Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spaider
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: Nie 16:30, 22 Maj 2011 Temat postu: "spaider" VW 1968 |
|
|
Moja przygoda z Garbuskiem zaczęła się w 2007 roku w lipcu.
Z myślą o moi pierwszym aucie zacząłem rozglądąć się za Garbuskiem, mimo próby mojego taty wpojenia mi że będzie przy nim ciągle dużo pracy.
Zacząłem rozglądać się po internecie i przeglądać ogłoszenia, po czym wybralem kilka i ruszyłem w droge.
Niestety nie przyniosła ta podróż sukcesow gdyż pierwszy był wrośnięty w ziemie z mchem na uszczelkach.
Drugi był po zalaniu bo strasznie czuć było stęchlizną w środku.
Z kolejnymi też nie było za wesoło.
Po tygodniu poszukiwań znalazłem ogloszenie które przyciągnęło moja uwagę i nawet w dość bliskich okolicach.
Wybralem się na oględziny wraz ze znajomymi którzy tak jak i ja niewiele wiedzieli o garbusach.
Podczas oględzin okazalo się że ma pare miejsc do zrobienia ponieważ pekła szpachla co było dość widoczne, ale jakoś sie tym nie przejmowałem.
Podłoga wyglądała od spodu ok w środku tapicerka czysta nie zawilgocona.
Postanowiłem wiec bardziej zainteresować się tym okazem.
Umówiłem się na kolejne oględziny ale już z tatą ktory lepiej zna się na silnikach by posłuchał silnika i ocenił jego wygląd.
I na tym zakończyły się moje poszukiwania.
Zielona perełka wpadła w moje ręce mimo kilku patentów powoli zacząłem nad nim pracować.
Zdjęcia: [link widoczny dla zalogowanych]
Do końca roku przejeździłem nim troche kilometrów i od grudnia wziąlem się za remont.
Zdjęcia z remontu: [link widoczny dla zalogowanych]
Po remoncie który zakończył się tydzień przed słowacją, ruszyłem na pierwszy swój zlot którym była właśnie słowacja.
Obawiałem się trochę tego że auto po remoncie przejechało zaledwie 40 km i ruszylem nim prosto w trase ponad 300 km w jedną stronę.
Ale niec po drodze sie nie wydażylo i szczesliwie objechalem cały zlot.
Później między czasie poszukiwałem mechanika który by wyremontował silnik 1200.
Znalazłem takowego choć po ukończonym remoncie okazało się że jest to raczej partacz a nie mechanik.
Przechodziłem przez róźne problemy z silnikiem aż w końcu w 2010 zacząłem myśleć o zbudowaniu samodzielnie z pomoca wiedzy znajomych i źrodeł internetowych mocniejszej jednostki napędowej.
Po rozmowach z Tyką który poswięcił mi trochę czasu padlo na silnik 1776 gdyż nie chciałem zmieniać wału i miał to być silnik mocniejszy od standardowych do jazdy codziennej z lekkim pazurem.
Silnik w tej chwili ma przejchane niecałe 600 km i nie miałem z nim za bardzo problemów co jedynie wylamany wałek wyciskowy sprzęgła, który zostal wymieniony na mocniejszy.
Zdjęcia auta i silnika można znaleźć na picasie:[link widoczny dla zalogowanych]
Obecnie wyglada tak:
Ostatnio zmieniony przez Spaider dnia Nie 16:46, 22 Maj 2011, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Nie 19:32, 22 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Super - pogratulowac
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pon 6:39, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witamy witamy
Fajny Garbusek. Pogratulować wytrwałości. Fajnie, że oddzielałeś bude od podłogi i zrobiłes to tak jak sie należy. Płaty podłogowe wymieniałeś na nowe ? Bo podłoga nie wyglądała na jakąś bardzo sparciałą. I po co się pokrywa żywicą podłogę ? W celu jej wygłuszenia ?
Może więcej info odnosnie silniczka ? JAki wałek, głowice, gaziory ? Na hamowni był ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 10:55, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Zajebiaszczo! Fajny sprzęt Świetnie, że mamy nowego aktywnego kolege Zamieżasz iść w kierunku cal-look?
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 14:32, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Siema Spaider
W końcu coś napisałeś A garba nie raz chwaliłem na żywo bo fajna maszyna no i kolor obłędny.
działaj docieraj i zapraszamy na Mazowsze, może Renifera uda Ci się ruszyć
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spaider
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: Pon 17:57, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Podłoga wymagała wymiany prawego płatu bo niestety rdzewiała od środka za sprawą materiału który został dany pod tapicerke przez poprzedniego właściciela pewnie w celu wygłuszenia niestety był on cały czas wilgotny i zjadło płat co widoczne jest na zdjeciach ( starałem sie jak najwiecej robić zdjęć). Podłoga oddzielana bo trzeba było wymienić progi co sie udało bez wiekszych problemów, na szczęście była spawana tylko w kilku miejscach wiec szlifierka mlote i przebijak poradziły sobie bez uszkodzeń i płatów i progów.
Co do włukna szklanego chciałem ja dodatkowo zabezpieczyć przed korozją po 2 zimach nie ma żadnych oznak korozji. Oczywiście na żywice poszedł baranek natryskowo by dotarł we wszystkie zakamarki i kolejna warstwa juz pędzlem plus stałe kontrole.
Co do silnika powinien wypowiedziec sie Tyka bo zestawie robiłem razem z nim i od niego brałem głowice.
Co do wałka padło na W 110 a gaźniki dellorto 40 od Garbi-Cara (konfiguracją dysz też się zajął)
Na chamownie jeszcze nie dotarł
Planuje jak narazie porting kolektorów ale to pewnie po sezonie zlotowym a co do portingu głowic to pewnie zimą lub przy jakiejś okazji rozbebeszania silnika.
Na chwile obecną planuje tarczówki z przodu bo jak narazie pozostały tylko bębny.
Co do stylu cal-look będe starał sie powoli zmierzać w jego stronę
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spaider
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: Śro 21:22, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj w końcu udało mi się założyć hamulce tarczowe z przodu.
Może za rok zostaną założone na tył wszystko zależy od tego czy z przodu będą wyatarczające. Teraz trzeba pojeździć by wszystko sie poukładało i podocierało.
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 8:47, 09 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
będę miał do Ciebie zestaw także zapraszam jak będziesz gotowy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spaider
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: Czw 19:21, 23 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
W środe mój garbus dostał felgi w innym kolorze ponieważ stwierdziłem że czarny tak do końca do niego nie pasuje.
Dostał tez nową pokrywę silnika która ma poprawić chłodzenie oraz została w końcu zamontowana odma silnika.
Poniżej zdjęcia:
W całości jak się prezentuje wrzucę gdy znajdę chwilkę czasu na zrobienie fot.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spaider
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: Śro 18:41, 20 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
W zeszłym tygodniu w końcu (po rozmowach i wyjaśnieniach z Urzedem Celnym) przyszły zamówione czesci od kolegi mirello.
Wziąłem się więc za wymianę aparatu zapłonowego.
Pozbyłem się BOSCHA -009 na jego miejsce wylądował Magnaspark II
Przy okazji wymieniłem sterowanie gaźników.
Teraz silniczek tak się prezentuje:
|
|
Powrót do góry |
|
|
mirello
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 22:13, 21 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
No pięknie.Oby jeździł tak dobrze jak wygląda.Fajne te białe felgi:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spaider
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Boguchwała
|
Wysłany: Pią 9:38, 22 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Srawuje się lepiej choc niewiele jeździłem ale dało sie odczuć delikatną różnice po zmianie aparatu. Muszę jeszcze zawory wyrególować i uszczelnić do końca wydech bo ma przedmuchy na łączeniu z nagrzewnicami.
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 17:27, 22 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Wygląda git!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Nie 16:38, 24 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Mi osobiscie zdecydowanie bardziej podobal sie na czarnych felgach. Ale co kto lubi
|
|
Powrót do góry |
|
|
|