 |
www.callook.fora.pl Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qvazi
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 23:19, 30 Sie 2009 Temat postu: Vw Custom - Qvazi |
|
|
Witam, przedstawiam swój projekt reanimacji i stylizacji Vw Garbusa.Samochód stylizowany na modele z lat 6x jednak jest to projekt typowo Customowy... Autko robione dla własnej przyjemności, będzie jeździło nie więcej niż 5-6 miesięcy w roku. Kupione zostało w od handlarza który chciał je pociąć na żyletki, następnie stało na podwórku i marniało 7 lat.. Jakieś 4 lata temu zostało oddane do firmy zajmującej sie starszymi samochodami gdzie zostało zdewastowane i marzło oraz rdzewiało w zimę na śniegu, rozebrane i nie przykryte nawet jakakolwiek plandeką czy folią (fuck) Pod koniec 2005 zeszłego roku autko zostało odebrane siłą z warsztatu w stanie powiedzmy nieprzyjemnym dla oka i robione u znajomych blacharzy.. została pospawana podłoga, sprawdzony silnik itp .Na początku 2006 roku zdecydowaliśmy się już przeznaczyć poważniejsze środki i oddaliśmy do konkretnej firmy gdzie wg naszego pomysłu, szkiców i zdjęć było powolutku przygotowywane... Wcześniej nie miałem nigdy styczności z Garbusami wiec bardzo dużo się nauczyłem na temat tego cultowego samochodu. Z takich ciekawszych rzeczy to moze napisze że z zewnątrz jest prawie seryjne autko z drobnymi smaczkami typu suicidedoors (ala stara syrenka) , airride , w środku skóra i alcantara, ładny miedziano - brązowy perłowy lakierek , 17 calowe chromowane felgi.
ps. jak go więźliśmy na lawecie do docelowego zakładu gdzie go remontują to zatrzymała nas policja i zażądała jakiegoś kwitka na który szrot go wieziemy...nie dawali wiary ze to autko będzie jeszcze kiedyś jeździło...
Silnik:
- seryjnie 1300 , wyremontowany, poskładany od nowa co do każdej śrubki i zwiększona pojemność do 1600 , nowy mocniejszy wałek i sprzęgło z Bulika z silniejszym dociskiem
- nowy wydech Vw Motorsport z kolektorem 4-2-1
- całość oblachowania i orurowania wypiaskowana i pomalowana na antyczną stal
- stożkowy filtr powietrza zakładany na gaznik K&N
Nadwozie
- modyfikacje z użyciem części z modelu wyprodukowanego przed 1967 rokiem ( nowe zderzaki, kły , światła , szyby , listwy , części karoserii , grill , elementy wnętrza
- poszerzone przednie i tylne błotniki
- maska poszerzona i wydłużona
- kolor lakieru stworzony na indywidualne zamówienie (perła o kilku warstwach) wybrany przez moją dziewczynę
- dodatki chromowane
- zamontowany faltdach ; materiałowy rozsuwany dach
- światła tylne od wersji USA
- poszerzane listwy progowe i obłożone gumą
- nowe brązowe szyby
- kierunkowskazy w reflektorach
- żółte halogeny z epoki
- lusterka Swan Mirrow zamontowane nad przednimi błotnikami
- światło wstecznego zamontowane na tylnym zderzaku
- antena od radia zamontowana obok drzwi kierowcy
- szyby z trójkącikami
- napis na tylnej klapie Volkswagen
- odwrotnie otwierane drzwi, tak zwane suicidedoors
Wnętrze
- fotele i podłokietniki od BMW E30 Cabrio obszyte jasną skórą
- tylna kanapa i boczki obszyte tą samą skórą
- podsufitka samochodu i faltdacha obszyta alcantarą
- wykładzina pod kolor samochodu obszyta kedrą pod kolor tapicerki
- customowa kierownica z wygrawerowanym logiem Vw
- na zagłówkach wyszyte logo Vw
- radio z epoki
- chromowane dodatki oraz poobszywane wykończenia
- całość malowana pod kolor samochodu i tapicerki
- elektrycznie otwierane szyby
- chromowane zegary od sterowania pneumatyką
- pomiędzy siedzeniami zawory w skrzynce obszytej skórą do sterowania zawieszeniem
- wycięty z kwasówki i wypolerowany napis zamontowany do tylnej półki obszytej skórą Vw Custom - Low & Slow
- lewarek zmiany biegów zastąpiony shifterem SCAT
- dodatkowe zegary ciśnienia oleju; oraz ładowania akumulatora w chromowanej obudowie podwieszone pod deską rozdzielczą
- elementy pod przednią klapą obszyte wykładziną
Zawieszenie
- system pneumatyczny z oddzielną regulacją przedniej i tylnej osi (zbiornik powietrza i kompresor zamontowany pod przednią klapą) zakres regulacji od 13-17 cm.
Koła
- 17 / 9,5 calowe obręcze Bullit Wheels dedykowane do starych Fordów z oponami 215 / 45 / 17
Cieszy oko....
Przedstawiam tylko parę zdjęć aby strescic ogrom pracy, w rzeczywistosci wszystko trwało ponad 2 lata i zajeło mase prywatnego czasu...
Stan wyjściowy:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Po 1,5 roku było troche lepiej...
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Kolor z którego jestem dumny...
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Detale...
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Wnętrze...
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
W całej okazałości...
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli ktoś by chciał przeczytać artykuł o modyfikacjach i remoncie Garbusa to zapraszam to zapoznania sie z ciekawym artykułem w Vw Trends - bardzo fajnie wyszły zdjęcie za co dziekuje ich autorowi Mikołajowi Urbańskiemu.
[link widoczny dla zalogowanych][/b]
Tutaj musze wspomnieć o wojnie północ - południe : bardzo ciekawa przygoda !
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]][link widoczny dla zalogowanych]
Czesc 1 - Garbus :
[link widoczny dla zalogowanych]
Czesc 2 - Konkurent + podsumowanie :
[link widoczny dla zalogowanych]
Sesja dla GT i Maxi Tuning
: :cfaniak:
komora silnika i silnik :
[link widoczny dla zalogowanych]
Bagażnik:
[link widoczny dla zalogowanych]
Airride
[link widoczny dla zalogowanych] podjazd pod krawężnik
[link widoczny dla zalogowanych] offroad
[link widoczny dla zalogowanych] efektowny rake
[link widoczny dla zalogowanych] pełna gleba
Pinstripy :
Nawiew powietrza;
* przed:
[link widoczny dla zalogowanych]
* w trakcie prac - metalizacja
[link widoczny dla zalogowanych]
* pinstripe Kfiatka
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy okazji metalizacji poodane zostały inne elementy wnętrza:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Kilka elementów zostało gruntownie odnowionych...
[link widoczny dla zalogowanych]
...największe smaczki i zmiany na nowy sezon
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiscie nie wszystkim moze to podpasowac, ale miał byc Custom , wiec konsekwentnie idziemy za ciosem.
Zloty w Czechach i pierwsza nagroda za najładniejsze (zmodyfikowane) auto wyprodukowane przed 1978 rokiem :
Atmosfera była niesamowita a ilosc kompleksowo zmodyfikowanych samochodów przyprawiała o zawrót głowy. Kilka VW (szczegolnie Golfy II , III i IV ) było tak niesamowicie przerobionych że zbierałem szczeke z asfaltu jak sie im przygladałem. Impreza na niespotykanym w PL poziomie pod wzgledem organizacji jak i miejscówki. Swietne jedzenie, swietny osrodek przeznaczony do imprez motoryzacyjnych, swietny tor na 1/4 mili, tor gokardowy , WC z prysznicami , miejsce na równej trawie do rozbicia namiotu i genialna pogoda. Trzeba tam byc chociaz raz w zyciu zeby zobaczyc. Niestety jest to kawałek drogi ( w obie strony 1300 km) , wiec za czesto nie bede tamtejszych imprez odwiedzał.
Udało mi sie czesciowo zakonczyc etap przerabiania schowka od pasazera, dojdzie jeszcze obszycie półki i wykonczenie nierdzewką.
[link widoczny dla zalogowanych]
Garbus został niezwykle ciepło przyjety a ludzie którzy podchodzili i go ogladali utwierdzili mnie w przekonaniu ze warto znosic pewne wyrzeczenia na rzecz tego projektu
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest jeszcze pare rzeczy do dopracowania,ale to juz na spokojnie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Szersza relacja jest do przeczytania na stronie
[link widoczny dla zalogowanych] onclick="window.open(this.href);return false;"
Szykuja sie zmiany w silniku:
We wrzesniu biore sie za silnik..od strony wizualnej jak i od strony technicznej. Bedzie napewno wiecej chromu (uatrakcyjnionego castomowymi dodatkami) + troche rzeczy w kolor karoseri i delikatny clean look (pochowamy kilka kabelków). Całosc bedzie na dwóch stylowych solexach 35 , dojdzie tez bardzo fajny dwustykowy aparacik zapłonowy Mallory.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Najlepszy zlocik w kraju : Vag Event 2009 - Żerków :
][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Garbus zdobył tez prestiżową nagrodę firmy Meguiars za jeden z 3 najlepiej utrzymanych samochodów na zlocie .
Ostatnio zmieniony przez Qvazi dnia Nie 23:30, 30 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Qvazi
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 23:27, 30 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Kolejne ciekawa sprawa...w najnowszym GT Garbus pojawi sie jako reklama środków do czyszczenia (swoja droga jedne z najlepszych na swiecie - naprawde polecam) Meguiars :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][/img]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 0:01, 31 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
ciekawy sprzet. prawdziwy custom. widzialem go w fazie budowy u wojtasa w classcar.pl
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 18:40, 31 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
gratulowałem nie raz... i pogratuluję kolejny. ten samochód chociaż specyficzny jak to custom na prawdę robi wrażenie. nie każdemu się to udaje ...
witamy na forum
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sokol
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Jasło / Rzeszów
|
Wysłany: Śro 14:15, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
kurcze... ciekawa historia samochodu.. specyficzny wyglad i styl bardzo ladny kolor...
gratulacje
|
|
Powrót do góry |
|
 |
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Nie 1:10, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Swietny garb, robi wrazenie.
Poszukuje poszerzanych blotnikow tylnych pod takie same lampy jak twoje, czy mozesz powiedziec gdzie takowe mozna dostac>
|
|
Powrót do góry |
|
 |
martinez
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 10:58, 01 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
kawał pracy i masa kasy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
djdanhill
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Koluszki
|
Wysłany: Wto 22:36, 01 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Garbik 1 klasa - hehe wisi wielkie zdjecie tego cuda w pokoju honorowe miejsce ;D
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|