|
www.callook.fora.pl Witamy na forum Street & Strip Volkswagen Freaks!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Wto 22:47, 04 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Dzieki, slowa otuchy zawsze podnasza na duchu.
Koszt jest zawsze tym czynnikiem ktory zniecheca do dzialania. Na pytanie ktora droga pojsc - Subaru czy aircooled kazdy musi sobie odpowiedziec sam. Nie mozna zapomniec ze budowa solidnego motoru T1 rowniez wiaze sie z duzymi kosztami. Dla mnie to jest powolny projekt, jest trudno robic taki projekt na odleglosc to 1, 2 jak wszyscy wiemy znalezc solidnego blacharza/lakiernika ktory zrobi dobra prace za 'rozsadna' cene jest trudno. Jezeli chodzi o sama przekladke, osoba ze srednio-zaawansowana wiedza mechaniczna wg mnie jest w stanie to zrobic a to dlatego ze wiekszosc podzespolow/czesci sa tzw plug&play. Kryza + kolo to zestaw ktory mozna kupic (1300zl), przerobienie kabli (ok 800zl), koszt silnika, kabli, komputera, immobilajzera, kolektora wydechowego waha sie w zaleznosci od pojemnosci/wieku/zuzycia (1500zl+) do tego chlodnica (300-400zl), wiatrak (200zl), rury silnik - chlodnica (ok 550zl), weze systemu chlodzenia (ok 200zl). Do tego rzeczy o ktore i tak trzeba zadbac wybierajac silnik zwiekszonej mocy 100km +, jak skrzynia, hamulce, wzmocnienie zawieszenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 13:03, 05 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Po podsumowaniu wychodzi jakieś 5k pln.
Tomek mnie pewnie zruga zaraz, ale moim zdaniem przy sporej dawce szczęścia, posiadanych już jakichś gratach są szanse zbudować około 100KM silnik Typ1 w podobnej kwocie. Nie będzie to zapewne jednostka, której zadaniem będzie robienie gigantycznych przebiegów, bo będzie zbudowana w kompromisie trwałości do mocy, ale silnik subaru za 1500zł pewnie też do 'niezajeźdzalnch' nie należy.
Do tego dochodzi ewentualny serwis - najdroższe w garbowych silnikach są obróbki, (ale może z czasem da się te koszty obniżyć) a części zamienne (np. regenerowane seryjne) można trafić za całkiem rozsądne kwoty - np. wał za 100-150zł, czy nowe cylindry/tłoki AA 94mm za około 500zł. Najdroższe są 'fancy zabawki' jak super-duper zapłony itp, ale moim zdaniem jeśli nie walczymy o złote kalesony, to można sobie to darować i zastąpić np. dobrym 009.
Natomiast podejrzewam, że jak się coś (odpukać) sypnie w silniku Subaru, to najtańszą opcją naprawy jest wymiana na inny używany
za 1500-2000 - do tego trafienie identycznego, żeby wszystkie kable pasowały i inne detale, to znów rzeźba od nowa....
Przy mocach rzędu 200KM i powyżej rachunek kosztów ma szanse się przechylać na korzyść Subaru o ile np. turbina jest zdrowa. Warto tez przemyśleć fakt, że konie z Subaru są nieco słabsze niż konie aircooled, bo trzeba wziąć pod uwagę znaczący wzrost masy. Silnik Subaru 200+KM jest ciężki na tyle, że warto przemyśleć kwestię klatki dla utrzymania sztywności tyłu i całego układu napędowego. To są kolejne dziesiątki kilogramów....
Wtedy może się okazać, że 230konne Bug-aru będzie jeździć mniej więcej podobnie, co 160konny typ1, a charakterystyka prowadzenia (rozkład mas) będzie mało przyjemna i mało bezpieczna.
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Śro 23:11, 05 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Trudno sie nie zgodzic z Rebelem, jeden ze znajomych poskladal niezly motor T1 i zamknal sie w 5 tysiacach. Wszystko zalezy czego tak naprawde chcemy. Duzo czytalem i dyskutowalem z roznymi ludzi na temat Suabru w VW. Wiekszosc ludzi robiacych swap Subaru robi to ze wzgledu na niezawodnosc i duza moc. Silnik Subaru o ktory sie dba (pasek rozrzadu,napinacze,olej itd) jest wyliczony srednio na przebieg 300tys km czesto +, dodatkowy atut to waga samego Garbusa jest o wiele mniejsza od wagi Suzbaru wiec mniejsze spalanie i lepsze osiagi.
Za cene silnika i oprzyrzadowania dostaje sie dosc nowoczesna jednostke sterowana elektronicznie. Co za tym idzie dobre osiagi, spalanie czy charakterystyke pracy (T1 na wtrysku to duzo wiekszy wydatek). W obecnym klimacie, ktory utrzymuje sie od kilku lat, tych silnikow jest bardzo duzo co odzwierciedla sie w cenie. To prawda ze bardzo ale to bardzo niewielu naprawia te silniki - jest to zbyt kosztowne, najtanszym rozwiazaniem jest wymiana na inny, kompletny blok. Rozmawialem na ten temat z osoba, ktora zajmuje sie tego typu przerobkami i okazuje sie ze z wymiana na inny silnik/blok nie ma problemu, nie musi pochodzic z tego samego modelu samochodu. Np Impreza 2ltr bez turba bedzie pasowac do legacy 2ltr bez turba, wazny jest typ instalacji silnika - liczba kostek/gniazd, np przy 2ltr bez turbo sa 3, legacy 2.2 bez turba sa 2. Zamienia sie tylko blok, instalacja elektryczno/elektroniczna + kolektor z oprzyrzadowaniem/wtryskami zostaja.
Wedlug mnie 2ltr bez turba na 2 walkach jest najlbardziej optymalnym rozwiazaniem. Moc 115-125km, gabaraty praktycznie takie same jak silnik T1, wagowo roznica rowniez jest niewielka w granicach 10-12kg odnosnie 2 litrowki (kompletny silnik garba z 72r to 100 - 116kg - thesamba.com, ciezszy od 2ltr Subaru 2.2 to 122kg - Subaru forum).
Odnosnie wagi silnikow roznych marek, tutaj jest niezla strona:
[link widoczny dla zalogowanych]
Co jest meczace w przerobce to chlodnica czyli niestety trzeba troche ciachac kosz kola zapasowego w garbie ale mozna z tym zyc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Nie 14:09, 09 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Rebel,100km w typ1 za 5k zl? Kaman. Mnie kapitalny porzadny remont silnika 1600 w seri kosztowal prawie tyle. A to dlatego ze bylo kika oszczednosci (na gratach, nie jakosci). Fakt ze to zalezy od jakosci samej bazy,bo u mnie z silnika zostal blok, wal, kolo zamachowe i dwie korby. (Blok i wal oczywiscie po szlifach) do tego co mam moze po dolozeniu 5k zl dalo by sie wydusic 100km, a moze i nie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Schackall
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 1:00, 22 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Suchy, ide w Twoje ślady własnie dzisiaj kupiłem silnik 2.0 z subaru z kolektorami kluczykiem immobolaserem, kompem, czujnikami i pocięta instalacją ele, i zaczynam działać, Michał z wawy daje mi długą skrzynie ogórową więc da rade w ogórze, kryze rysuje mi kolega.
i tu prośba :
dałoby rade klika fot więcej kryzy ?
jakie sprzęgło dałeś?
jakie koło zamachowe dałeś lub jakie modyfikowałeś,
a i z wązkami nie czaje, ja wiem że musze dokupić wiązke bo ta jest pocięta, na co uważać ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Śro 23:06, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Hej Schackallu
Moge podeslac zdjecia kryzy, z tym nie ma problemu, nede w domu od 1lutego i zrobie jakies lepsze fotki. Ksztalt kryzy jest taki sam ksztalt silnika ale sama kryza nie jest problemem, kolo zamachowe jest skomplikowane do zrobienia. Ja swoj zestaw kupilem za 1300zl i powiem ze to pieniadze dobrze wydane, kolo pod sprzeglo 200mm.
Odnosnie sprzegla, docisk sprzegla Kennedy stage 1, tarcza 200mm wzmocniona jak tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
do srednio wzmocnionych silnikow,
widelki wyciskowe HD z uretanowa tulejka i nowe lozysko wyciskowe.
Jezeli chodzi o wiazke to jezeli jest pocieta to bedziesz mial duzo klopotow niestety. Tak jak pisalem we wczesniejszych postach, najlepiej kupic cale auto albo zestaw w ktorym elektryka/elektronika kompletna. Ja mialem z tym duzy i kosztowny proble. Tylko i wylacznie dlatego ze ludzie poprostu sa nieuczciwi.
Jezeli glowna wiazka jest nie do wykorzystania to sa 2 opcje:
- kupic KOMPLETNA wiazke z calego samochodu z puszka bezpiecznikow itd, (w Subaru po 95/96) ECU, kluczykiem, imobilizerem, antena imobilizera, rurka filtra powietrza wraz z sensorem MAF, starter tzw ignitor ktory jest przykrecony do blachy grodziowej silnika, licznik kopmletny bo tam jest podlaczony imobilizer, mala wiazke instalacji silnika (przy 2.0l ma 3 kostki przy tyle silnika) kolektor powietrza z wtryskami i sensorami ktore sa na kolektorze - po przerobieniu kabli zakladasz ten kolektor na swoj silnik.
- druga opcja (ja ida ta droga teraz) jest Megasquirt ale to jest troche skomplikowane na poczatku, po dobrej lekturze jest ciekawym i dobrym rozwiazaniem.
Skrzynia o ktorej piszesz, czy to jest taka jak w garbie czy 002 z 3 zebrami? Jezeli garbowa dluga to bardzo dobry wybor jezeli 002 to bedziesz mial klopot z zamontowaniem do garba i zabawa z przelozeniami dlatego zrezygnowalem z takiego ukladu i poszedlem droga skrzyni garba.
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Śro 23:10, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Zamierzam porzadnie opisac caly swoj SWAP odnosnie silnika 2.0l SOHC, w okolicach polowy lutego po pobycie w domu. Moj kolega (Mikolaj) jest w trakcie wkladania silnika DOHC na 4 walkach i rowniez przymierza sie do opisania calosci wiec powinno to byc calkiem dobre zrodlo informacji dla wszystkich zainteresowanych tego typu przerobka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Śro 22:34, 04 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
maly update, najgrubsze skonczone, teraz tylko poskladac - potrzebuje dluzszych wakacji, kiedys to skoncze
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
poki co sterowanie silnika za pomoca MS2 ale mam ochote na EMU, jest to naprawde dobry sterownik i pewnie bedzie zamiana z MS na Emu
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
blazlov
SSVWF-Team
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wielkie Księstwo Warszawakie
|
Wysłany: Śro 22:59, 04 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
kolor budy zajebisty, kedry juz niekoniecznie ale calosciowo moze byc baaaardzo ciekawie
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Śro 23:04, 04 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
blazlov napisał: | kolor budy zajebisty, kedry juz niekoniecznie ale calosciowo moze byc baaaardzo ciekawie |
zastanawiam sie jeszcze na kedrami, chce zobaczyc jak bedzie wygladalo w calosci, jezeli nie tak jak sobie gdzies/kiedys wyobrazilem, wroce do czarnych, zobaczymy jak bedzie
cieszy mnie ze kolor sie podoba, zawsze chcialem miec takowy
Ostatnio zmieniony przez suhy dnia Śro 23:05, 04 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Sob 11:17, 07 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
kolor git. Juz myślałem ze projekt padł. Nie obawiasz sie ze te kratki w pasie przednim beda za małe zeby wychłodzić subaru? Czekamy na dalsze relacje
Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Sob 11:20, 07 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Sob 16:11, 07 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | kolor git. Juz myślałem ze projekt padł. Nie obawiasz sie ze te kratki w pasie przednim beda za małe zeby wychłodzić subaru? Czekamy na dalsze relacje |
Calosc przeciagnela sie bardzo, 4 mechanikow/blacharzy/lakiernikow - ciezko znalezc slownych ludzi. Ostatni mial zrobic blacharke i lakier w ok 4 miechy, wyszlo prawie 2 lata. W koncu blacharka/lakier zrobione, ale potrzebuje kilku tygodni zeby wszystko poskladac i ustawic. Ciezko robi sie takie projekty na odleglosc.
Kratki w pasie przednim to tylko wloty powietrza, powierzchnia za chlodnica zostala wycieta a gora zabudowana takze powinno byc wystarczajaco na odpowiedni przeplyw powietrza.
[/URL
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Wto 16:43, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
no własnie obawiam się ze ten wlot powietrza jest za mały.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 0:21, 16 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
blazlov napisał: | kolor budy zajebisty, kedry juz niekoniecznie ale calosciowo moze byc baaaardzo ciekawie |
Jeśli by założyć do tego opony z czerownymi obrysami to kto wie
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Sob 12:03, 21 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | no własnie obawiam się ze ten wlot powietrza jest za mały. |
nie chcialem ciachac przodu zaduzo, z tego co widzialem u innych to te przodnie wloty maja nawet mniejsze, za to spod i tyl otwarte. Do tego ustawienie wiatraka, chodzi mi o 'pchanie' i zasysanie powietrzma duze znaczenie. U mnie wiatrak bedzie za chlodnica (patrzac na przod samochodu) i zasysal dedzie powietrze. Jezeli okaze sie za otwory sa za male wytne jeszcze spod ale najpierw chce sprawdzic jak to bedzie sie sprawowac z tym ukladem ktory mam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|