Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DEDHI
przyjaciel klubu
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 21:43, 18 Sty 2009 Temat postu: DEDHI - spar kafer 1200 74' |
|
|
VWitam wszystkich wiatrem chłodzonych Moją przygodę zacząłem stosunkowo późno bo w kwietniu 2003. Zaraził mnie garbusową chorobą kumpel z roboty KWIATEK (ten od pogody z forum garbusowego na onet.pl ). Miał garbusa 1303 z drewnianymi progami i często podwoził mnie do roboty nawet gdy panowały wilekie mrozy a inne auta współczesne nie odpalały garbus smigał dalej To był ten klimat. Z jego pomocą kupiłem garbusa spar kafera, niemca z motorem 1200.
Koncepcja była taka kupić w miarę tanio i pomału sobie remontować zamiast kupić po kapitalce. Dzisiaj chyba postąpił bym inaczej I tak uruchomiłem lawinę kosztów. Remont trwał prawie 4,5 roku i pochłonął fortunę, jedynym plusem jest to ze wiem co mam
Remont podzieliłem na kilka etapów. Jako że w zimie nie jeźdzę to okres zimowy przeznaczałem na remonty. Stary silnik 1200 po założeniu nowych pierścieni i sporym luzie na wale zgubił olej w drodze na zlot do Przybrodzina. Auto zostało scholowane i trzeba było rozebrać motor zobaczyć co jest nie tak. Okazało sie że ma za duży luz na wale i ma zatarte panewki W silniku okazało sie ze ktoś podpokładał zyletki co by luz zniwelować a 2 tłoki były od malucha Cóż za druciarstwo. Starego silnika nie opłacało sie remontować, więc postanowiłem kupić nowy silnik. Wpadł mi w ręce 1300 AB (44km). Po rozłożeniu okazało się tylko głowice są do remontu + wymiana zaworów. Wał miał nominalny luz. Po wymianie głowic na nowe silnik uzyskał prawidłową kompresję.
Dostał nowy tłumik niemiecki z podwójnym grzaniem, używane solidne nagrzewnice a przede wszystkim dostał sportowy aparat zapłonowy Mallory z podwójnymi stykami z dawnych lat i kable WN i niebieską cewkę Boscha. Wszystkie elementy oblachowania wypisakowane i pomalowane proszkowo.
Zawieszenie z przodu okazało sie też słabe A nie było tego widać. Rurowisko okazało się zżarte przez rdzę ( nie było tego widać ) i potrzeba przeprowadzić remont. Zostało wypiaskowane, wyspawane i pomalowane proszkowo, a także założone nowe elementy zawieszenia, końcówki drążków itp. Wszystkie nowe amory: przód Kayba 2GR na tył Bilsteiny B6, nowy tłumik drgań ukł. kierowniczego.
W następnej kolejności zrobiłem remont podłogi. Nowe płaty podłogowe, progi, kanały grzewcze dostał też nowy napoleon i czapkę napolona. Następnie zabrałem się za układ hamulcowy: fabycznie nowa pompa hamulcowa, wszystkie przewody stalowe wymienione na miedziane, nowe przewody gumowe, nowe zaciski i szczeki hamulcowe + sprężynki i kotwiczne, wymienione wszystkie tłoczki na nowe, nowe również łożyska kół przednich i tylnych (wzmacniane), Fabrycznie nowe bębny hamulcowe na przód ATE .
Układ paliwowy: całkowicie nowy uklad paliwowy, wypiaskowany i pomalowany proszkowo zbiornik paliwa (wypłukany również) fabrycznie nowy czujnik paliwa, filtry, przewody gumowe...jeżdzony tylko na paliwie z dodatkiem ołowiowowym Shell.
Potem wziąłem się za blacharkę, wszystko co wymagało naprawy zostało wycięte i poprawione, reperaturki, nowe dzwi, nowy lakier zielony metalik (+ podwójny clar) z palety z audi (lakierowanie czerwiec 2006). Auto zostało pomalowane na zewnątrz i w kabinie a także w bagażniku. wszystkie elementy zabezpieczone antykorozyjnie dotyczy to podłogi wewnątrz jak pod podwoziem wraz z nadkolami. Podłoga w środku została dodatkowo wygłuszona matami APP.
Z racji ze auto zostało pomalowane w środku a instalcja była nic nie warta. Trzeba było ją usunać i zrobić od podstaw zgodnie z kanonami sztuki .Przy okazji wyremontowałem alternator i wymieniałem regulator napięcia.
Fabryczne koła zamieniłem na alufelgi ATS z cabrio 72' Felgi przeszły kurację odmładzajacą: piaskowanie, napawanie krawędzi w argonie, toczenie a następnie zostały pomalowane proszkowo. Żeby tego było mało zacząłem ręcznie polerować ramiona gwiazdy Długa mozolna praca ale efekt został osiągnięty.
Nastepnym tematem była: tapierka. Założyłem tapicerkę od meksyka bo była z zagłówkami. Tapicer poprawił trzymanie boczne i parę innych tematów. Zrobiona została podsufitka bo stara została ściągnięta do malowania. Podsufitka jest ciekawym tematem ponieważ w spar kaferach występowała jako krótka czyli tylko prostokąt na samym środku dachu. Wiele innych tematów zostało zrobionych które wymagały interwencji Szukanie w necie, pomoc znajomych giełda staroci... jednym słowem przygoda.
Ostatnio zrobiłem mały upgreade w zawieszeniu : obniżyłem rurowisko na zwrotnichach o 2,5 cala (tragedii nie ma)a nie chciałem za bardzo obniżać samochodu żeby był użyteczny na co dzień. Po obniżeniu okazało się że opona 180 z przodu nie nadaje sie do zestawu. Kupiłem więc 175 i ten rozmiar była trafiony w dziesiątkę. Auto bardzo dobrze się prowadzi. Zamierzam również obniżyć tył na szablch regulowanych. Teraz auto dostało zestaw szybek uchylnych z epoki. Szyby musiałem przepolerować jak i aluminiowe ramki oraz wymienić wszystkie uszczelki (masakra). Najgorzej mi było jednak usunąć naklejke pacyfkę z epoki która się wgryzła w szkło
Pierwszy zlot pamietam najbardziej jako że było to dla mnie wielkie przeżycie A był to Sztum w 2004. Później starałem się tak planować remonty zeby nie opuszczać sezonu zlotowego który i tak jest krótki... Plany na przyszłosć napewno mocniejszy motor. W pierszej wersji miał to być szybkie 1776 ale później nadeszła zmiana planów. Napewno będzie miał kiedyś mocniejsze sreducho może typ4
PODŁOGA JUŻ ZAMOCOWANA NA NADWOZIU
[link widoczny dla zalogowanych]
REMONT BALCHARSKI NADWOZIA
[link widoczny dla zalogowanych]
PO MALOWANIU GARBA
[link widoczny dla zalogowanych]
PO MALOWANIU GARBA CD
[link widoczny dla zalogowanych]
STARA INSTALACJA )
[link widoczny dla zalogowanych]
JAK TO POŁĄCZYĆ ??
[link widoczny dla zalogowanych]
LAMPY CLARY
[link widoczny dla zalogowanych]
STACYJKA
[link widoczny dla zalogowanych]
ODNOWIONY SHIFTER BUG PACKA
[link widoczny dla zalogowanych]
RUROWISKO PO REMONCIE
[link widoczny dla zalogowanych]
ZMONTOWANY SILNIK NA GOTOWO
[link widoczny dla zalogowanych]
ZAPAS
[link widoczny dla zalogowanych]
ATS PO KAPITALCE
[link widoczny dla zalogowanych]
W KRYSPINOWIE ( przed obnizeniem )
[link widoczny dla zalogowanych]
PO OBNIŻENIU Z SZYBKAMI UCHYLNYMI
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez DEDHI dnia Pon 11:17, 19 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
rebel
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 1:38, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Cała masa dobrej roboty
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomLca
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pon 8:26, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Siemka
Bardzo ładny Garbusek. Widac ogrom włożonej pracy i pieniędzy. Oddzielałeś karoserię od podwozia ? Aż sie prosi mocniejsze serdeucho Przeglądając fotki...coś mi to mocowanie przedniego stabilizatora niepasuje.... Naprawde super. Powodzenia w dalszych planach
|
|
Powrót do góry |
|
|
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 10:53, 03 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
mocowanie jest nie oryginalne, ale założone prawidłowo. fajny garbusek i ogrom pracy włożonej w niego. szkoda, że idzie do sprzedania, ale na pewno wyjdzie z tego coś jeszcze fajniejszego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
DEDHI
przyjaciel klubu
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 18:02, 03 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
majki napisał: | mocowanie jest nie oryginalne, ale założone prawidłowo. fajny garbusek i ogrom pracy włożonej w niego. szkoda, że idzie do sprzedania, ale na pewno wyjdzie z tego coś jeszcze fajniejszego. |
spoko spoko mocowanie już dawno jest orginalne tylko to były stare foty.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest mały abdejt no może mało call look- owy ale prezentuje sie OK
[link widoczny dla zalogowanych]
z racji że rozpoczął się sezon garbusowy to zdecydowałem sie wystawić garba na sprzedaż na allegro
[link widoczny dla zalogowanych]
zobaczymy czy znajdzie nowego właścicela
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrrr
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: Pon 20:28, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Piekny Garb czemu sprzedajesz :/????
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qcyk
SSVWF-Team
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1938
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 20:31, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
piotrrr napisał: | Piekny Garb czemu sprzedajesz :/???? |
Tak jak pisał - w głowie ma nowy projekt - tak to czasem jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
DEDHI
przyjaciel klubu
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 0:00, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
auto zmieniło właściciela... poszedł w dobre ręce...
|
|
Powrót do góry |
|
|
majki
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 0:08, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Garb zmienił właściciela, tak więc zamykam temat z nim związany. Czekamy niecierpliwie na nowy projekt Dedhiego
|
|
Powrót do góry |
|
|
|