Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 18:18, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Na moje oko to busowa skrzynia. Ale mogę się mylić
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Nie 18:39, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Skrzynia jest od Ogorka (002), lepsza bylaby 091 tez od T2 ale swoja kupilem za naprawde dobra kase wiec sprawdze jak bedzie sie jezdzilo na niej. Wybralem skrzynie od T2 poniewaz maja odkrecana tylna czesc (bellhousing) a w UK jest gosc ktory produkuje takowy 'bellhousing' po zamontowaniu ktorego mozna uzyc sprzeglo+docisk+rozrusznik od Subaru i silnik dokreca sie jak do normalnej skrzyni od Subaru. Poza tym nie jest to nowina ze te skrzynie sa bardziej wytrzymale niz te do Garba. Poniewaz nie zmieniam 'ratio' biegow bede musial zalozyc dosc duze opony na tyl (cos jak 225/70/15) ale posprawdzalem juz i wygladac to bedzie calkiem fajnie.
Jest juz rowniez mozliwosc zalozenia skrzyni od Subaru w Garbie ale jest to duzy koszt. Znalazl sie facet ktory opatentowal sposob przerobienia dyferencjalu tak zeby skrzynia pracowala w samochodach z silnikami umiejscowionymi z tylu. Koszt takiego zestawu to 1500$ + przesylka i trzeba tez przerobic/sciac jedna ze scianek wewnetrznych skrzyni.
Po dlugich godzinach spedzonych na netcie/forach kupilem zestaw ktory umozliwia zamontowanie skrzyni od T2 w Garbie ale bardziej nadaje sie on do off roadowych buggy niz do Garba uzywanego w normalnych warunkach. Problem z tym zamocowaniem jest taki ze jest on tzw. sztywny i nie zadnych poduszek tylko skrzynie laczy sie blachami i klamrami do podwozia. Wiec zrezygnowalem z tego i postanowilem pojsc inna droga. Poniewaz silnik ma swoje poduszki i umiejscowione sa zaraz za laczeniem ze skrzynia wiec bede mial mocowanie ktore bedzie laczylo tylne zwieszenie ze silnikiem - jak na zdjeciu.
Te zdjecia sciagnalem z jednego z forum i powiem szczerze ze jest to jeden z najlepszych pomyslow mocowania jaki widzialem.
Jest jeszcze mocowanie nazywane '10 stopniowe mocowanie skrzynie' ale wymaga troche wiecej ingerencji w tylne widelki.
Ostatnio zmieniony przez suhy dnia Pon 20:15, 03 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Nie 18:42, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Z przodu bedzie normalna poduszka najprawdopodobniej od garba - przymiarki jeszcze trwaja.
|
|
Powrót do góry |
|
|
bart speedster
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Nie 21:45, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ostra rzeźba.Dzialaj
Jak nisko jest miska olejowa od subaru?
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Nie 23:42, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Miska jest dosc dluga ale nie ma tragedii, plusem jeszcze jest to ze beda opony o duzym profilu i przez to podniesie sie caly tyl. Jezeli bedzie za nisko bede musial kupic niska miske albo przerobic ta co mam ale wolalbym kupic bo wtedy wiem ze smarowanie i cisnienie bedzie ok. Poki co powinno byc wporzadku z oryginalna wysokoscia miski.
Ostatnio zmieniony przez suhy dnia Nie 23:43, 16 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 7:15, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Pomyslałem ze to skrzynia subaru, gdyż niewidziałem nigdzie flanszy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 9:51, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Rozwiazanie na flanszy jest mniej korzystne mimo ze w początkowej fazie troche tańsze. Ale potem dochodża koszty w postaci sprzęgła itp i wychodzi na to ze zakup belhousing od subaru pod busową skryznie i zastosowanie scoobee sprzegła wychodzie tnaiej i solidniej.
Swojego czasu myslałem nad tym zestawem do swojego typ 25 ale trochę sie plany pozmieniały.
Powodzenia nadal życże.
PS skad kupowałeś zestsaw? Z RJES czy TSR?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 10:03, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Słyszałem o tym patencie, ale chyba niedoczytałem ze tu jest zastopsowany. uswiadomcie mnie jewst skrzynia z busa + dzwon aftermarket pod silnik subaru, tak?? a jak sprzegło?? rozumiem ze zostaje subaru? ale przeciez nie wejdzie w wałek sprzegłowy z busa. Jak to jest rozwiazane?
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 10:12, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
jest tak zrobione ze pasuje wszystko zalezy jaki zestaw się zastosuje. RJES serwuje wszystko w 1 zestawie. teoretycznie za cene 1200-1300 funtów kupijesz zestaw DIY plus silnik + wydech. wiec powiedzmy 1300 funtów + 3,5-4,5tys zł silnik kompletny + około 1500zł custom wydech i masz scoobee engine w busie lub garbie. są róznice cenowe w zalezności od tego jaki silnik chcesz uzyć (czy NA czy turbo.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 10:39, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
cena powala jak dla mnie, 1300Ł. To chyba bym wolał zainwestować we flansze + adapter sprzzegła kannedy - 440-540$
[link widoczny dla zalogowanych]
tak koszmarna róznica w kosztach nie przekonuje mnie mimo "czystości" rozwiazania. A fabrycznego dzwonu od skrzyni subaru nie dało by sie jakoś zaadaptować? Wałek zawsze mozna zrobić samemu (ja tak miałem przy silniku alfy)
Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia Pon 10:40, 17 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
TYKA
SSVWF-Team
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 10:44, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
tylko ze 1300 funtów to nei tylko dzwon ale wszystkie częsci potrzebne do zalozenia silnika od subaru... WSZYSTKO
a do flanszy muszisz dokupic jeszcze dosć sporo rzeczy nie mówiac o tkaich pierdołach jak mocowanie silnika przwody, chłodnice i inne takie.
na stronie nawet jest porónanie kosztów jednego i drugiego systemu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
SSVWF-Team
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 934
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: ostrów mazowiecka
|
Wysłany: Pon 10:46, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
co to znaczy "wszystko"?? plug&play??
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Pon 15:05, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | PS skad kupowałeś zestsaw? Z RJES czy TSR? |
Dzwon kupilem od RJES, facet ktory to wytwarza nazywa Richard i jest naprawde bardzo pomocny. Kupilem sam 'dzwon' z blaszkami mocujacymi widelki i sprzeglo dociskowe + tarcze sprzeglowa od Busa (bodajze 220mm - nie pamietam dokladnie musze zmierzyc) i tutaj jest odpowiedz jak walek od skrzyni wspolpracuje z tarcza/sprzeglem. Za te czesci zaplacilem 560 funtow. Mozna w RJES dokupic specjalnie dorabiany walek ktory po zalozeniu pasuje do tarczy/sprzegla od Subaru - koszt 120 funtow. Richard z RJES mowi ze walek i tarcza busowska wytrzymuje do 300km - jacys goscie bawiacy sie w drag racing ponoc to przetestowali. Moj silnik to 125km wiec nie chcialem sie pakowac w wieksze koszty bo i po co.
Mozna kupic caly zestaw od RJES ale bardziej jest on przeznaczony do T2, T3, T25 niz garbusow. Problem z garbami jest taki ze poniewaz skrzynie roznia sie ksztaltem maja rowniez rozne mocowania i tutaj zaczyna sie zabawa zeby to wszystko zgrac i zeby sie to trzymalo tzw 'kupy' - nie mylic z innymi kupami
Zastosowanie 'dzwonu' jest o wiele korzystniejsze niz flanszy - tak jak wspomnieliscie sprzeglo oraz skrzynia sa lepiej/silniej polaczone oraz nie ma problemu z przekazaniem mocy z silnika na skrzynia poniewaz sprzeglo jest pod 'ten' silnik'. Dodatkowo odpada problem rozrusznika. Liczac jednak koszty wychodzi podobnie wiec zostaje aspekt praktyczny.
Mowiac szczerze gdybym mial jeszcze raz zaczynac projekt, poniewaz nie uzywam najmocniejszego silnika, poszedl bym chyba droga flanszy a to dlatego ze przy tej mocy hd poduchy, mocniejszy docisk, i 'torque bar' wystarcza a plusem jest to ze nie ma meczenia sie przerabianiem tylnego zawieszenia. Ja mam tyl od Porsche 944 i rozdmuchuje on tyl o jakies 6cm na strone ale za to nie mam juz klopotu z polosiami. Moglem zostawic tylne od garba ale wtedy wlasnie jest problem z polosiami a spawanych nie chcialem.
Postanowilem zalozyc 'dzwon' z w/w powodow a dodatkowym atutem jest jeszcze to ze przy tym calym zestawie ktory mam juz u siebie moge kiedys pojsc po mocniejszy silnik. Niestety nie moge kupic turba bo dzwon jest pod non turbo ale Legacy 2.2 jest mocniejszy i bedzie pasowal.
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Pon 15:09, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | co to znaczy "wszystko"?? plug&play?? |
Praktycznie wszystko co potrzebujesz zeby zamontowac silnik Subaru w swoim samochodzie ale to jest do busow. W przypadku RJES nie ma jeszcze takiego zestawu do Garbatych ale ponoc prace trwaja. Facet ktory przerabia dyffy w skrzyniach w Subaru - (wspomnialem o tym wczesniej) troche 'namieszal' bo duzo ludzi chce teraz odlozyc wiecej i zamiast kupowac bellhousing z RJES woli pojsc po oryginalna skrzynia Subaru. Nie ma sie co dziwic z taka skrzynia to juz naprawde musi chodzic niesamowicie
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: Pon 15:12, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Łysy napisał: | A fabrycznego dzwonu od skrzyni subaru nie dało by sie jakoś zaadaptować? Wałek zawsze mozna zrobić samemu (ja tak miałem przy silniku alfy) |
Jeden facet zaproponowal mi odciac i 'przyspawac' koncowke skrzyni Subarowskiej do tej od busa ale powiem szczerze ze jakos do mnie to nie przemawia/lo. Takie rozwiazania sa wg mnie niebezpieczne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|