brzmi, inaczej reaguje na gaz itp. Nie mam niestety takiego doświdczenia jak Wy tutaj z forum, którzy macie dostęp do rasowanych silników i możecie sobie porównywać. Ja jeszcze nie mogę Wink
Ps. Tak przy okazji. Juz któryś raz mi się zdarzyło, że po dłuższym czasie (około miesiąca) nie używania auta, pompa paliwa CB Performance potrafiła się zawiesić. Po przekręceniu zapłonu cisza...dopiero jak ja lekko puknąłem to zaskakiwała. Mieliście takie problemy ?

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cudak
Administrator



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Czw 8:53, 30 Cze 2011    Temat postu:

fajnie:) teraz trochę więcej tlenu do płuc dostaje:))
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baca
SSVWF-Team



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 0:18, 01 Lip 2011    Temat postu:

hamuj go Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomLca




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica

PostWysłany: Pią 6:24, 01 Lip 2011    Temat postu:

baca napisał:
hamuj go Smile

Baca najpierw musze go dotrzeć. Także myślę, że po sezonie wybiorę sie do Wrocławia na hamownię. Po jakim przebiego spokojnie mozna jechac na hamownię ?
Jedyny problem to teraz go spokojnie dotrzeć kiedy w końcu czuje troche mocy hehe Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy
SSVWF-Team



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: ostrów mazowiecka

PostWysłany: Pon 16:49, 04 Lip 2011    Temat postu:

minimum 1000km a najlepiej 3000km. Tak mówia znane mi źródła. Praktyka moze być inna
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.callook.fora.pl Strona Główna -> Garbusy Gości/Visitors' Rides Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin