Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
speedwell
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:54, 20 Sty 2010 Temat postu: oldspeed 61 standart |
|
|
some of you have ever seen my car in flesh at ebi#3
for the other here're some species of the car
it's a 61 standart model , color is L225 jupiter grey
standart model came from the factory wihtout chrome trim , in fact it was a real factory cal look
inside the car , there's empi parts , like the sterring wheels , gauges ,cover dashboard and rear bucket seat , the shifter is a DDS
wheels and brakes drums : before i've on teh car eal empi with 356A brakes drums , now i've origianl vw drums , with torkers wheels who's a copy of the rarest american racing torq trust 5x205
the engine is a 1200cc with some extra horse power ,carbs are stromberg CD 150 on empi/speedwell manifold , the kit is called mepi/speedwell sprintkit , distrutor is a bosh 010 , there's an empi oil pump with filter , an empi oil sump , the flywheel is lightned , the crankshaft line is balanced , camshaft is an engle 100 with straight cut gear, xompression ratio is 7.8/1 before it was 6.8/1 , spring valve are simple berg
the pictures will follow after my 3post here
rgd
fabs
Ostatnio zmieniony przez speedwell dnia Śro 16:55, 20 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 18:20, 20 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
I've seen it live. reaaaaaally nice car!
best regards majki
|
|
Powrót do góry |
|
|
speedwell
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 18:29, 20 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
majki napisał: | I've seen it live. reaaaaaally nice car!
best regards majki |
thx majki
|
|
Powrót do góry |
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 18:35, 20 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
it's a damn good lookin' car we're waiting for some photos
Ostatnio zmieniony przez baca dnia Śro 18:37, 20 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
speedwell
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 20:57, 20 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 21:16, 20 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Oh, yeah!
That's what I was waiting for
Speedwell's car int the "vistors' ridees' section
Fabs, my wife is translating the email, you wrote - the story of your car - so full article will be on the site soon
|
|
Powrót do góry |
|
|
baca
SSVWF-Team
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 21:33, 20 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
as I said before. car looks awsome I've also seen it live at last EBI show. It's just bitchin
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 10:24, 21 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
The best thing is that its a true Factory cal-look as a Standart model. the sprint kit is like a cherry ontop of the cake , and the Torkers in that colour look just awsome. (is the interior as it was before - EMPI seats as I remember - or You changed it somehow?)
grate job Fabs (as I saind manny times on the Launge) I 'm looking forward to seeing it in Poland one day
cheers Tom.
Ostatnio zmieniony przez TYKA dnia Czw 10:26, 21 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Czw 13:18, 21 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Cool! hy hy hy
Moooorrrrrreee photos. ( engine, interior )
Good job with engine. How it rides? ( Fast i think )
|
|
Powrót do góry |
|
|
speedwell
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 16:12, 21 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
]
Ostatnio zmieniony przez speedwell dnia Czw 16:14, 21 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
speedwell
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 16:15, 21 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
speedwell
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 16:46, 21 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ostatnio zmieniony przez speedwell dnia Czw 17:10, 21 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:41, 21 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Awesome...
Devil is in the details
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 19:21, 21 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Have You ever dynoed car with that engine or took it to the strip?
|
|
Powrót do góry |
|
|
speedwell
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:32, 21 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
TYKA napisał: | Have You ever dynoed car with that engine or took it to the strip? |
i never goes on the dragstrip , because it's jut a 1200 and other car have bigger engine and it's funny to run against a bigger cc engine , because you know that you will loose .............
and never dynoed the engine , but there's may be now 50/55hp and before just 34hp
thx for thewarm welcome guys
|
|
Powrót do góry |
|
|
|